דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נאבקים בקורונה / יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור על הטלת סגרים: "בלי אמון הציבור לא יצליחו להוריד את התחלואה"

פרופ' חגי לוין מציע "להקים צוותים קהילתיים שיחליטו על מענה להורדת התחלואה" ומתריע כי "כל דרך אחרת תחמיר את המצב" | יו"ר ארגון רופאי המדינה פרופ' זאב פלדמן כי הסגר נדרש למניעת קריסת מערכת הבריאות

חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור (צילום: האוניברסיטה העברית)
חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור (צילום: האוניברסיטה העברית)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, מבקר את כוונת הממשלה להטיל סגרים על יישובים אדומים. לדבריו, ללא שיתוף הקהילות המקומיות בקבלת ההחלטות, הטלת הסגרים נדונה לכשלון. "חייבים לפעול ביחד עם הציבור", אומר לוין בשיחה עם 'דבר', "בלי אמון הציבור לא יצליחו להוריד את התחלואה. לא צריך להטיל הנחיות מלמעלה, אלא להקים צוותים קהילתיים שיחליטו על מענה לכל קהילה, ולעזור לצוותים האלה להוריד את התחלואה בקהילה שלהם".

לדברי לוין, "הדרך ליישם את תכנית הרמזור של פרופ' גמזו היא לא בהנחיות מלמעלה אלא על ידי עבודת שטח, והדרג הפוליטי לא נותן לזה לקרות. אם תכנית הרמזור לא תיושם בשיתוף פעולה עם הקהילות היא לא תצליח. כל דרך אחרת תוביל להחמרה של המצב."

לוין הוסיף כי "אנשים צריכים להאמין בצעדים כדי ליישם אותם. אם אנשים לא יאמינו בממשלה וירצו להוריד את התחלואה, אז גם אם יצליחו בעזרת שוטרים להגביל את האנשים ל-500 מטר, הם ימשיכו להיפגש עם אנשים בתוך ה-500 מטר האלו וייצרו הדבקה המונית בתוך השכונה."

"הפתרון הוא לפעול ביחד עם האוכלוסייה, להראות להם את הנתונים ואת הסיכון, להראות שהממשלה באה לעזרתם עם יותר בדיקות, יותר טיפולים, יותר עזרה. כשהציבור יראה כמה אכפת לממשלה, יהיה להם גם אכפת מה הממשלה אומרת. אם אנשים ירגישו שהממשלה מנותקת, אז לא תהיה לה השפעה על המציאות."

עוד אמר לוין כי "הקונספט של לתת לרשויות המקומיות יותר אחריות הוא מאוד נכון. הממשלה צריכה לשחרר מהרצון לשלוט בהכל."

יו"ר ארגון רופאי המדינה: "אם לא נבודד את האזורים האדומים נעמוד בפני קריסת מערכת הבריאות או סגר כללי"

פרופ' זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה וסגן יו"ר ההסתדרות הרפואית, אומר כי הטלת סגר היא צעד הכרחי: "מערכת הבריאות מתקשה להתמודד עם גלי החולים הקשים והתמותה מקורונה עולה ועולה", כתב פלדמן בהודעה שפרסם הבוקר, "לצערי, מספר החולים הקשים נשאר יציב לא בשל צמצום התחלואה, אלא בשל גריעתם של יותר ויותר מתים ממצבת החולים הקשים. תסכמו את מספר החולים הקשים החדשים ביולי אוגוסט וספטמבר יחד עם מספר המתים, ותקבלו את התמונה האמיתית המצמררת והמאיימת."

פלדמן, המשמש גם כמנהל היחידה לנוירוכירורגיית ילדים במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, מוסיף כי גם היקף התחלואה והבידוד בקרב צוותים רפואיים עלול להוביל לקריסת המערכת: "נכון להיום, קרוב ל-1000 אנשי צוות רפואי נדבקו בנגיף, מעל 2000 אנשי צוות רפואי נמצאים בבידוד, והשאר מנסים לעמוד בפרץ ולטפל הן בחולי הקורונה והן בשאר החולים."

לדברי פלדמן, "אז אין ברירה ואם חפצי חיים אנחנו, הרי שצריך לבודד את האזורים האדומים – זוהי ההחלטה המוסרית ביותר. שהרי אם לא כן, נעמוד בפני שתי ברירות קשות שיפגעו אנושות בחוסנה הכלכלי או הבריאותי של מדינת ישראל או שניהם גם יחד: קריסת מערכת הבריאות והחלטות בלתי אפשריות במי לטפל ובמי לא או הטלת סגר כללי שיוביל להתמוטטות הכלכלה והמשק בישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!