דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נאבקים בקורונה / השרים הכריעו: עוצר לילי והשבתת מערכת החינוך ב-42 יישובים 'אדומים'

בין היישובים: אשדוד, אשקלון, אילת, נצרת, טייבה, בני ברק ובית"ר עילית | לפי ההחלטה, ביישובים אלו תוגבל התנועה ותיאסר פתיחת עסקים מ-19:00 עד 5:00 | מערכת החינוך הפורמלית לא תיפתח, והלימודים יתקיימו מרחוק בלבד

נתניהו, דרעי וליצמן (יונתן זינדל / פלאש90)
נתניהו, דרעי וליצמן (יונתן זינדל / פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שרי הוועדה להגדרת אזורים מוגבלים אישרו הערב (ראשון) הטלת סגר לילי על כ-40 ערים אדומות. את ההצעה הביא ראש הממשלה בנימין נתניהו להצבעה, כחלופה לסגרים מלאים. לפי ההחלטה, עוצר לילי יוכרז ב-42 ערים אדומות, כל יום מ-19:00 עד 05:00, במסגרתו תוגבל התנועה באותן ערים לעד 500 מטרים למעט לשם הצטיידות במזון ויציאה לטיפולים רפואיים, ועסקים שלא יוגדרו כחיוניים ייסגרו. באותן רשויות לא תפעל מערכת החינוך הפורמלית.

מחסום משטרתי בשכונה בירושלים, בשל מגיפת הקורונה. 19 באפריל. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
מחסום משטרתי בשכונה בירושלים, בשל מגיפת הקורונה. 19 באפריל. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

לפי הודעת משרד הבריאות, הרשימה טעונה אישור סופי בוועדת השרים לענייני אזור מוגבל, אך מסתמן כי היישובים שההגבלות יחולו עליהם הם: אשדוד, אשקלון, בני ברק, אילת, שדרות, בית"ר עילית, מודיעין עילית, נצרת, טייבה, אום אל פחם, בית שמש, אלעד, נתיבות, רכסים, טירה, ג'לג'וליה, פוריידיס, כפר קאסם, באקה אל-גרביה, קלנסווה, בוקעאתא, מעלה עירון, כסרא-סמיע, ערערה, עין מאהל, אבו סנאן, לקיה, ג'וליס, ריינה, ג'ת, יפיע, כפר מנדא, זמר, דאלית אל-כרמל, כפר ברא, בועיינה-נוג'ידאת, כפר קרע, עספיא, עמנואל, כוכב יאיר, שפרעם וקרית יערים.

נתניהו פרסם הערב סרטון בו פנה לחברה החרדית: "כרגע, בישראל, יש עשרות ערים אדומות. עיר אדומה נבחרת לא לפי התנכלות או לפי החלטה שרירותית, היא נבחרת לפי תוצאות מדעיות, מספר החולים וקצב התחלואה – והדבר ממוקד בעיקר ביישובים ערביים וחרדיים".

נתניהו פנה בדבריו לציבור החרדי, ואמר: "אתם יודעים כמה אכפת לי מלימוד תורה ומתפילה. עם זאת אני אומר – אנחנו חייבים לנקוט צעדים שמונעים את התפשטות התחלואה".

עוד אמר: "אני רוצה להביע הערכה למנהיגי הציבור הערבי, שבאו אלי ואמרו 'ראש הממשלה, תטיל עלינו הגבלות'. זה סימן של אחריות. אני רוצה להביע את אותה הערכה למנהיגי הציבור החרדי שאמרו לי את אותו הדבר ולכלל הציבור החרדי שהוא יקר לי מאוד".

מוקדם יותר פנו ראשי הערים בני ברק, ביתר עילית, אלעד ועמנואל לנתניהו במכתב חריף והטיחו בו האשמות קשות: "בהחלטות אותן קיבלת אתה בקולך מעל ראשנו, גם אם מאחורי שמות של קבינט או ה'ממונה', הפכת את הציבור החרדי לשק החבטות והריצוי של תושבי המדינה".

בעקבות הלחץ שהופעל נדחה הדיון בוועדת השרים להגדרת אזורים מוגבלים במסגרת הטיפול בנגיף הקורונה, שבו אמורה הייתה להתקבל החלטה על הערים האדומות שעליהן יוטל סגר. ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן כדי לדון בחלופות לתוכניתו של פרופ' רוני גמזו להטלת סגרים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!