דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
13.9°תל אביב
  • 8.0°ירושלים
  • 13.9°תל אביב
  • 12.3°חיפה
  • 14.2°אשדוד
  • 11.2°באר שבע
  • 16.0°אילת
  • 14.4°טבריה
  • 7.2°צפת
  • 12.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

בדידות מסוכנת / גופותיהם של שני גברים גלמודים אותרו ימים רבים לאחר מותם

בטבריה עובר אורח התלונן על ריח חריף ממחסן ליד השוק העירוני | באשקלון בעל מכולת שכונתית הבחין שלקוח קבוע לא הגיע זה מספר ימים והזעיק את כוחות ההצלה | יותר מ-110 בני אדם נמצאו מתים בביתם בשנת 2020

ליד דירת הנפטר (צילום: דוברות זק"א)
ליד דירת הנפטר (צילום: דוברות זק"א)
יהל פרג'

מתנדבי זק"א טיפלו אתמול (רביעי) בשני מקרים בהם אנשים שנפטרו לבדם נמצאו רק לאחר ימים רבים, כאשר הריח הפך לבלתי נסבל. גבר גלמוד בן 65 נמצא בטבריה וגבר נוסף בן 59 נמצא באשקלון. מקרה נוסף של אישה שנפטרה בביתה והתגלתה לאחר שעות אירע בראשון לציון.

מעל 110 בני אדם נמצאו כך בביתם מתחילת השנה, כשהם במצב של אובדן צלם אנוש. בזק"א, שיצאו בשנים האחרונות בקמפיין הקורא לשכנים לשים לב לשכניהם הקשישים, כבר מבינים שיש להתייחס למגיפה הזו בצורה מערכתית. נסיבות שלושת האירועים נחקרות על ידי המשטרה.

זירת האירוע בראשון לציון (צילום: דוברות זק"א)
זירת האירוע בראשון לציון (צילום: דוברות זק"א)

גופתו של כבן 65 נמצאה במצב ריקבון מתקדם במחסן בטבריה, לאחר שככל הנראה החליק ונפצע לפני למעלה משבועיים. הוא שכב לבדו עד שהריח הנוראי הציק לעובר אורח. "הוזעקנו סמוך לשעה 19:30 לאיזור השוק העירוני בעיר בעקבות ריח נוראי שיוצא מחדר מחסן", מספר אברמי אייזיקס מתנדב זק״א צפון שטיפל בזירה. "כשהגענו לזירה מצאנו גופת גבר גלמוד בן 65 על ריצפת המחסן במצב ריקבון קשה. טיפלנו בכבוד המת בזירה הקשה, גופת המנוח הועברה למכון אבו כביר להמשך בדיקה וזיהוי".

בעל מכולת שכונתית באשקלון שם לב שלקוח קבוע לא הגיע לקנות מזון מזה מספר ימים, והוא חשש לגורלו. הוא הזעיק עזרה, וכוחות ההצלה מצאו את גופתו במצב ריקבון מתקדם. "סמוך לשעה 20:00 הוזעקנו לרחוב יהודה הלוי בעיר בעקבות דיווח על גופה במצב ריקבון", סיפר אבי גוטשיין מתנדב זק״א לכיש שטיפל בזירה. "מדובר בגלמוד בן 59 שגר לבדו. כשהגענו למקום הרגשנו את הריח הנוראי כבר מרחוק, הוא שכב מספר ימים מבלי שאיש יתעניין בשלומו, רק בגלל תשומת הלב של בעל המכולת נמצאה גופתו. הלוואי והיינו יכולים להגיע כמה ימים קודם ולהציל אותו".

לאירוע בראשון לציון הגיעו מתנדבי מד"א, לאחר שקרובי משפחה של אישה כבת 80 שלא השיגו אותה בטלפון מספר שעות, הזעיקו את כוחות השיטור והרפואה. אריה הרשלר, מתנדב זק״א שפלה שטיפל בזירה בראשון לציון, מספר: "אמש סמוך לשעה 21:30 הוזעקנו לרחוב הרצל בראשון לציון שם מצאנו אישה כבת 80 ללא רוח חיים, שעות לאחר מותה. לאחר שבני משפחתה לא הצליחו להשיג אותה בטלפון וחששו לחייה הם הזעיקו את המשטרה והכיבוי שפרצו לדירה ומצאו את האישה ללא רוח חיים. פראמדיק מד״א נאלץ לאשר את מותה. מתנדבי זק״א שפלה טיפלו בכבוד המת בזירה".

מעריית טבריה נמסר: "המקרה עדיין בחקירת המשטרה וזהותו ונסיבות מותו של הנפטר עדיין לא ידועים, על כן אנחנו טרם יכולים לדעת האם היה בטיפול הרווחה או לא והאם הוא תושב העיר. מחלקת הרווחה בעיריית טבריה מקיימים סיורים יחד עם צוות ביטחון קהילתי על מנת לאתר ולזהות האם ישנם דרי רחוב בעיר ובמידה ויש מציעים להם סיוע ומענה עד כמה שניתן".

מעיריית ראשון לציון לא נמסרה תגובה בשל היעדר פרטים של הנפטרת.

מעיריית אשקלון טרם הגיבו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!