דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

לקראת סגר שני / משרד העבודה והרווחה החל ביישום תכנית 'מגן הזהב' לאזרחים הוותיקים

בין הצרכים שימומנו מהתכנית: טיפולים רפואיים, מזון, סיוע בשכר דירה, מוצרי חשמל | השר איציק שמולי: "כל אזרח ותיק במדינת ישראל צריך לדעת שבתקופה קשה יש מי שידאג לכל מחסורו"

אזרחים ותיקים ברמת גן. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: לירון אלמוג \ פלאש 90)
אזרחים ותיקים ברמת גן. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: לירון אלמוג \ פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

משרד העבודה והרווחה החל ביישום תכנית 'מגן הזהב' לאזרחים הוותיקים לקראת הסגר הצפוי החל מערב החג. במסגרת התכנית יבצע מוקד טלפוני ייעודי של המשרד שיחות יזומות לאזרחים ותיקים הרשומים במחלקות לשירותים חברתיים, לצורך מיפוי של צרכיהם, ולהתאים את המענים לפי צורך אינדיווידואלי. המשרד גייס 300 מוקדים לצורך ביצוע המשימה והמטרה היא למפות את הצרכים של כחצי מיליון אזרחים ותיקים בתוך זמן קצר.

על פי התכנית, אגף טכנולוגיה והמידע של משרד העבודה והרווחה ירכז את המידע שייאסף ויעביר אותו בסוף כל יום למחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות, לקופות החולים ולמוסד לביטוח לאומי – על פי הצורך. איסוף והעברת המידע יתבצע אך ורק באישור האזרחים הוותיקים על מנת לשמור על פרטיותם ולעמוד בהוראות החוק.

משרד העבודה והרווחה כבר העמיד לרשות המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות תקציב גמיש לצורך מתן סיוע לאוכלוסייה הוותיקה על-פי הצרכים שיעלו מהמיפוי. גובה הסיוע המקסימלי שנקבע הינו 4,000 שקלים למשק בית ועד 3,000 שקלים לאדם יחיד.

כספי הסיוע יכולים לשמש לצרכים כגון: מזון (חבילות מזון, כרטיסים לרכישת מזון וגם מנות מצוננות), טיפולי שיניים, תרופות ציוד רפואי או מימון הסעה לטיפול רפואי, סיוע בתשלום שכר הדירה, מוצרי חשמל בסיסיים, תיקון מוצרים חיוניים כגון מקרר, מזגן ונזילות מים, ריהוט בסיסי, ביגוד והנעלה, אמצעים להפגת בדידות, וצרכים אחרים. הקרן לידידות תפעיל את התוכנית מול כל הרשויות בארץ.

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי: "כל קשיש במדינת ישראל צריך לדעת שבתקופה קשה זו יש מי שידאג לכל מחסורו"  (צילום: שלומי כהן/פלאש90)
שר העבודה והרווחה, איציק שמולי: "כל קשיש במדינת ישראל צריך לדעת שבתקופה קשה זו יש מי שידאג לכל מחסורו"  (צילום: שלומי כהן/פלאש90)

אישור התקציב מותנה באישור המנהל העירוני של המחלקה לשירותים חברתיים ואת התקציב למשק בית או לאזרח בודד ניתן להגדיל עד 50% אם יש בכך צורך, באישור מנהל המחוז של משרד העבודה והרווחה.

לתכנית מגן הזהב שותפים גם משרדי ממשלה נוספים ועמותות כגון משרד הבריאות, המשרד לשוויון חברתי, המשרד לקידום קהילתי והקרן לידידות. המשרד לשוויון חברתי אמור לתת מענה לצרכים של אזרחים ותיקים שאינם מוכרים למחלקות לשירותים חברתיים ופונים מיוזמתם למשרד לבקש סיוע. הקרן לידידות תיישם את התכנית באמצעות המנגנון היעיל שהקימה להקצאת הסיוע לאוכלוסייה.

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי: "תכנית מגן הזהב בהובלת משרד הרווחה היא תכנית חסרת תקדים בהיקפה שנותנת מענה הוליסטי לאזרחים הוותיקים בחודשים הקרובים, גם לאחר שיסתיים הסגר. מימוש התכנית מבטא את המחויבות העמוקה של דורנו להורינו ולסבינו במיוחד בתקופה משבר חברתי ובריאותי. התכנית תספק עבורם מענה בהפגת בדידות, במזון ובתרופות ותסייע גם בקטיעת שרשראות ההדבקה. כל קשיש במדינת ישראל צריך לדעת שבתקופה קשה זו יש מי שידאג לכל מחסורו ואם צריך יגיע עד לביתו".

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: "הצוות המנוסה שלנו מוכן לפעולה מהירה להעברת הסיוע לקשישים על פי הבקשות שיגיעו ממחלקות הרווחה.  המנגנון שהקמנו, הוא הדרך המהירה והאפקטיבית ביותר להעברת סיוע במזון, מוצרים ושירותים חיוניים בזמן קצר באמצעות מאות ספקים ברחבי הארץ. מרגע קבלת פנייה מהרווחה אנו מספקים את הסיוע בתוך זמן קצר ובאופן אנונימי ומכבד. אנחנו מודים למשרד הרווחה ולשר שמולי על האמון שנותנים בקרן ועל השותפות רבת השנים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!