דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

מחיר הקורונה / ח"כ חיים כץ: "האוצר צריך ליצור מסלול שיתגמל חזרה לעבודה יותר מהחל"ת"

בדיון של ועדת העבודה של הכנסת על אבטלת צעירים, טען נשיא לשכות המסחר כי עובדים בוחרים שלא לחזור לעבודה משום שהם מקבלים דמי אבטלה | הסתדרות הנוער העובד והלומד: ""בלי מודל העסקה גמיש נראה צעירים רבים נשארים מובטלים"

שר התיירות חיים כץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
שר התיירות חיים כץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת ערכה היום (רביעי) בנושא אבטלת צעירים ושחרור חסמי כניסה לצעירים בשוק העבודה. נציגי המעסיקים טענו כי מתווה החל"ת שגובש על ידי המדינה גורם לעובדים לבחור שלא לחזור לעבודה. הוועדה קראה לממשלה לגבש מודל שיעודד חזרה לעבודה אך גם להרחיב את מעגל הזכאים לדמי אבטלה.

ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד תל"ם): "יש היום בישראל מעל 510 אלף מובטלים, למעלה מ-169 אלף מהם מהם צעירים מתחת לגיל 35. מתווה החל"ת מתמרץ צעירים ללכת לים או להישאר בבית: "אני לא מכיר עוד מדינה שמתמרצת אבטלה במקום עבודה, אנחנו בדרך לקטסטרופה, עלולים מאבדים פה דור שלם שנמנע מלהיכנס לשוק העבודה".

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר הצטרף לדברים וטען כי: "צריך לראות איך  אנחנו מעודדים עובדים לחזור לעבודה כי יש היום מצוקה אמיתית למעסיקים. הרבה עובדים נקראים לחזור לעבודה ולא מעוניינים – זה צריך להיות בגדר התפטרות".

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (הליכוד) הסכים: "בנאדם יושב בבית ומקבל 4,800 שקלים במקום 6,000 שקלים. הוא אומר לעצמו: 'בשביל עוד 1,200 שקלים אני אצא לעבוד 200 שעות?' הוא יעדיף ללכת לים. העסק לא עובד, צריך למצוא פתרון אחר".

יש לציין כי לא הוצגו בוועדה נתונים המאמתים, או סותרים, את הטענות על המגמה בקרב עובדים צעירים להעדיף את דמי האבטלה על חזרה לעבודה.

אורי מתוקי, מהסתדרות הנוער העובד והלומד, טען דווקא כי "אני לא חושב שיש תופעה נרחבת של עובדים שלא רוצים לחזור לעבוד". מתוקי הוסיף כי "בלי מודל העסקה גמיש נראה צעירים רבים נשארים מובטלים. הענפים של צעירים- מסעדות, אולמות אירועים, הדרכות נוער- הולכות ונמחקות. בשגרה הרבה צעירים עובדים לתקופות קצרות כדי לטוס לחו"ל. עכשיו אין טיסות והמשמעות היא שכולם כאן וחסרות משרות".

ד"ר סוזי סופר-רוט, פסיכולוגית ראשית של שירות התעסוקה: "אנחנו מוטרדים מתופעה שאנחנו מכירים בעולם מהמשבר של 2008 שכאשר יש תקופה שבה לא עובדים לאנשים אין אפשרות להתפתח, לרכוש ארגז כלים ולנתב את עצמם לתעסוקה עתידית, זה זמן שלא חוזר".

לסיכום אמר ח"כ כץ: "הוועדה קוראת לאוצר לעשות מסלול חדש, שיתגמל על חזרה למקום העבודה, יותר מהחל"ת. גם המדינה תצא נשכרת וגם העובדים. לצד זאת נוצר מצב שרבים שנכנסו לאבטלה לפני ינואר 2020 ולא נכללים במתווה החל"ת מגיעים לפת לחם כי אי אפשר למצוא עכשיו עבודה. לכן אנחנו קוראים להרחיב את מעגל הזכאים לדמי אבטלה לאנשים שפוטרו החל מה-30 בספטמבר 2019, זה ייתן מענה לכ-50 אלף משפחות".

שלומי יחיאב, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אמר בעקבות הדיון בוועדה כי "הממשלה גנזה את עתיד הצעירים בכך ששמה אותנו אחרונים בסדר העדיפויות הממשלתי באופן שיטתי. מחר נפגין יחד, כל צעירים וצעירות ישראל בכיכר הבימה, כדי להבטיח שמאות אלפים מאתנו לא יישארו מאחור ויקברו את עתידם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!