דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

עובדים במאבק / ביה"ד לעבודה דחה את תביעת ההסתדרות על פגיעה בהתארגנות עובדי סודהסטרים

השופטת יעל אנגלברג שהם קבעה שההסתדרות תפצה את החברה ב-300 אלף שקלים על התנהלות "בחוסר תום לב", על אף שפעולות שנקטו מנהלים בחברה פגעו בהתארגנות העובדים | ההסתדרות: "בכוונתנו לערער לבית הדין הארצי לעבודה"

שביתה של עובדי סודה סטרים מחוץ למפעל, מרץ 2017.  (צילום: דבר ראשון).
שביתה של עובדי סודה סטרים מחוץ למפעל, מרץ 2017. (צילום: דבר ראשון).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין לעבודה בבאר שבע דחה את תביעת ההסתדרות נגד חברת סודהסטרים על פגיעה בהתארגנות. למרות שבפסק הדין נקבע שמנהלים בחברה אכן פגעו בנסיון ההתארגנות, בית הדין מתח בפסק הדין ביקורת על התנהלות ההסתדרות בתהליך התארגנות העובדים בחברה, והטיל עליה פיצויים בסך 300 אלף שקלים. מההסתדרות נמסר בתגובה: "אנו לומדים את פסק הדין ובכוונתנו לערער לבית הדין הארצי לעבודה".

השופטת יעל אנגלברג שהם ציינה בפסק דינה כי התנהלות נקודתית של חלק ממנהלי החברה, בהם המנכ"ל דניאל בירנבאום עלתה לכדי פגיעה בהתארגנות, אך למרות זאת החברה פעלה למניעת הנזק "הן בכך שבחלק מהמקרים נזפה במפרים את ההוראות, והן בכך שעיקר ההפרות היו סמוך להכרזה על ההתארגנות וכי על אף המסר שהועבר, הכירה המשיבה בהתארגנות, ובכך למעשה העבירה מסר נגדי שלפיו היא מאמצת את ההתארגנות ומוכנה לשתף עימה פעולה".

עוד קבעה השופטת כי דווקא ההסתדרות "פעלה לכל הפחות בעצימת עיניים" נוכח אירועי אלימות שארעו בחברה בתקופת ההתארגנות כנגד עובדים שהתנגדו למהלך, כי פעלה בניגוד להוראות התקנון במטרה לקיים את ההתארגנות "כמעט בכל מחיר", ונקטה שיח אלים ותוקפני כלפי עובדים שביקשו שלא להיות חברים בה. לפיכך קבעה השופטת כי על אף שעבירות ההנהלה הצדיקו פיצוי נמוך, איבדה ההסתדרות את זכותה לקבלת פיצוי כלשהו, ואף נדרשה לשלם פיצויים בעצמה באופן חריג בשל חוסר תום לב.

נסיון ההתארגנות של עובדי סודהסטרים בהסתדרות החל בתחילת 2017, ולטענת ההסתדרות נתקל בהתנגדות חריפה מצד הנהלת החברה. במסגרת ההתארגנות שבתו העובדים למשך מספר ימים. במרץ 2017 הגישה ההסתדרות תביעה כנגד הנהלת סודהסטרים על פגיעה בהתארגנות, בה נטען בין היתר כי ההנהלה פגעה בהתארגנות עובדיה באמצעות מנהלים בכירים ומנהלים בדרגי הביניים, שכרה חברת מודיעין חיצונית במטרה לעקוב אחר מובילי ההתארגנות ולסכל אותה ופעלה להקמת ועד עובדים פנימי. עוד נטען כי ההנהלה התנכלה למובילי ההתארגנות. ואף כי מזכיר איגוד מקצועי הותקף בשטח המפעל בשעה שמנהלים בחברה העלימו עין. בית הדין קבע כי ההסתדרות לא הצליחה להוכיח את טענותיה אלו.

ההסתדרות הודיעה שתערער על פסק הדין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!