דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יעקב מוסא רבו לא-קיעאן

אירועי אום-אלחיראן / ניסנקורן הורה לבדוק את נסיבות מותו של יעקוב אבו אל קיעאן

שר המשפטים פנה הבוקר (א׳) לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, על מנת שיבדוק את הטענות בנוגע לאירועי אום אל-חיראן ב-2017

ניסנקורן לצד הריסות הכפר אום אל-חירן (צילום: יונתן זינדל, הדס פרוש / פלאש 90).
ניסנקורן לצד הריסות הכפר אום אל-חירן (צילום: יונתן זינדל, הדס פרוש / פלאש 90).
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן) פנה הבוקר (ראשון) לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, על מנת שיבדוק את הטענות שהועלו בשבוע החולף בנוגע לאירוע הטראגי שאירע בשנת 2017 באום אל-חיראן, בו נהרגו תושב המקום יעקוב אבו אל קיעאן ז"ל והשוטר ארז שאול לוי ז"ל.

במהלך פינוי מבנים לא חוקיים בכפר הבדואי אום אל-חיראן שבנגב בינואר 2017, נורה תושב המקום יעקוב מוסא אבו אל-קיעאן על ידי שוטרים שאבטחו את הפינוי, בעת שנהג ברכבו. ככל הנראה כתוצאה מהירי איבד אל קיעאן שליטה ברכב, שפגע בשוטרים שהיו במקום. רס"ם ארז עמדי לוי נהרג מהפגיעה. אל קיעאן מת מפצעיו לאחר דקות ארוכות בהן לא סופק לו טיפול רפואי.

כוחות משטרה שומרים על זירת ההתנגשות באום אל חיראן (צילום: AP Photo/Tsafrir Abayov).
כוחות משטרה שומרים על זירת ההתנגשות באום אל חיראן (צילום: AP Photo/Tsafrir Abayov).

סמוך למקרה עלו מכיוון גורמים רשמיים טענות שאל קיעאן ביצע פיגוע דריסה ולכן נורה, אך לטענות אלו לא נמצא ביסוס מספק. בשבוע שעבר התנצל ראש הממשלה בנימין נתניהו על המקרה, וטען כי ההליכים נגד אנשי המשטרה והפרקליטות שהאשימו את אל קיעאן בהאשמות שווא לא מוצו כדי לא לפגוע בהליכים נגדו.

לפי בקשת השר ניסנקורן, יערוך הנציב רוזן, בהתאם לסמכויות הנתונות לו, בירור בנוגע לטענות שעלו אודות האופן שבו טיפלו הפרקליטות והמחלקה לחקירות שוטרים בעניינו של אל קיעאן בפרשה.

"בתקופה שבה שלטון החוק נתון תחת מתקפה יום-יומית ונטולת רסן, שכל מטרתה לייצר דה-לגיטימציה לשומרי הסף, עלינו לבור את הבר מן התבן על מנת להמשיך ולשפר את המערכת", מסר ניסנקורן. "אני מחויב לבדוק כל ביקורת עניינית, באופן מקצועי וחסר פניות, אבל כל ניסיון לקשור את האירוע הטראגי באום אל-חיראן לתיאוריות קונספירציה שקריות הוא תלוש ומחפיר".

בתוך כך, שר המשפטים ניסנקורן ושר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ (עבודה) החליטו על הקמת צוות בראשות מנכ״לי משרדיהם, לבחינת הטיפול במפוני אום אל-חיראן. הצוות יגבש דרכים להסדרת פתרונות עבור מפוני הכפר.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!