דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מחאה / מנהל האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות: אין מקרי הדבקה בהפגנות

ד"ר אריק האס הציג את הנתונים לבקשת ועדת הקורונה והם סותרים האשמות שהופצו על ידי גורמים המקורבים לראש הממשלה | יאיר נתניהו אף האשים את השב"כ בהסתרת נתונים המראים שההפגנות מהוות מוקד להפצת הנגיף

המסמך אותו שלח ד"ר אריק האס, מנהל האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, לוועדת הקורונה. (צילום מסך)
המסמך אותו שלח ד"ר אריק האס, מנהל האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, לוועדת הקורונה. (צילום מסך)
יהל פרג'

נתונים חדשים שפורסמו אתמול (ראשון) בוועדת הקורונה, קובעים שנכון ללפני שבועיים, ב-26 לאוגוסט, לא נרשמו כלל מקרי הדבקה בזמן ההפגנות הגדולות בבלפור. את הנתונים סיפק ד"ר אריק האס, מנהל האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות והם מתפרסמים לאחר פרסומים רבים של גורמים המתנגדים לקיום ההפגנות.

כזכור, בשבוע האחרון התבטאו מספר רב של אנשים המזוהים עם הימין נגד ההדבקות בנגיף במהלך המחאות כנגד מדיניות הממשלה והעומד בראשה, המתקיימות זה השבוע ה-11 ברציפות. ח"כ אסנת מרק (הליכוד) כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "כשהאופציה של סגר שבה ומונחת על שולחן הדיונים, אי אפשר להשלים עם המשך ההפקרות סביב בלפור". ח"כ שלמה קרעי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "את ההפגנות המטורללות חייבים להפסיק אחרת לא נצא מהמגיפה הזו עוד זמן רב".

הגדיל לעשות יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) שכתב: "נעטה מסיכות, נשמור על מרחק, נמנע התקהלויות של יותר מ-20 אנשים ונשלח את ילדינו ללמוד בקפסולות. כלום לא יעזור, כל עוד ההפגנות המטורפות הללו של אלפי אנשים משולהבים, צורחים ומזיעים יימשכו, התחלואה תעלה פה למימדים שלא חלמנו. יש מחיר לשנאה ולייפות הנפש של כל אלו שתומכים בהפגנות הללו".

בנו של ראש הממשלה אף האשים את השב"כ בהעלמת מידע על היקף ההדבקות בהפגנות בבלפור.

את הנתונים חשפה יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון (הליכוד), אתמול (ראשון) בעת הדיונים בוועדה. "ממחקר אפדמיולוגי שאנחנו קיבלנו יש אפס נדבקים", אמרה בראיון ל-YNET, "האם זה באמת המצב? אנחנו לא יודעים. כי גם אומרים שחלקם הגיעו בלי טלפונים, אבל אני חוזרת למה שאמרתי את זה קודם. תפסיקו לחפש את זה מגזרית. בסופו של דבר, אין לנו שום נתון על הדבקות אינטנסיביות בהפגנות".

בתגובה לנתונים, נמסר מתנועת 'הדגלים השחורים': "הנאשם עסוק בספינים והסתה נגד המוחים במקום לטפל בקורונה. מעל ל-1,000 מתים, מקום ראשון בעולם בנדבקים וביבי עסוק רק בהסתה. הקורונה לא מעניינת את הנאשם, רק הסתה, שיסוי ופילוג. נמשיך להפגין נגדו, עם מסיכות ועם המון כעס על מה שהוא מעולל למדינת ישראל".

בתנועת קרים מיניסטר מסרו: "קמפיין ההסתה השקרי של הנאשם וכלביי התקיפה שלו מהליכוד הם עוד ניסיון שקוף לטשטש את כשלונו הקולוסאלי והאסון הכלכלי הנורא שהמיט. הציבור לא קונה את ההסתה ולא ייתן יד להשתקת המחאה. ההמונים ימשיכו לנהור מדיי מוצ"ש כדיי לגרום לסילוקו של ראש ממשלה כושל ומושחת מבלפור".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!