דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קשישים

עושק קשישים / הממשלה תקדם הקמת מאגר טלפונים של קשישים שיהיו מוגנים משיחות שיווק

את החוק יזמו שר הכלכלה עמיר פרץ והשרה לשוויון חברתי מירב כהן, ומטרתו להלחם בתופעת עושק הקשישים על ידי חברות טלמרקטינג ואף לקנוס אותן | עם אישורו בממשלה יובא החוק בתקופה הקרובה לכנסת

עושק קשישים (צילום: Shutterstock)
עושק קשישים (צילום: Shutterstock)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה אתמול (ראשון) את חוק מאגר "אל תתקשרו אליי" המקים מאגר מספרי טלפון של קשישים שלא יקבלו שיחות טלמרקטינג.  החוק הוא חלק משורת צעדים שמקדמים שר הכלכלה עמיר פרץ והשרה לשוויון חברתי וגמלאים מירב כהן, כדי להלחם בתופעת עושק הקשישים.

בישראל התפתחה בשנים האחרונות פרקטיקה של שיווק אגרסיבי ומטעה באמצעות שיחות טלפון המתמקדות בניסיונות מכר לאוכלוסיית הקשישים. זאת ועוד, מרבית הציבור רואה בשיחות השיווק הטלפוניות מטרד ודבר שאינו רצוי. לפי יוזמי החוק יהווה המאגר חומת מגן לצרכנים המוחלשים אל מול חברות שמשתמשות באוכלוסייה זו כטרף קל לביצוע מעשי עושק.

השרים עמיר פרץ ומירב כהן (ללא קרדיט)
השרים עמיר פרץ ומירב כהן (ללא קרדיט)

אל כלל הרשומים במאגר לא יהיה ניתן לבצע שיחות שיווק מרחוק. חברה שתבצע שיחה לאדם הנמצא במאגר, תיקנס ע"י הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בסכום של עד 22,000 ש״ח ובמקרים מסויימים גם קנס של עד פי 3 מזה. הצעת חוק ליצירת מאגר לאומי קודמה בעבר בכנסת אך לא חוקקה.

שר הכלכלה והתעשייה, חבר הכנסת עמיר פרץ: "החוק הקיים מאפשר לעבריינים לחמוק מעונש ומשאיר את הקשישים חסרי אונים ולפעמים גם חסרי כל. הרפורמה של השרה מירב כהן ושלי תשים לזה סוף. כל מי שינסה לעשוק קשישים ישלם על זה בחומרה. מגפת הקורונה, גזרה על קשישים בדידות וריחוק חברתי, אבל לא את ההגנה שלנו כמדינה מפני אותם עבריינים".

השרה לשוויון חברתי וגמלאים, חברת הכנסת מירב כהן: "בשנים האחרונות ליווינו אלפי מקרים של אנשים מבוגרים שחולשתם נוצלה ע"י נוכלים שהסבו להם נזקים כלכליים ונפשיים אדירים. במרבית המקרים מעשי העושק בוצעו באמצעות שיחות טלפוניות חוזרות ונשנות. בשיחות אלו לא פעם השמיעו אותם נוכלים איומים, התחזו והפעילו לחץ מסיבי על אותם מבוגרים".

השרה כהן הוסיפה כי, "בהצעת החוק הזו אנחנו מבקשים לספק הגנה גדולה יותר לצרכנים ולאפשר להם לבחור האם הם מעוניינים לקבל טלפונים מגורמים מסחריים או לא. עם אישור הצעת חוק זו, עצם הרמת הטלפון לאדם ששמו מופיע במאגר תהיה בגדר עבירה שיש בצידה קנס. מדובר בשירות חשוב לצרכנים מוחלשים אבל גם לכלל הציבור שלא פעם מוטרד ע"י שיחות שיווקיות שאינו מעוניין לקבלן. מדובר במודל שיושם כבר בעולם בהצלחה והגיע הזמן שגם הצרכנים הישראלים יזכו להגנה זו".

הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עו״ד מיכאל אטלן: "צורות העוקץ לעולם יפשטו צורה וילבשו צורה ועל מנת לעבור ממאבק מתמשך למיגור התופעה נדרשים כלים נוספים – סמכויות, משאבים ותקנים. אני שמח ששר הכלכלה עמיר פרץ פועל לשם כך. עוקץ הקשישים והאוכלוסיות המוחלשות השונות נמצא בראש סדר העדיפות של הרשות".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!