דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים במאבק

עובדים במאבק / הושגה הסכמה: עובדי המעבדות ישובו לעבודתם, שכרם יעלה

ההסתדרות, משרד האוצר ומשרד הבריאות הגיעו למתווה הבנות שיגובש סופית בתקופה הקרובה | עובדי המעבדות ישבו עם האוצר החל מהיום (שני) על המתווה לחלוקת 35 מיליון השקלים שכולל ההסכם

טכנאי מעבדות מבצעים בדיקות לקורונה. 9 ביוני (צילום: יוסי זליגר/פלאש90)
טכנאי מעבדות מבצעים בדיקות לקורונה. 9 ביוני (צילום: יוסי זליגר/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שביתת עובדי המעבדות הסתיימה לאחר שמונה ימים. בישיבה שנערכה אתמול (ראשון) בלשכת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הגיעו ההסתדרות, משרד האוצר ומשרד הבריאות, למתווה הבנות. המתווה יגובש סופית בתקופה הקרובה ובו תהיה עלייה בשכרם של עובדות ועובדי המעבדות. ההסכם המשפטי ינוסח בהמשך. העובדות והעובדים ישובו לעבודתם המלאה בהקדם האפשרי.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)

בישיבה השתתפו: יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות אסתר אדמון, המשנה לממונה על השכר באוצר אפי מלכין, רכזת בריאות באגף הממונה על השכר ענבל רואי, אור קיים מאגף הממונה על השכר, יו"ר ארגון עובדי שירותי בריאות כללית פרוספר בן-חמו, מנכ"ל הסתדרות האחיות עו"ד אורי פליישמן, ונציגי שירותי בריאות כללית.

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות: "אחרי 30 שנות הזנחה, ההישג המרכזי מבחינתנו הוא קבלת המתווה עליו התעקשנו לאורך הדרך: תוספות שכר לכל עובדי המעבדות, ולא רק לצעירים ולמתחילים. למה? כיוון שעובדי המעבדות משתכרים מעט מידי ושכר מעליב. גם הבכירים והמנהלים משתכרים שכר פוגעני. ממחר נשב עם האוצר באופן מסודר על המתווה המדויק, ועל חלוקת 35 מיליון השקלים שכולל ההסכם. לא מדובר בהישג מלא, אלא בצמצום פערים בשכר עובדי המעבדות לעומת שאר המשק ומקצועות הבריאות".

אדמון הוסיפה כי, "סיכמנו על פיילוט בדיקות הקורונה. בימים הקרובים יתחיל פיילוט, שיימשך חודשיים ימים במעבדות הממשלתיות, של מיצוי פוטנציאל דיגום בדיקות הקורונה, במקום מה שקורה כעת בפועל, הפרטת הבדיקות וביצוען במעבדות הפרטיות".

"יחד עם זאת" אמרה אדמון, "צר לי על הגישה של משרד הבריאות במהלך התקופה האחרונה של מחשבה על הפרטת שירותי המעבדות בישראל. זה מעיד על חוסר הבנה לגבי חשיבות ניהול המעבדות במערכת הציבורית מבחינת השיקולים הרפואיים. בסופו של יום, אני מודה לעובדי המעבדות, שלראשונה אי פעם, התייצבו מלוכדים למלחמה על זכויותיהם. התרגלנו עם השנים להיות כנועים, שקופים ושקטים. החודשים האחרונים, ובמיוחד השבוע האחרון, הוכיחו את חשיבות המעבדות הרפואיות במערכת הבריאות ואת עוצמת העובדים שלנו".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!