דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אונס

אלימות מגדרית / כתב אישום נגד 11 המעורבים באונס הקבוצתי באילת: "נהגו במתלוננת כחפץ"

פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד הנאשמים, מתוכם שלושה בגירים ושמונה קטינים | איגוד מרכזי הסיוע: "משרד החינוך אינו יכול להמשיך ולהפקיר את החינוך למיניות בריאה"

הפגנה בתל אביב נגד האונס באילת (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)
הפגנה בתל אביב נגד האונס באילת (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

כתב האישום שהוגש נגד 11 המעורבים באונס הקבוצתי באילת. פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד הנאשמים, מתוכם שלושה בגירים ושמונה קטינים, המייחס לכל אחד לפי חלקו עבירות של אינוס בנסיבות מחמירות, סיוע לאינוס בנסיבות מחמירות, מעשים מגונים, אי מניעת פשע, פגיעה בפרטיות ועוד.

מדובר באחד מכתבי האישום החמורים ביותר שהוגשו בפרקליטות מחוז דרום, שמגולל את סיפורה של הנערה הצעירה שהשתכרה ואיבדה שליטה בזמן שאיש לא הושיט לה יד. היא הובלה לחדר ושכבה חסרת אונים בשעה שהנאשמים נכנסו ויצאו, ואיש לא עזר לה או הוציא אותה משם.

הפגנת בתל אביב במחאה על פרשת האונס הקבוצתי באילת (קרדיט: תמר שמש)
הפגנת בתל אביב במחאה על פרשת האונס הקבוצתי באילת (קרדיט: תמר שמש)

לפי כתב האישום, איליזיר מאירוב (27) ואיסי רפאילוב (27) מחדרה וכן שני אחים תאומים בני 17 מדרום הארץ, ביצעו עבירות של אינוס בנסיבות מחמירות. יתר הנאשמים ובכללם אושר שלמה (19) ממושב נוגה בחבל לכיש ושישה קטינים נוספים, ביצעו כל אחד לפי חלקו עבירות של סיוע לאינוס ועבירות של מעשים מגונים.

מכתב האישום הועלה כי המעורבים נהגו במתלוננת כחפץ, ככלי לסיפוק יצריהם ואיש מבין הנאשמים לא ניסה לעצור את המתרחש ולהגיש לנערה עזרה כלשהי. הנערה ושתי חברותיה הגיעו למלון באילת ב-12 באוגוסט. הן שהו בבריכה של המלון ובאותה העת שהו בבריכה גם מאירוב ורפאילוב. לפי כתב האישום, רפאילוב, שידע שהקורבן היא בת 16, הציע לה לצאת לבילוי, אולם הנערה סירבה.

לאחר שבריכת המלון נסגרה, עלו הנערה והחברות לחדר של מכרים בקומה 2 במלון. הנערה שתתה כמות גדולה של אלכוהול שגרמה לערפול חושיה, עד שהייתה במצב שבו אינה מסוגלת לשלוט במעשיה וברצונותיה.

"התעלמות מופגנת ממצוקתה"

בסביבות השעה 19:00, פלשו הנאשמים בערב פלשו מאירוב ורפאילוב לחדר פנוי בקומה 2, מבלי שנרשמו בקבלת המלון או שילמו עבור השהות בחדר. בשלב כלשהו, יצאה הקטינה מהחדר יחד עם חברתה. רפאילוב ניגש אליה, אמר לנוכחים שהוא יכול לעזור, שכן יש לו הכשרה במתן עזרה ראשונה והוביל את הנערה לחדרו.

לאחר מכן, ביצעו הנאשמים מאירוב ורפאילוב ושני האחים תאומים מהיישוב בדרום הארץ, עבירות מין בקטינה באכזריות, תוך אובדן צלם אנוש, ותוך התעלמות מופגנת ממצוקתה, עד אשר הוצאה הנערה מהחדר על ידי אחד הנערים המעורבים שמואשם בסיוע לאינוס בנסיבות מחמירות ואי מניעת פשע.

רפאילוב, כך נטען, שהה כל זמן האירוע בחדר ואילו שאר הנאשמים ביצעו את העבירות המיוחסות להם ויצאו מהחדר. בנוסף, רפאילוב צילם את מאירוב בזמן ביצוע העבירה באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלו ובהמשך שלח אליו את הסרטון. בכתב האישום מצוין כי למאירוב ורפאילוב עבר פלילי שבגינו ריצו מאסרים בפועל.

"הפרשה הזאת חייבת לזעזע את משרד החינוך"

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית: "המעשים המבחילים שמתוארים בכתב האישום מדברים בעד עצמם. אונס הוא מעשה נאלח וחמור גם כשהוא נעשה על-ידי אדם אחד, אבל המחשבה על כמות הצעירים, ברובם קטינים, שבחרו להצטרף לאונס מחייבת את החברה הישראלית לחשבון נפש עמוק. גם הם בנינו. וכך הם גדלו, בתוכנו ומתוכנו.

הפרשה הזאת חייבת לזעזע את משרד החינוך, שאינו יכול להמשיך ולהפקיר את החינוך למיניות בריאה, בדגש על מניעת פגיעה ועמידה מהצד: שמרת, רמת השרון, איה נאפה, אילת, ועוד מאות ואלפי מקרי אונס קבוצתי שהגיעו למרכזי הסיוע במהלך השנים מוכיחים את דחיפות הבעיה. מרבית הנפגעות מאונס קבוצתי הן נערות, ועד שלא נשנה משהו מהותי, המקרה הבא הוא רק עניין של זמן. אנו מחבקות ומחזקות את הנערה, שנדרשה ועוד תידרש לכוחות ולאומץ אדירים. תהליך השיקום רק בתחילתו, ואנו נמשיך ללוות אותה ולתמוך בה ככל שנידרש".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!