דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחיר הקורונה

לקראת סגר שני / יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות: יש להכריז על כלל השירותים החברתיים כחיוניים

במכתב למנכ"ל משרד ראש הממשלה, כתבה ענבל חרמוני, כי על הממשלה להבטיח את פעילותם המלאה והשוטפת של השירותים במהלך הסגר יחל בסוף השבוע

ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העו"סיות, נושאת דברים בהפגנה מול משרד האוצר (צילום: טל כרמון)
ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העו"סיות, נושאת דברים בהפגנה מול משרד האוצר (צילום: טל כרמון)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות, ענבל חרמוני, פנתה במכתב בהול למנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, בדרישה להכריז על כלל השירותים החברתיים בישראל כחיוניים, כך שפעילותם במתכונת מלאה גם בזמן הסגר. הפנייה מגיעה על רקע מצב העניינים בסגר הראשון, בו חלק מהעובדים הסוציאליים לא הוכרו כעובדים חיוניים. משרד הרווחה הבהיר אמנם שהעובדות הסוציאליות ימשיכו לעבוד, אך כרגע אין החלטה כזו.

"למגפה ולסגר יש השלכות חברתיות מרחיקות לכת בכל תחנות החיים השונות", כתבה חרמוני, "כאשר השירותים החברתיים ובפרט העובדות והעובדים הסוציאליים בתוכם, מספקים מענים חיוניים, מקיפים והכרחיים אשר מוכרחים להמשיך ולפעול דווקא בתקופה שכזו".

לטענתה, "במהלך הסגר הקודם, ובכל התקופה שלאחריו, ראינו עדות לחיוניות העבודה הסוציאלית והשירותים החברתיים בשמירה על המרקם והחוסן החברתי. חרף האמור, עם החלת הסגר הראשוני, ראינו צמצום מסיבי במענים הניתנים לאוכלוסיות הללו במשרדים הממשלתיים, ברשויות המקומיות, בתוכניות המופעלות בתקציבי פעולה, בעמותות וספקי שירות פרטיים הפועלים בפיקוח המדינה ועוד. ככל שהמשבר התעצם והסגר נמשך, ברור היה לכלל הגורמים כי יש לחזור ולהפעיל את השירותים הסוציאליים במלואם".

על פי המכתב, בחודשים האחרונים נרשמה עלייה דרמטית, של עשרות אחוזים, בפניות לקבלת שירותים סוציאליים, בעקבות משבר הקורונה. ועל כן, דרשה חרמוני כי "תצאנה הנחיות אחידות ומלאות לגבי המשך הפעלתם של השירותים החברתיים במלואם – בכלל המוסדות, המסגרות והשירותים – תוך שמירה על מוגנות העובדים והפונים".

לטענתה, הגדרה ברורה של השירותים החברתיים כחיוניים, יבטיחו כי הם יוכלו לפעול  כסדרם, גם במידה ויהיה צמצום בכוח האדם במשרדים הממשלתיים או ברשויות המקומיות.

עוד הוסיפה כי "אנו מבקשים כי יינתנו הנחיות ברורות לגבי ההתנהגות הנדרשת במהלך ביקורי בית או מגע נדרש עם פונים בשירותים השונים, כך שיאפשרו את העמידה בהנחיות משרד הבריאות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!