דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחיר הקורונה

מחיר הקורונה / העצמאים מזהירים: ללא מנגנון פיצוי מראש, לא נישמע להוראות הסגר

לשכת העצמאים (להב) ערכה כינוס חירום בהשתתפות 12 ארגונים בדרישה להעמיד מנגנון פיצוי לפני ההחלטה על סגר כללי | נשיא להב, רועי כהן: "ממשלת ישראל לוקחת מגזר שלם ומרסקת אותו לרסיסים במו ידיה"

עו"ד רועי כהן, נשיא להב, בכינוס חירום לקראת הסגר הכללי. (צילום: להב)
עו"ד רועי כהן, נשיא להב, בכינוס חירום לקראת הסגר הכללי. (צילום: להב)
הדס יום טוב

"המגזר העסקי איבד אמון בממשלת ישראל. אני בספק אם בעלי העסקים יישמעו להוראות הממשלה וייסגרו את העסקים פעם נוספת", כך אמר היום (רביעי) עו"ד רועי כהן, נשיא לשכת העצמאים בישראל (להב), בכינוס חירום של ארגוני העצמאים. הארגונים קראו לממשלה להעמיד מנגנון פיצוי לעסקים, לפי מתווה הפיצוי במבצע 'צוק איתן', לפני ההחלטה על הטלת סגר כללי.

"אדוני ראש הממשלה בנימין נתניהו", הוסיף כהן, "במציאות הקיימת בעלי העסקים לא יסגרו את העסקים שלהם בלי פיצוי מראש. איבדנו אמון בכם , בלגיטימיות של ההחלטות שלכם, בהתנהלות שלכם כלפינו, הזלזול הזה ימית אסון על כלכלת ישראל. הקורונה היא מלחמה לכל דבר, וראוי לתת לנו פיצוי על פי המתווה שניתן ב'צוק איתן'".

מסיבת העיתונאים של ארגון להב. "אין שום הפקת לקחים מהסגר הקודם". (צילום: להב)
מסיבת העיתונאים של ארגון להב. "אין שום הפקת לקחים מהסגר הקודם". (צילום: להב)

לטענתו, "אין שום הפקת לקחים מהסגר הקודם. סוגרים אותנו, ושולחים אותנו לדבר לקיר. ממשלת ישראל לוקחת מגזר שלם ומרסקת אותו לרסיסים במו ידיה".

ראשי 12 הארגונים שלקחו חלק בכינוס הצטרפו לדבריו של כהן, וטענו כי הענפים אותם הם מייצגים לא יעמדו בסגר נוסף, ולכן לא יישמעו להוראה על סגר כללי ללא מתווה פיצוי מראש. כי ללא מתווה פיצוי מראש- לא יסגרו, גם במקרה של סגר כללי.

יוסי אלקובי, נשיא התאחדות בעלי המלאכה והתעשייה: "זו ממשלה מנותקת, בלי תקציב, בלי רכש כחול לבן. לא ניתן עוד שיתעללו בנו העסקים הקטנים והבינוניים, אין פיצוי מראש – אין סגר. סיימנו להתחנן מראש. לא נהיה שק החבטות של הממשלה המבולבלת הזו עוד. ככה לא מנהלים עסק ובטח שלא מדינה”.

תומר מור, מנכ"ל 'מסעדנים חזקים ביחד': "אנו מתנגדים בתוקף לסגר החגים המתוכנן,  שישבית מדינה שלמה, יפגע אנושות בפרנסת רבע מליון עובדים ויחזיר אותנו למציאות כלכלית קשה. הבחירה לפגוע במגזר המסעדות בתי הקפה והברים על ידי סגר  תוביל לחורבן של התעשייה הזו. המדינה הוכיחה שאת כספי הפיצויים לתעשיית המסעדות היא לא יודעת להעביר בזמן הנדרש ולכן לרבים מהעסקים בענף לא תהייה ברירה אלא להשאר פתוחים".

כינוס החירום של להב לקראת הסגר הכללי: "יודעים לחבור ביחד ולדרוש את זכויותינו הבסיסיות". (צילום: להב)
כינוס החירום של להב לקראת הסגר הכללי: "יודעים לחבור ביחד ולדרוש את זכויותינו הבסיסיות". (צילום: להב)

רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים בבית ההסתדרות: "העצמאים בישראל הפסיקו להיות שקופים. המשבר הזה הוכיח שלהב, עם כלל האיגודים וארגוני העצמאים, יודעים לחבור ביחד ולדרוש את זכויותיהם הבסיסיות כעמוד השדרה של הכלכלה הישראלית. לכל קורונה יש מוצאי קורונה והאוצר יהיה זקוק לעמוד השדרה של העצמאים בכדי לאושש את המשק. לכן, הוא מחויב לתמוך בו, לתת מענה מיידי לפני הגזירות ולשתף אותנו בהחלטות".

בכינוס החירום שכינסה להב השתתפו גם: התאחדות בעלי המלאכה והתעשייה, איגוד המסעדות והברים, ארגון בעלי העסקים בענף הכושר והספורט, שח"ם (ארגון השחקנים בישראל), התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים, ארגון מנהלי בריכות השחייה ומרכזי ספורט ונופש, מסעדנים חזקים ביחד, התאחדות מעונות היום הפרטיים, ארגון האמרגנים ומפיקי הבמה, התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות, התנועה לעידוד האופנה הישראלית ופורום העצמאים בהסתדרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!