דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בתמוז תשפ"ו 23.06.26
25.8°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 25.9°חיפה
  • 26.2°אשדוד
  • 22.9°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 26.9°טבריה
  • 23.0°צפת
  • 25.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

נגיף הקורונה / צוות ה'ברומטר' מתריע: הטיפול בבתי החולים עומד להיפגע

בדו"ח שמפרסם היום (ה') מציג הצוות ממצאים על עומסים גדולים בבתי החולים ובמרפאות בקהילה, אשר גורמים להמשך שחיקה של צוותי הרפואה.

מרכז רפואי שמיר. (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
מרכז רפואי שמיר. (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת בריאות
צרו קשר עם המערכת:

"אם התחלואה לא תתמתן בקרוב, הטיפול בבתי החולים ייפגע". כך התריע צוות ה"ברומטר", שמונה על ידי פרופ' רוני גמזו, בפני קבינט הקורונה.

בדיון שהתקיים היום (חמישי) בקבינט הקורונה, הציג חבר צוות ה"ברומטר" ד"ר איתי פסח, את תוצאות הדו"ח, הרביעי במספר. לפי הממצאים, 97% מחולי הקורונה מטופלים בקהילה, אך עומסים נרשמים הן במרפאות הקהילה והן בבתי החולים. עיקר העומס מצוי בצפון הארץ.

קבינט הקורונה (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
קבינט הקורונה (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

הדו"ח, מצביע גם על עלייה בבידודים של חברי צוותים רפואיים אשר גורמת לשחיקה של צוותי הרפואה.

צוות הברומטר, שמורכב ממומחי טיפול נמרץ ובכירים במערכת הרפואה הקהילתית של קופות החולים, קרא לצעדים מידיים להורדת התחלואה בחברה והזרמת תקציבים לשטח לטובת גיוס צוותים, רכישת ציוד, ופתיחת מחלקות נוספות.​

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!