דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

תקציב 2020 / הדיון בממשלה על תוספת 11 מיליארד לתקציב הסתיים בלא הצבעה, ויתחדש היום (ד')

הממשלה התכנסה אמש (ג') לשעה וחצי בלבד, לאחר מפגש מצומצם בין נתניהו והשרים גנץ, כ"ץ ופרץ שדנו בהקצאת הכספים | הארבעה ייפגשו שנית ב-13:00, ולאחר מכן תכונס הממשלה לדיון ולאישור

ישיבת ממשלה, בשבוע שעבר (קרדיט: אוהד צויגנברג)
ישיבת ממשלה, בשבוע שעבר (קרדיט: אוהד צויגנברג)
טל כספין
טל כרמון
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

דיון בממשלה אתמול (שלישי) באישור תקציב משלים לתקציב 2020 בסך 11 מיליארד שקלים הסתיים ללא הצבעה, ויימשך היום (רביעי). זוהי ישיבת הממשלה הראשונה לאחר חודש בו הממשלה לא התכנסה, עקב המתיחות הפוליטית בין כחול לבן לליכוד.

הישיבה תוכננה להתחיל ב-19:00 בשיחת וידאו, אולם נדחתה עקב שיחות שהתקיימו בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי ושר הבטחון בני גנץ, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הכלכלה עמיר פרץ, שדנו בהקצאת הכספים. לבסוף החלה הישיבה בסביבות השעה 23:30 בלילה והתקיים דיון באורך כשעה וחצי, שהסתיים ללא החלטה. נתניהו, גנץ, כ"ץ ופרץ ייפגשו בשנית היום (רביעי) בשעה 13:00 לדיון נוסף, ובתום פגישתם תתכנס שוב הממשלה

עם התוספת יעמוד תקציב 2020 על סכום של 411 מיליארד שקלים, סכום גבוה ממגבלת התקציב ההמשכי אך נמוך מהתקציב שהיה מאושר ככל הנראה. תקציב זה אינו כולל את התקציב המיוחד להתמודדות עם נגיף הקורונה, שעומד על כ-90 מיליארד שקלים. התוספת צריכה לעבור אישור סופי בוועדת הכספים עד יום שלישי הבא.

על פי דיווחים, במסגרת התקציב המוצע יוקצו כ-3.5 מיליארד שקלים למערכת הביטחון, 400 מיליון שקלים לישיבות, כמיליארד שקל להשלמת תקציב העמותות שהוגבל עד עד כה ל-70% וכמיליארד שקלים להעלאת קצבאות הנכות. סכום של כ-5 מיליון שקל יעבור למשרדי הממשלה, שנאלצו בשנה האחרונה לפעול תחת תקציב מקוצץ.

עם אישור התקציב המשלים אמור אגף התקציבים במשרד האוצר לעבור לעבודה על תקציב 2021. על פי 'פשרת האוזר' יובא תקציב 2020 לאישור הממשלה עד ל-23 בדצמבר, ואז יעבור בחקיקה בכנסת. נכון לעכשיו לא ברור האם יובא תקציב לשנה הבאה, והדבר יוכרע בדיונים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ.

לאחר כמעט שנה של אי ודאות: בארגוני הנכים מקווים להעלאת הקצבאות

שר האוצר ישראל כ"ץ כתב היום בחשבון הטוויטר שלו כי העלאת קצבאות הנכות תובא לאישור הממשלה, אך לא ציין מהו הסכום שיוקצה לכך ובאיזה מתווה יועלו הקצבאות. עם זאת, במשרד האוצר אמרו ל'דבר' כי התוספת תתבצע על פי המתווה עליו התחייבה המדינה במרץ 2018 ואף עוגן בחוק, הכולל העלאה של 4.2 מיליארד שקלים לקצבאות בארבע פעימות עד סוף 2021.

שתי הפעימות הראשונות בוצעו במרץ 2018. לדברי האוצר, התוספת ל-2020 תתבסס על הפעימה השלישית, אך סירבו לציין מה יהיה הסכום. יצוין כי התוספת איננה חלק מבסיס התקציב, כך שבכל מקרה הממשלה תצטרך לעגן אותה בהעברת תקציב המדינה הקרוב.

אייל כהן מקבוצת 'הנכים הופכים לפנתרים' אומר ל'דבר': "כולנו תקווה כי סוגיית התוספת לקצבאות אכן תגיע לסיומה בכל הקשור לשנת 2020. אנו מקווים כי נוכל בעתיד להמשיך את ההדברות על מי מנוחות במשרדי הממשלה, ולא מחוץ לבתי השרים בשעות היום והלילה".

אלכס פרידמן, מייסד ויו"ר 'נכה לא חצי בן אדם' אומר: "מברך את השר, מחכה לראות את הסכום המלא והסכמה על מתווה החלוקה"

מאז החקיקה בכנסת להעלאת הקצבאות במרץ 2018 נוספו שני מיליארד שקלים בשנה לקצבאות הנכות. בחוק נקבע כי הממשלה תדון במתווה להעלאת הקצבאות במהלך 2020-2021 עד להגדלה סופית של ב-4.2 מיליארד שקלים.

עם כניסתו לתפקיד התחייב כ"ץ כי התוספת לקצבאות תעוגן בתקציב המדינה הקרוב וכי המתווה להעלאת הקצבאות ב-4.2 מיליארד שקלים עד 2021 ייושם במלואו. לאחר ההודעה על דחיית אישור תקציב 2020 ספג כ"ץ כעס וביקורת מארגוני הנכים, בעקבותיהם התחייב כי התוספת תיכלל בתקציב המשלים ל-2020.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!