דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שירה בנקי

שנה לרצח במצעד הגאווה בירושלים / משפחתה של שירה בנקי ז"ל הגיעה לבית הנשיא

במפגש השתתפו גם נציגי הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים. נשיא המדינה ריבלין: "שירה ז"ל נרצחה על זכות הביטוי של כל אישה ואיש להביע את עצמו ואת מיניותו בחופשיות"

משפחת שירה בנקי ונציגות הבית הגאה בבית הנשיא ורעייתו. צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ
משפחת שירה בנקי ונציגות הבית הגאה בבית הנשיא ורעייתו. צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו, נחמה ריבלין, נפגשו הבוקר (ראשון) עם משפחתה של שירה בנקי ז"ל, ועם נציגי הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים, במלאות שנה להירצחה של שירה ז"ל, ולקראת מצעד הגאווה שיערך בירושלים בסוף השבוע הקרוב.

"שירה ז"ל נרצחה על זכות הביטוי של כל אישה ואיש להביע את עצמו ואת מיניותו בחופשיות," פתח הנשיא את דבריו והמשיך: "זכותם של כל איש ואישה להיות מי שהם עצמם, לממש את היפה שבמידות, לאהוב מי שהלב חפץ בו, אהבה ללא גבולות, אהבה שמותר ואפשר לבטא גם בגלוי. עלינו לקדם מרחב ציבורי בטוח בו גם אם ישנה חוסר הסכמה, חובה לכבד כל אדם. אנחנו חייבים להבדיל בין חוסר הסכמה לאלימות, שנאה, שיח אלים, פוגעני ודורסני, ולעיתים גם מסית."

שירה בנקי ז"ל. צילום באדיבות המשפחה
שירה בנקי ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

"יש להפסיק את ההסתה נגד הקהילה הגאה וכל גיבוי שהסתה זו מקבלת." הדגיש הנשיא ואמר: "בהקשר זה אני חייב לומר שהדברים שנשמעו מפיהם של רבנים, מנהיגים, ואנשי רוח הכאיבו לי מאוד. אני מבקש לשוב ולהזכיר לכולם 'חביב אדם שנברא בצלם', אדם באשר הוא אדם ללא הבדל דת גזע ומין וכולכם יקיריי, חביבים על כולנו עד מאוד. אני בטוח שגם הרבנים אליהם נושאים עיניים רבים מתלמידיהם, חלקם חברי הקהילה הלהט"בית בעצמם, ימצאו את הדרך להבהיר שאינם סבורים אחרת. מאז הרצח התקיימו מפגשי הכרות ושיח בין חילונים וחרדים, ימין ושמאל, גברים ונשים, שהתאחדו כדי ללמוד, להתפלל ולפעול במשותף לזכרה של שירה."

"הבדלים פוליטיים, דתיים או על רקע נטייה מינית אינם מצדיקים אלימות והסתה. זו אינה דרכנו. זו אינה דרכה של החברה בישראל. יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות" אמר הנשיא והתייחס בדבריו גם לרצח שבוצע במועדון ה-PULSE באורלנדו בו נרצחו 49 בני אדם. "הרצח של שירה ופיגוע הטרור הנורא באורלנדו מצביעים על כך שנדרש מאמץ אמיתי לחינוך לסובלנות ושהמאבקים הגדולים עוד לפנינו. אני מברך את נציגי הבית הפתוח על פועלם למען הקהילה הגאה ולמען שיח שוויוני, מכיל וסובלני בישראל."

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

אורי, אביה של שירה ז"ל, הודה לנשיא על המפגש ואמר: "אמירה ממלכתית כל כך ברורה, חזקה, נחרצת ופומבית בעד מתינות, סובלנות, קבלת האחר היא הדבר שמדינת ישראל זקוקה לו היום, אולי יותר מכל דבר אחר. זו אמירה שמאוד חסרה בהרבה מקומות והאמירה שיוצאת מהבית הזה היא ברורה ונמשכת. זו אמירה לא פשוטה ויש לה מחירים, וראינו אותם מפעם לפעם, ועל כך תודתנו לכבוד הנשיא ולבית זה ששומר על  ממלכתיות, ועל כל מה שאני כאזרח במדינת ישראל מצפה ממנו."

"המצעד בשנה שעברה גרם לכל השנה לעבור מלווה בתחושות ורגשות קשים, זו הייתה שנת אבל לכולנו אבל שנה מלאה ברצון להמשיך ולעשות", אמרה מנכ"לית הבית הפתוח, שרה קלה- מאיר וההתייסה לאופיו של המצעד בירושלים ומטרתו "המצעד לא בא להתריס ולא להילחם בבירוקרטיה, אלא להילחם על חיים של אנשים פה, כי אם לא היה המצעד אנשים לא היו מדברים, ולא היו יודעים שיש למי לפנות. המצעד יתקיים ביום חמישי כאמור, וכולנו נהיה שם."

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

נדב שורץ, רכז הקהילה בבית הפתוח בירושלים, שהשתתף במפגש סיפר על ההתמודדות שלו כהומוסקסואל בחברה הדתית. "ההורים שלי קיבלו אותי. היה להם קשה אבל בעזרת קבוצת תמיכה של 'תהילה' הם קיבלו אותי. ואני הבנתי שזו בעצם שליחות ואני צריך לצאת מהארון. מאז החלטתי שאני אנסה לעזור לאחרים. אני מתנדב בעמותות שונות והיום אני בין המארגנים של המצעד בירושלים. אני כבן אדם דתי הגעתי למסקנה שאין חשוב יותר מהמצעד הזה. זה מה שיכול לעזור לקהילה להתקדם הלאה ולמגר את השנאה."

הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים הוא המרכז של קהילת הלהט"ב בירושלים וסביבתה. העמותה הוקמה בשנת 1997 ומעבר להפקת מצעד הגאווה בירושלים, הבית הפתוח מקדם פרויקטים חינוכיים ושינוי חברתי, ומספק שירותי בריאות ורווחה מגוונים חברי הקהילה מידי שנה. כמו כן קיימות במסגרתו קבוצות תמיכה שונות עם מדריכים מוסמכים לכל קבוצות גיל ומגדר ומספק שירותים ותמיכה גם לחברי קהילה שלא יצאו מהארון וחיים בקונפליקט.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!