דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נס טכנולוגיות

עובדים במאבק / נדחתה על הסף תביעת 'נס טכנולוגיות' נגד ההסתדרות בנוגע לשביתה ב'הדסה'

התביעה הוגשה בטענה שהצעדים הארגוניים שנקטה ההסתדרות בבית החולים הביאו לביטול הסכם עם התובעת | השופטת קיבלה את עמדת ההסתדרות וקבעה כי לא ניתן לתבוע על נזקי שביתה שהוכרזה כדין

בית המשפט המחוזי ירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
בית המשפט המחוזי ירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה למחוק תביעה בגובה 16 מיליון שקל שהגישה חברת 'נס טכנולוגיות' נגד ההסתדרות, לאחר שלטענת החברה סכסוך עבודה וצעדים ארגוניים שהחילה ההסתדרות על עובדיה ב"הדסה", הובילו לביטול הסכם ההתקשרות של החברה עם בית החולים.

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את טענת ההסתדרות, קבע שאין לאפשר הגשת תביעות בעילת רשלנות בגין נזקי שביתה, וחייב את נס ב-7,500 שקלים בגין הוצאות משפט.

עובדי חברת נס התאגדו בשנת 2018 בהסתדרות, ובאותה השנה הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה נוכח הפגיעה בתנאי עבודתם של עובדי המחשוב בבית החולים הדסה, שהועברו להעסקה קבלנית באמצעות החברה ב-2017. בהמשך, הכריזה ההסתדרות על שביתה של עובדי המחשוב בבית החולים, בעקבותיה החליטה הדסה לבטל את הסכם מיקור החוץ עם נס ולהעסיק את עובדי המחשוב שלה באמצעות חברות כוח אדם אחרות.

על רקע האירועים האלו הגישה חברת נס לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעת נזיקין כנגד ההסתדרות על סך של 16,160,900 שקל, כאשר הנזק העיקרי לטענתה היה אובדן רווחים כתוצאה מביטול הסכם מיקור החוץ על ידי הדסה. בתביעתה, טענה נס כי ההסתדרות התרשלה בכך שהכריזה על סכסוך עבודה 'מדומה' אשר ביקש להביא להעסקה ישירה של עובדי המחשוב בהדסה, ובכך שנקטה בצעדים ארגוניים 'אגרסיביים' שאף סיכנו לטענתה חיי אדם.

בפסק דין שניתן על ידי השופטת שושנה ליבוביץ, התקבלו טענות ההסתדרות ונקבע כי דין התביעה להימחק על הסף שכן הסמכות העניינית לדון בתביעה נתונה לבית הדין לעבודה. בית המשפט המחוזי הגדיל וקבע שגם לו הייתה מוקנית לו הסמכות לדון בתובענה, היה ככל הנראה מוחק אותה על הסף בשל הפטור המפורש הקבוע בפקודת הנזיקין מתביעות שעניינן בנזקים שנגרמו בשל שביתה שהוכרזה כדין.

כמו כן קבעה השופטת ליבוביץ כי לנוכח ההסדרים הקבועים בחוק אין לאפשר הגשת תביעות בעילת רשלנות בגין נזקי שביתה, בוודאי כאשר מדובר בתביעות בין צדדים ליחסי עבודה. עם זאת, הבהיר בית המשפט כי החברה רשאית להגיש עתירה חדשה בערכאה המתאימה.

ההסתדרות, שיוצגה בהליך על ידי היועץ המשפטי להסתדרות עו"ד יחיאל שמיר ועל ידי סגנו עו"ד יפתח הלינג, הבהירה בכתב ההגנה כי סכסוך העבודה היה אותנטי, על רקע פגיעה בתנאי ההעסקה של העובדים וכי הצעדים הארגוניים שננקטו היו ראויים ומידתיים.

בהסתדרות הדגישו כי השביתה לא סיכנה חיי אדם, ולראייה – בית החולים וחברת הקבלן נס לא עתרו בזמן אמת לבית הדין לעבודה למניעתה באמצעות צווי מניעה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!