דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה בעולם

קורונה כעולם / נגיף ללא גבולות | טראמפ הודה כי המעיט במכוון בחומרתו של הנגיף בפני הציבור

יותר מ-28 מיליון בני אדם אובחנו כנשאי הנגיף ברחבי העולם, כאשר למעלה ממחצית מהחולים הפעילים נמצאים ב-3 מדינות: ארה"ב, הודו וברזיל | הודו מתקרבת ל-100 אלף מאובחנים חדשים ביום

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ (AP Photo/Patrick Semansky)
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ (AP Photo/Patrick Semansky)
אוריאל לוי

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם. יותר מ-28 מיליון בני אדם אובחנו כנשאי הנגיף, אולם רק כ-7.025 מיליון מהם (25%) חולים פעילים. למעלה ממחצית מהחולים הפעילים מרוכזים בשלוש מדינות בלבד: ארה"ב, הודו וברזיל.

בארה"ב אובחנו עד כה יותר מ-6.5 מיליון חולים, בהודו אובחנו למעלה מ-4.5 מיליון חולים, ובברזיל יותר מ-4.2 מיליון חולים. מספר החולים שאובחנו ברוסיה עבר את המיליון, והיא הרביעית ברשימה.

מניין המתים ממגפת הקורונה וסיבוכיה עומד על כ-910 אלף בני אדם. כמחצית מהמתים מרוכזים בארבע מדינות בלבד: ארה"ב, ברזיל, הודו ומקסיקו. נתונים אלה דווחו על ידי 213 מדינות וטריטוריות בעולם ופורסמו כאן.

ארצות הברית

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודה כי ידע על חומרת נגיף הקורונה שבועות לפני מקרה המוות הראשון בארצות הברית, והמעיט במכוון בחומרתו בפני הציבור. כך נחשף מהקלטות ששודרו אתמול (רביעי) ברשת CNN. ההקלטות פורסמו על ידי העיתונאי הוותיק בוב וודוורד, שהקליט את שיחותיו עם הנשיא, והוציא לאור ספר על טראמפ ששמו "זעם".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ משתעל בזלזול, במהלך מסיבת עיתונאים בנושא מגפת הקורונה. (AP Photo/Alex Brandon)
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ משתעל בזלזול, במהלך מסיבת עיתונאים בנושא מגפת הקורונה. (AP Photo/Alex Brandon)

"זה דבר קטלני", אמר טראמפ לוודוורד ב-7 בפברואר. בעוד שלציבור הוא אמר כי מדובר בלא יותר משפעת, טראמפ הודה כי ייתכן שהנגיף "קטלני פי חמישה" מהשפעת. באותה תקופה הבטיח הנשיא לציבור כי הנגיף "הולך להיעלם" וכי "הכול יסתדר". "כל הזמן רציתי להמעיט בחומרה שלו", אמר הנשיא. מבקריו של הנשיא הרפובליקני אומרים כי לולא הסתיר זאת, ואילו פעל בנחישות, באמצעות סגר נרחב וקריאות לחבישת מסיכות ושמירת מרחק, חייהם של אלפים היו ניצלים.

בארה"ב אובחנו עד כה 6,560,719 חולי קורונה ולפחות 195,785 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

הודו

הודו משיכה לשבור שיאים עולמיים בקצב ההדבקה ומתקרבת ל-100 אלף מאובחנים חדשים ביום. אתמול הודיעו הרשויות בהודו כי אבחנו  95,735 חולי קורונה חדשים ביממה אחת בלבד. אחוז התוצאות החיוביות בהודו איננו גבוהה כל כך שכן מדי יום נערכות בהודו למעלה ממיליון בדיקות קורונה. בניו-דלהי החליטו השבוע על פתיחה מחדש של המסעדות והברים, וזאת למרות מספר החולים הגבוהה. כמו כן, הודו נחשבת למדינה עם אחוזי החלמה גבוהים יחסית, ובזמן קצר מהממוצע בעולם. כ-78% מנשאי הקורונה בהודו כבר החלימו.

בהודו אובחנו עד כה 4,555,932 חולי קורונה ולפחות 76,277 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

אנשים עוטים מסיכות בשוק בג'אמו, הודו, יום רביעי, 9 בספטמבר 2020. (AP Photo/Channi Anand)
אנשים עוטים מסיכות בשוק בג'אמו, הודו, יום רביעי, 9 בספטמבר 2020. (AP Photo/Channi Anand)

צ'כיה

הקורונה מתפשטת במהירות בצ'כיה, אחת המדינות שהתמודדו באופן היעיל ביותר נגד המגפה באביב. בצ'כיה, שהצליחה להדוף את התפשטות הקורונה בשעה שהמחלה הכתה בשכנותיה האירופאיות, באמצעות חוקי ריחוק חברתי, חובת עטיית מסכות ומגבלות על כינוסים, אובחנו למעלה מאלף חולים בכל אחד משתי הימים האחרונים. התפשטות המחלה בתקופה זו אינה ייחודית לצ'כיה, אלא מתרחשת גם אצל שכנותיה רומניה, סלובקיה, פולין והונגריה. כל חמשת המדינות האלה התגאו בכך שהצליחו להדוף את הקורונה באביב, אולם כעת הן מתמודדות עם גל הדבקות ששובר את השיאים מדי יום.

בצ'כיה אובחנו עד כה 31,759 חולי קורונה ולפחות 447 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!