דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
19.3°תל אביב
  • 12.6°ירושלים
  • 19.3°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.3°אשדוד
  • 17.0°באר שבע
  • 25.6°אילת
  • 19.3°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אנשי רפואה

קורונה בעולם / מעל 7,000 עובדי רפואה בעולם מתו בעקבות חשיפה לנגיף הקורונה

לפי דו"ח שערך ארגון אמנסטי אינטרנשיונל, במקסיקו מספר הקורבנות הגבוה ביותר של עובדי רפואה - לפחות 1,320, ואחריה ארה"ב עם 1,077 | "השבחים לעובדי הרפואה חלולים כשרבים מהם מתים בשל היעדר הגנה בסיסית"

רופאים בודקים חולת קורונה במקסיקו סיטי, בירת מקסיקו. במדינה נפטרו לפחות 1,320 אנשי רפואה מנגיף הקורונה (AP Photo/Rebecca Blackwell)
רופאים בודקים חולת קורונה במקסיקו סיטי, בירת מקסיקו. במדינה נפטרו לפחות 1,320 אנשי רפואה מנגיף הקורונה (AP Photo/Rebecca Blackwell)
אוריאל לוי

דו"ח חדש של הארגון הבריטי 'אמנסטי אינטרנשיונל' מביא עדויות על למעלה מ-7,000 עובדי רפואה שמתו ברחבי העולם לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה. מבין הנפטרים, לפחות 1,320 רופאים ואחיות מתו במקסיקו לבדה, בה מספר הקורבנות בקרב עובדי הרפואה הוא הגבוה ביותר. בהמשך הרשימה ארצות הברית עם 1,077 קורבנות, בריטניה עם 649 קורבנות, ברזיל עם 634 קורבנות, ורוסיה עם 631 קורבנות בקרב עובדי הרפואה. הדו"ח מחבר פרסומים מהתקשורת, פרסומים של רשויות הבריאות וממצאים של ארגונים שונים הפועלים להגברת המודעות לפגיעה בעובדי רפואה במדינות שונות.

"מותם של יותר מ-7,000 בני אדם בשעה שניסו להציל את חייהם של אחרים הוא משבר בקנה מידה אדיר. לכל עובד ועובדת בתחום הרפואה יש את הזכות לבטיחות ולביטחון בעבודה, וזו שערורייה שכה רבים מהם משלמים בחייהם", אמר סטיבן קוקברן, ראש תחום צדק כלכלי וחברתי באמנסטי אינטרנשיונל.

עובדי רפואה בקראקס שבוונצואלה (AP Photo/Ariana Cubillos)
עובדי רפואה בקראקס שבוונצואלה (AP Photo/Ariana Cubillos)

"חודשים רבים אל תוך המגיפה, עובדי הבריאות עדיין מתים בשיעור מעורר אימה במדינות כגון מקסיקו, ברזיל וארצות הברית, בשעה שההתפשטות המהירה בדרום אפריקה ובהודו מראה שעל כל המדינות לפעול בנושא", הוסיף קוקברן. "חייב להיות שיתוף פעולה בינלאומי שיבטיח שכל עובדי הבריאות זוכים לתנאים הולמים ולציוד מגן מתאים, כך שיוכלו להמשיך בעבודתם החיונית מבלי לסכן את חייהם שלהם".

ב-13 ביולי פרסמה אמנסטי אינטרנשיונל שמצאה כי יותר מ-3,000 עובדי רפואה מתו לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה. מספר הקורבנות המדווח האמיר מאז בשל עליית שיעורי ההדבקה במדינות מסוימות וגם הודות לזמינות של מקורות מידע חדשים. יחד עם זאת, קשה להשוות בין הנתונים הקודמים לחדשים באופן ישיר, בשל שיטות שונות לאיסוף מידע והגדרות שונות של עובדי רפואה במדינות שונות. ההגדרות החדשות כוללות בחלק מהמדינות גם עובדים סוציאליים שכן אחד מתפקידיהם של אלה הוא לבקר חולים באשפוז ביתי, ולסייע לחולים הנזקקים לכך בבתי החולים. בנוסף, אמנסטי מעריכה כי המספרים האמיתיים עלולים להיות גבוהים יותר, בשל תת-דיווח ברבות מהמדינות הכלולות בדו"ח.

"אנחנו קוראים לכל הממשלות לנקוט צעדים דחופים להגן על חייהם של עובדי הבריאות. כמו כן, עליהן להגדיל את אספקת ציוד המגן ולתת מענה לעובדי הרפואה שמתבטאים לגבי סביבת העבודה שלהם ותנאי ההעסקה שלהם, ולכבד את זכויותיהם להתאגד ולהתארגן מקצועית", אמר סטיבן קוקברן. "לכל אורך המגיפה התהדרו ממשלות העולם בגבורתם של עובדי ועובדות הרפואה, אבל השבחים הללו נשמעים חלולים שעה שרבים מהעובדים הללו מתים בשל היעדר הגנה בסיסית".​

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!