דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עזה

קורונה בעזה / 873 חולי קורונה אובחנו בעזה בשבועיים האחרונים, מאז התפשט הנגיף אל מחוץ למתקני הבידוד

הצפיפות ברצועה, ומערכת הבריאות המתקשה לתפקד גם בשגרה, צפויות להביא לתחלואה גבוהה ולמקרי מוות רבים | בעזה ובגדה המערבית אובחנו עד כה 26,127 חולי קורונה

כוחות הבטחון בעזה אוכפים את הסגר (צילום: עבד רחים כתיב/ פלאש 90)
כוחות הבטחון בעזה אוכפים את הסגר (צילום: עבד רחים כתיב/ פלאש 90)
אוריאל לוי

משרד הבריאות בעזה דיווח היום (שני) על 162 חולים חדשים שאובחנו ביממה האחרונה ועל  873 חולים פעילים בסך-הכל. עוד דווח כי אישה בת 36 מתה מהנגיף ברצועה. זהו מקרה המוות ה-8 ברצועה וה-6 בשבועיים האחרונים.

מוקדם יותר הודיע משרד הפנים בעזה על הארכת העוצר ברצועה, המתקיים מזה 12 ימים ברציפות, ב-48 שעות נוספות. היום צפוי חמאס להאריך שוב את העוצר.

עד גילוי מקרי ההדבקה הראשונים בקהילה לפני כשבועיים, הצליחו הרשויות בעזה לשמור על שליטה בהתפרצות הנגיף. הכניסה והיציאה לרצועה מוגבלות ממילא על ידי ישראל ומצרים, ומי שבכל זאת הורשו להיכנס הוכנסו לבידוד במתקנים ייעודיים שהקים חמאס.

כעת, עם גילוי מקרי הדבקה מחוץ למתקני הבידוד, גובר החשש שהצפיפות הרבה בה חיים תושבי עזה, ומערכת הבריאות הרעועה ממילא, יגרמו לכך שהמגפה תגבה חיים רבים. לצד זאת, העוצר הנכפה על תושבי הרצועה על ידי חמאס, מתוך תקווה למזער את התפשטות הנגיף, מחריף את המצוקה הכלכלית בה נתונים רבים מהתושבים.

קניות לקראת סגר לאחר גילוי מקרי הקורונה הראשונים מחוץ למתקני הבידוד בעזה, 27 באוגוסט 2020 (AP Photo/Hatem Moussa)
קניות לקראת סגר לאחר גילוי מקרי הקורונה הראשונים מחוץ למתקני הבידוד בעזה, 27 באוגוסט 2020 (AP Photo/Hatem Moussa)

במקביל, משרד הבריאות של הרשות הפלסטינית דיווח על איבחון 632 חולים חדשים אתמול, ועל מותם של 5 חולים. מוקד התפרצות השני בגודלו ברשות הפלסטינית לאחר רצועת עזה הוא נפת חברון בה אובחנו אתמול 132 חולים חדשים.

ברשות הפלסטינית, כולל רצועת עזה, אובחנו עד כה 26,127 חולי קורונה. ביניהם 9,103 חולים פעילים. מניין הקרבנות עומד על 181 נפשות. נוסף על כך, מדווחת הרשות על 7,885 נשאים מאובחנים בירושלים המזרחית, ביניהם 1,779 חולים פעילים.

רשות המטבע הפלסטינית הודיעה אתמול כי בשל התפשטות נגיף קורונה, ייסגרו כל סניפי הבנקים הפועלים ברצועת עזה עד להודעה חדשה. סגירת הבנקים מגיעה ביום בו החלה חלוקת הכסף מקטאר, לאחר שישראל והחמאס הגיעו להבנות בנושא זה.

היום החלה חלוקת כספי פעימת הסיוע הנוכחית למשפחות הנזקקות ברצועה ולמשפחות שנפגעו מנגיף הקורונה, כך הודיע שליח קטר בעזה, מחמד אל-עמאדי. קטאר תחלק כ-17 מיליון דולר בין המשפחות כאשר כל משפחה תקבל 100 דולר.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!