סכום התמיכה בעמותות המחלקות מזון לנזקקים יוגדל פי שלושה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על כך בפגישתו עם נציגי העמותות לקראת החגים בלשכת ראש הממשלה בירושלים. נתניהו הודיע כי החליט להגדיל את סכום התמיכה ל-18 מיליון ש"ח, לעמותות וארגוני הגג המחלקות סלי מזון באופן שוטף, וכן להקצות תקציב בסך 9 מיליון ש"ח לסלי מזון בראש השנה, כך שיתווסף תקציב נוסף לשנת 2020 עבור סלי המזון בסך של 27 מיליון שקלים.
התקציב של המיזם לבטחון תזונתי לא נמצא בבסיס התקציב ובשנה שעברה הוא אושר רק ברגע האחרון, כך שהיה חשש שבהיעדר תקציב גם השנה הכסף לא יעבור.
ראש הממשלה נתניהו בתום הדיון: ״אנחנו משקיעים כמעט מיליארד שקלים בעזרה מיידית לשכבות המצוקה, אנחנו רוצים שזה יגיע, ויגיע מהר. זה גם מסר של המחויבות שלנו לעזור למשפחות נזקקות שלא יגיעו לחגים בלי ארוחת חג, שלא יהיו רעבים, ושיידעו שכל ישראל ערבים".
ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון לתת וז'יל דרמון, נשיא ומייסד ארגון לתת: "אנו מברכים על המפגש עם ראש הממשלה ועל הגדלת הסיוע הממשלתי לסלי מזון עבור משפחות נזקקות באופן משמעותי ביחס למצב הקיים".
"עם זאת, ציינו בפני ראש הממשלה, כי עוד טרם הקורונה והמשבר הכלכלי, חיו בישראל 252,000 משפחות באי ביטחון תזונתי חמור, וכי הסיוע הנדרש עבורן עומד על 2.5-3 מיליארד ש״ח בשנה. בשעה שהתמיכה הממשלתית מסתכמת בעשרות מיליוני ש״ח בודדים, רוב הנטל נופל על כתפי החברה הישראלית. אנו מקווים שהממשלה תצטרף למאמץ האזרחי של מאות אלפי ישראלים ועשרות קרנות פילנתרופיות וחברות עסקיות".
"בלתת, יחד עם אלפי מתנדבים ו-180 עמותות מזון, אנו פועלים לילות כימים כדי לסייע לכל מי שזקוק לכך, לא רק בחגים אלא בכל ימות השנה. יש לנו חשש אמיתי, לאור העליה הדרמטית בשיעור של 88% בפניות לארגון, שהצורך בסיוע יתגבר עוד יותר לקראת החורף ושהמיתון יעצים את האתגר הכלכלי לקראת שנת 2021. לכן אנו עומדים על הצורך שהמימון הממשלתי לאי ביטחון תזונתי ייכנס לבסיס תקציב המדינה ומצפים לקיים דיון בנושא עם ראש הממשלה, במסגרת דיוני התקציב".



