דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הליכוד

כלכלת הקורונה / תסיסה בליכוד נגד שר האוצר: ״ככה הוא לא ינהיג את התנועה״, ״נבוא איתו חשבון בפריימריז״

חברי מרכז הליכוד, וחברי ועדים שעשו מפקד למפלגה, זועמים על כוונתו של ישראל כ״ץ לקצץ שכר לעובדים דווקא עכשיו | ישראל גולדשטיין (51): ״אני איש ימין ואלו עמדותיי, אבל גם בליכוד יודעים, מי שמייצג עובדים מחויב קודם כל להם״

מאיר בן גוזי, ישראל גולדשטיין, יוסי ברבי ועדי חיון (צילומים: אלבומים פרטיים)
מאיר בן גוזי, ישראל גולדשטיין, יוסי ברבי ועדי חיון (צילומים: אלבומים פרטיים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

״אני אומר לישראל כ״ץ, אתה אדם שטוען שהוא מסתכל קדימה, מקווה אולי להיות מנהיג התנועה בעתיד, ככה לא מתנהגים״, יוסי ברבי (60), חבר מזכירות הליכוד, כועס על שר האוצר. ״מי אלה עובדי המגזר הציבורי? האחיות, עובדי קופת החולים, עובדי ביטוח לאומי, מהם אתה רוצה לקחת? אתה רוצה לפגוע לאנשים בפנסיות?"

ברבי, 35 שנים חבר מרכז ליכוד, משמש כיו״ר איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והסיעוד בהסתדרות. ״חבל שהשר מציב אולטימטום ומאיים בחקיקה. אני בטוח שגם בכנסת, ובמיוחד בקואליציה, הוא יתקל בהתנגדות קשה. בליכוד ובכחול לבן רוב חברי הכנסת הם אנשים חברתיים.

יוסי ברבי, חבר מזכירות הליכוד ויו"ר איגוד עובדי הניקיון, השמירה והסיעוד (אלבום פרטי).
יוסי ברבי, חבר מזכירות הליכוד ויו"ר איגוד עובדי הניקיון, השמירה והסיעוד (אלבום פרטי).

״זה לא רפורמת השמיים הפתוחים או הנמלים״, ממשיך ברבי, ״אתה מדבר פה על להנחית גזירה על 700 אלף עובדים. חילקו כסף לכולם, ואין לי בעיה עם זה. אבל זו לא צריכה להיות סיבה להטלת גזירות. אני חושב שהוא עושה שגיאה ענקית״.

ברבי, פעיל ב-80 קבוצות ואטסאפ של חברי ליכוד. לאחרונה הוא הקים קבוצה של פעילים מרכזיים במפלגה שנקראת ׳האיחוד החברתי׳. ״ההסתדרות כבר לא שייכת למפלגת העבודה ומרצ, בהסתדרות יש המון אנשי ליכוד בכירים, וראשי ועדים שמזוהים עם הליכוד. רבים ממצביעי הליכוד לא מסכימים עם דרכו של כ״ץ, ורואים עין בעין עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד״.

ישראל גולדשטיין (51), יו״ר ועד עובדי קק״ל, הוא פעיל ליכוד מוכר. ״אני חבר ליכוד, וגם פקדתי חברים. היתה לי מטרה: למנוע חוק בוררות חובה, למנוע פגיעה בעובדים ולמנוע גם פגיעה בקק"ל. זה לא סוד שאני גם איש ימין ואלו עמדותיי, אבל גם בליכוד יודעים, מי שמייצג עובדים מחויב קודם כל לעובדים ולהסתדרות.

ישראל גולדשטיין, יו"ר עובדי קק"ל (אלבום פרטי).
ישראל גולדשטיין, יו"ר עובדי קק"ל (אלבום פרטי).

״בסוף הם צריכים אותנו ולא אנחנו אותם. אני חושב שבדיבורים ובהבנות כולם ירוויחו. אנחנו גם יודעים לעשות שיחות ולתווך כשצריך. חבל לצאת למלחמות, ואם צריך – ההסתדרות תדע לצאת למלחמה, ואנחנו נעמוד שם איתה. שר האוצר צריך לדעת שיש יו"ר הסתדרות שמוכן לדבר, ואנחנו חברי הוועדים בליכוד מגבים אותו״.

מאיר בן גוזי (63), סגן יו״ר מרחב אשדוד מטעם הליכוד, אומר שיש התקוממות בשטח נגד התנהלות שר האוצר. ״אני שומע את חברי הסיעה, יש אצלנו חברי ועדים גדולים וקטנים, רוב הוועדים במגזר הציבורי הם אנשי ליכוד, והם כועסים. כולם מתנגדים למדיניות של ישראל כ"ץ, ואנחנו גם נבוא איתו חשבון בפריימריז״.

מאיר בן גוזי, סגן יו"ר ההסתדרות באשדוד מטעם סיעת הליכוד בהסתדרות (אלבום פרטי).
מאיר בן גוזי, סגן יו"ר ההסתדרות באשדוד מטעם סיעת הליכוד בהסתדרות (אלבום פרטי).

גוזי מספר שאנשים כועסים על הדרך והסגנון של כ״ץ. ״הוא נטפל למגזר הציבורי על לא עוול בכפו. המגזר הציבורי היה הראשון שנכנס תחת האלונקה, יצא לחופשות כפויות מצד אחד, והמשיך לעבוד במאמץ ובעומסים אדירים מצד שני. אנשים עבדו קשה כדי שהמשק ימשיך לתפקד, כדי לסייע לאנשים שצריכים עזרה, כדי להיאבק בנגיף, וההתבטאויות של כ״ץ מכעיסות.

״אני יודע שגם חברי כנסת מהליכוד כועסים על כ"ץ. זה לא הזמן, ולא הדרך. ההסתדרות תמיד ידעה לתת יד. לא יכול להיות שהמדינה תבזבז מיליארדים על כלום, על מדיניות כושלת של משרד האוצר – ובסוף יגישו את החשבון לעובדי המגזר הציבורי״.

עדי חיון יו"ר ועד עובדי תרו (צילום: אלבום פרטי)
עדי חיון יו"ר ועד עובדי תרו (צילום: אלבום פרטי)

עדי חיון (50), מהישוב יערה, הוא ״ליכודניק גאה״, כדבריו. ״יש לי הרבה ביקורת על התנהלות שר האוצר. אני חושב שזו דרך לא נכונה לפעול בה, הכוחניות וההצהרה החד צדדית שהוא פוגע בשכר. אם שר האוצר חושב שהוא יצליח בדרך הזו, אני חושב שזו טעות חמורה וכולנו נשלם מחיר כבד״.

חיון עובד במפעל הפרמצבטיקה ׳תרו׳ בצפון הארץ. הוא איננו חלק מהמגזר הציבורי, אבל עומד בראש ועד העובדים במפעל. ״אני מסתכל על מה שקורה באירופה ובארה"ב, איך נהגו שם עם העצמאים, עם המגזר הפרטי והציבורי. אני חושב שאנחנו נגררים מאחורה וחבל שכך. יש דברים שצריך היה לעשות בתחילת המשבר, עכשיו צריך להסתכל קדימה ולראות איך מצילים את הכלכלה הישראלית״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!