דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נאבקים בקורונה / נתניהו: "חוששים משחיקה של צוותים רפואיים"

בביקור במפקדת הקורונה של צה"ל אמר ראש הממשלה כי הסגרים המקומיים נדרשים לבלימת עלייה תלולה במספר החולים | על קריאת ליברמן לא לציית להנחיות: "זו אנרכיה" | גמזו: "מתנצל בפני החברה החרדית אם הרגישו שאנחנו מסמנים אותם"

ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים במפקדת הקורונה בבסיס פיקוד העורף (צילום מסך)
ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים במפקדת הקורונה בבסיס פיקוד העורף (צילום מסך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שני) כי הטלת המגבלות על ערים אדומות נדרשת כדי להימנע ממקרה של עלייה קיצונית בתחלואה בקורונה וקריסת הצוותים הרפואיים בבתי החולים. הוא ביקר בחריפות התבטאויות מצד יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שקרא שלא להישמע להנחיות הסגר. בתגובה לדיווחי משרד הבריאות כי אין מקרי הדבקה ידועים בהפגנות כנגד מעון ראש הממשלה בירושלים אמר כי המפגינים מכבים את הטלפונים הניידים שלהם.

נתניהו דיבר בתדריך לעיתונאים לאחר שסייר בבסיס מפקדת הקורונה של פיקוד העורף, יחד עם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרוייקטור הקורונה רוני גמזו.

"אנחנו מתקדמים ליצירת מערך קיטוע, אולי הטוב מסוגו בעולם", אמר נתניהו, "במקביל אנחנו עובדים בציר הכלכלי, ומחר נביא בישיבת הממשלה 11 מיליארד שקלים לטובת אזרחי ישראל. בכלכלה היינו מהראשונים שפתחנו ופתחנו הרבה. כלכלת ישראל התכווצה בחצי ממדינות אירופה."

למרות זאת הדגיש נתניהו כי "לא לעולם חוסן. אנחנו נמצאים במגמת עלייה. המספרים עולים כי לא לובשים מסכות, ויש הרבה התקהלויות מסוכנות וזה חייב להיפסק. המומחים חוששים מזינוק פתאומי במספר החולים הקשים ובמספר המתים, זה מה שיכול לקרות במקרה של עלייה גיאומטרית (בטור גיאומטרי)".
"שאלה נוספת היא שאלת השחיקה, אני לא רוצה לומר קריסה, של צוותים רפואיים שכל הזמן מקבלים עוד חולים וצריכים לטפל בהם, להוציא אותם מהמחלקות כדי לפנות מקום לחולים חדשים".

"דחינו את הסגר כי לפי החוק חייבים לעשות שימוע והיוועצות לערים שהפכו לאדומות"

על הטלת הסגר הלילי אמר נתניהו: "מובן שאנחנו רוצים להימנע, לפחות לדחות סגר כללי. למעשה אנחנו עושים את זה כבר חודשים ומקבלים את התמורה הכלכלית. אבל החלטנו לאור המצב של התחלואה הגבוהה לנקוט צעד לבלימה, סגר על 40 ערים אדומות, כולל עשר ערים שהצטרפו ביממה האחרונה ולפי החוק חייבים גם לשמוע אותם, להיוועץ איתם, לעשות שימוע והיוועצות ולכן היה צורך בעוד 24 שעות כדי להשלים את המהלך הזה".

לדברי נתניהו, "ידענו לקבל את ההחלטות המורכבות בגל הראשון וכך אנו עושים גם בגל השני. נכנסו לקורונה עם כלכלה מאוד חזקה בגלל עקרונות השוק החופשי שאנחנו הנהגנו, אחת הכלכלות החזקות בעולם, ואני בטוח ואני אופטימי שאנחנו גם נצא מזה. אני אופטימי ממה שאני רואה בהתקדמות לקראת חיסון, אני אופטימי ממה שראיתי כאן ממה שאנחנו עושים יחד כדי להתגבר על הבעיה, להשתלט עליה. אני בטוח שאנחנו נצא מזה ונבנה כלכלה וחברה חזקות"

"פוליטיקאים מנצלים את המגפה לצרכים פוליטיים וקוראים לאי ציות, זו אנרכיה"

נתניהו הגיב בחריפות להתבטאות יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שקרא לאזרחים מוקדם יותר היום "להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה". נתניהו התייחס לדברים ואמר: "לצערי פוליטיקאים מנצלים את המגפה לצרכים פוליטיים וקוראים לאי ציות להנחיות משרד הבריאות ולאי ציות למשטרה, וזו אנרכיה". הוא אמר כי פנה לראשי האופוזיציה: "קראתי להם 'גלו אחריות, אל תביאו את המדינה לאנרכיה. זו גם לא מנהיגות".

כשהתבקש להתייחס לנתוני משרד הבריאות על היעדר הדבקות בהפגנות מול מעון ראש הממשלה בירושלים, הסותרים את קריאתו שלו ושל שרי הליכוד להגביל את ההפגנות, נתניהו צחק ואמר: "המפגינים מכבים את הטלפונים".

אדלשטיין: "מה עם הזכויות של אזרח שיש לו סוכרת או מחלת ריאות?"

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס להגבלת ההתקהלויות ואמר: "אני מבין את זכות היסוד של כולנו להתפלל, למחות, להתחתן עם 1,000 אורחים. אבל מה עם הזכויות של אזרח שיש לו סכרת או מחלת ריאות? של אלה שבנו את המדינה והיום הם בגיל קבוצות סיכון? מה עם הרופאות והרופאים, האחיות והאחים וכוח עזר – לכל אלו אין זכויות?"

אדלשטיין אמר: "אני מציע שכל אחד ייקח חמש דקות למחשבה ויגיד לעצמו איך הוא מתייחס למגפת הקורונה. אין ניסים ואין אפס. אם הכל פתוח ומתנהלים כרגיל ואין הגבלות ומסכות, התוצאות הן יותר נדבקים."

"כתוצאה מזה 2 אחוז בבתי חולים ו 0.8 אחוז גם נפטרים. אפשר ללכת בכיוון אחד ואפשר בכיוון אחר. אי אפשר להתבלבל שהמספרים יהיו נמוכים ובאותו זמן הכל יהיה פתוח".

גם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ קרא לציבור לפעול בהתאם להנחיות. "אנו מאפשרים הפגנות, אבל חייבים להישמע להוראות", אמר, "לא מרידה אישית ולא מרידה רשותית היא פתרון למה שקורה במדינה, אלא רק שיח ושיתוף פעולה".

נתניהו לראשי האופוזיציה: "מתבטאים באופן חסר אחריות"

גמזו: "מתנצל בפני החברה החרדית אם הרגישו שאנחנו מסמנים אותם כערים אדומות"

פרויקטור הקורונה רוני גמזו אמר כי עד סוף השבוע יקבל החלטה לגבי המלצתו לתקופת החגים: " יש עלייה בחולים הקשים. אני רוצה להתרחק מסגר", אמר. לדבריו, אינו מתכוון להתפטר: "אני מקבל גיבוי גם אם מחליטים משהו לא לפי המלצתי. אני לא מתפטר, מי שאומר את זה לא מכיר אותי".

גמזו אמר כי "יש שתי דרכים להתמודד עם הקורונה. דרך אחת – סגר, סגר מלא. אנחנו רואים שבגל השני כמעט אף מדינה לא עושה את זה. אנחנו משתדלים לנהל יחד את חיינו אבל ניהול חכם. זה מה שקורה כאן, בצה"ל, ברשויות המקומיות, בניית תשתיות לקטיעת שרשראות הדבקה ורמזור שמכוון את הכל מלמעלה."
גמזו התייחס לדחיית פתיחת שנת הלימודים ב-23 יישובים אדומים: "התחלנו עם מערכת החינוך. זה יוצר מצבים קשים, זו תחושה קשה לי, לקבינט, לתושבים. אבל
אנחנו יודעים שבמצבים מסוימים צריך להקטין התקהלויות"

"אני רוצה להגיד משהו לכלל אזרחי ישראל ובמיוחד תושבי ערים אדומות אין לי שום דבר כנגד מישהו. כולנו עם אחד, עם המורכבות שעומדת בפני החברה הערבית והחברה החרדית. אני רוצה להתנצל בפני החברה החרדית אם הם הרגישו שאנחנו מסמנים ערים אדומות. זה לא נכון."

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!