דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

נאבקים בקורונה / גמזו: ״ללא שינוי ניכר בהיקפי התחלואה בערים האדומות, לא נוכל להימנע מסגר מלא״

פרויקטור הקורונה סייר בבית"ר עילית, עיר שמספר הנדבקים בה עולה, וביקר בחריפות את האכיפה ה"רופפת" ואת פתיחת מוסדות החינוך בניגוד להחלטת הממשלה | לדבריו, העלייה בתחלואה קשורה בפתיחת מערכת החינוך החרדית לפני שבועיים

פרופ' רוני גמזו, מנהל "מגן ישראל" בבית הספר "רביבים" בחולון (צילום: דוברות משרד הבריאות)
פרופ' רוני גמזו, מנהל "מגן ישראל" בבית הספר "רביבים" בחולון (צילום: דוברות משרד הבריאות)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

פרויקטור הקורונה, פרופ׳ רוני גמזו, ביקר הבוקר (ד׳) בעיר האדומה ביתר עילית וקרא לשיתוף פעולה ציבורי עם ההנחיות החדשות. הביקור נערך על רקע פתיחת בתי הספר בעיר בניגוד להחלטת הממשלה לסגור את מערכת החינוך בערים אדומות. ״אנחנו עומדים כעת על 14% בדיקות חיוביות בעיר, והאחריות למצב נמצאת מעתה בידיים שלכם", אמר גמזו, "אנחנו זקוקים להתגייסות מלאה של העירייה והעומד בראשה ואני בטוח שהתושבים יצייתו לכל הוראה והנחיה. חזרה מהירה לשגרה תלויה אך ורק בכם – הקפדה יתרה על ההנחיות תשמור עליכם ועל משפחותיכם״.

גמזו ביקר בחריפות את האכיפה בעיר, אותה הגדיר "רופפת": ״לצערנו, אנחנו עדים להפרה שיטתית של ההנחיות. מדי ערב מתקיימים בעיר אירועים שמפרים את כלל הנהלים וגם אתמול, בניגוד להנחייתנו, נפתחו מוסדות החינוך בעיר. אני מבין את מורכבות המצב, אך קובע כעת באופן חד משמעי – ללא הגברת האכיפה ועידוד בדיקות, נידרש לקבל החלטות מורכבות שעלולות להסתכם גם בסגר מלא״.

״הסירוב העקבי לשיתוף פעולה מצד חלק מהערים האדומות עלול לגרור התפרצות תחלואה קשה ביותר. כיום 28% מהתחלואה הכללית היא בחברה הערבית כשהחברה החרדית מהווה 22% מסך התחלואה בישראל. עלייה משמעותית בהיקפי התחלואה תדרוש מאיתנו לנקוט בצעדים חריפים גם ברמה הארצית. ללא מגמת שינוי ניכרת עד לתאריך שהוגדר, ה-10.9, נידרש לגבש הנחיות חדשות ורחבות יותר, שיפגעו בצורה משמעותית בשגרת החיים גם מחוץ לערים האדומות״.

במטה 'מגן ישראל' מציינים כי בית"ר עילית הוא יישוב אדום שחווה התפרצות, כשמזה כשבועיים קיים בו גידול במקרים החדשים ובעיקר בבדיקות החיוביות שמצביע על מקרים חבויים והעדר גילוי חולים. במטה משערים כי ההתפרצות קרוב לוודאי קשורה לפתיחת שנת הלימודים ב-א' באלול והשינויים בהתקהלויות בתקופת בין הזמנים.

גמזו התייחס לקושי בבתי החולים ואת היקף הנפטרים הגבוה – כ-13 נפטרים ביום. לדבריו, הדרך לטפל בכך היא באמצעות בדיקות רבות וניהול נכון, וזה מה שבוצע עד כה. "בהתפרצות הנוכחית חייבים לשמור על התושבים ביישוב, על ידי הגבלת יציאה וכניסה, וסגירת מערכת החינוך והישיבות."

גמזו התייחס לדברי הרב קנייבסקי, הרב החשוב והמשפיע ביותר על היהדות הליטאית, שאסר על תלמידי הישיבות לבצע בדיקות קורונה, עקב החשש מבידוד ו'ביטול תורה' כהגדרתו. לדבריו גמזו, "ההודעה של הרב קנייבסקי מסכנת את הציבור החרדי בהמשך ההידבקות"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!