דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
22.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 22.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 22.9°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 14.4°צפת
  • 21.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

עובדים במאבק / יו"ר איגוד הרפואה הפנימית על שביתת עובדי המעבדות: "בתי החולים בקריסה, וזו לא קלישאה"

פרופ' אבישי אליס מוחה על התעלמות הממשלה והתקשורת מ"הקטסטרופה שאנחנו חווים בבתי החולים", וקורא לממשלה לפתור את המשבר | מאז חמישי לא התקיים מו"מ בין נציגי האוצר והבריאות לעובדים

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית ומנהל מחלקה פנימית ג' בבית חולים בילינסון בפתח תקווה (צילום: דפנה איזברוך)
פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית ומנהל מחלקה פנימית ג' בבית חולים בילינסון בפתח תקווה (צילום: דפנה איזברוך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שביתת עובדי המעבדות הרפואיות הציבוריות נכנסת היום (ראשון) ליומה השמיני. מאז יום חמישי לא התנהל מו"מ לסיום השביתה, וכרגע פתרון אינו נראה באופק. העובדים דורשים העלאה של השכר לעובדי המעבדות, עקב קושי מתמשך לגייס עובדים חדשים למעבדות ולשמור על העובדים הקיימים. בדיקות קורונה ובדיקות המשרתות טיפולים דחופים מתבצעות כסדרן.

בעקבות החלטת בית הדין האזורי לעבודה ת"א-יפו, היקף השביתה צומצם לבתי החולים הממשלתיים ומעבדות משרד הבריאות בלבד, והיא לא תכלול את המעבדות של קופת חולים כללית. הנימוק להחרגת הכללית הוא שתנאי העבודה של עובדי המעבדות בה נקבעים על ידי משרד הבריאות, והכללית מנועה מלנהל מו"מ נפרד עם עובדיה.

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות, אמרה עם פתיחת השבוע השני לשביתה: "מאז יום חמישי, האוצר לא יושב איתנו לנהל משא ומתן וממשיך לתת לנו הרגשה קשה של עובדים שקופים. אני קוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב ולהורות לשנות דיסקט ולשבת איתנו מבוקר עד לילה למשא ומתן אמיתי ואחראי."

יו"ר איגוד הרפואה הפנימית: "השבוע עבדנו בצורה עיוורת"

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, מזהיר כי השביתה גורמת נזקים קשים לעבודת בתי החולים, ומבקר בחריפות את היעדר המאמץ המועט של הממשלה לפתור את המצב. בהודעה שפרסם אתמול (שבת) כתב אליס: "שבוע של שביתת עובדי המעבדות ובתי החולים בקריסה, וזו לא קלישאה. שיהיה ברור – בתי חולים לא יכולים להתנהל ללא בדיקות מעבדה, שהן עמוד התווך ברפואה המודרנית."

לדברי אליס, מנהל מחלקה פנימית במרכז הרפואי ביילינסון בפתח תקווה, "השבוע פשוט עבדנו בצורה עיוורת. בלי מעבדות לא ניתן לאבחן ולטפל בחולים, וברור שהדבר משפיע על חיי אדם. אי אפשר להתאים טיפול אנטיביוטי למטופלים,לא ניתן לבצע ניתוחים אלקטיביים, לא ניתנות מנות דם לחולים במחלקות, אין אפשרות לעקוב אחרי מדגים חיוניים של חולים מאושפזים, כמו כן אין יכולת לשחרר חולים לביתם ולפנות מקום במחלקות. כמעט בכול תחום רפואי ההשפעה עצומה. במחלקות הפנימיות, בלי בדיקות מעבדה אנחנו עלולים לפספס חולים ולסכן אותם."

לדברי אליס, מאבק העובדים מוצדק: "ברור לחלוטין כי הזנחת המעבדות לאורך השנים גורמת לקריסה של המערך, ולחוסר יכולת לגייס כח אדם איכותי".

אליס ביקר את התעלמות כלי התקשורת "מהקטסטרופה שאנחנו חווים בבתי החולים", ואמר כי "מדהים הנתק מהשטח". לדבריו, "גם הממשלה מתעלמת מהדרמה אצלנו השבוע, כשנראה שאף אחד במשרד הבריאות לא מתייחס אליה ברצינות. זה הסיפור הנורא והחשוב היום: שבוע שני בדרך של שביתת מעבדות בבתי החולים הממשלתיים ונראה שכולם שותקים".

בדיקות מצילות חיים ובדיקות קורונה יבוצעו

מהסתדרות עובדי המעבדות נמסר כי שביתת המעבדות הציבוריות תכלול את בתי החולים הבאים:

● בתי חולים גדולים: שיבא, הדסה, איכילוב, רמב"ם
● בתי חולים בינוניים: אסף הרופא, שערי צדק.
● בתי חולים קטנים: ברזילי, הלל יפה, וולפסון, רבקה זיו, פורייה, נהריה, בני-ציון

במסגרת השביתה, מבצעים בבתי החולים השובתים רק בדיקות למצבים מסכני חיים. בדיקות מצילות חיים יתקבלו מחדר מיון וטראומה, טיפול נמרץ, חדרי ניתוח (ניתוחי חירום בלבד) וחדר לידה. בדיקות קהילה ומרפאות בתי חולים לא יישמרו ולא יטופלו, ולא יבוצעו בדיקות לניתוחים אמבולטורים. יינתן שירות מלא לחולים אונקולוגים והמטואונקולוגים.

בדיקות קורונה יבוצעו וישוחררו כרגיל, על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקות.

לבירורים ניתן לפנות למוקדי בתי החולים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!