דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
19.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 26.6°אילת
  • 20.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אימוג'ים

ייצוג שווה / אושרו 11 אימוג'ים חדשים המציגים נשות קריירה

בעקבות פניה של חברת גוגל, אישר ארגון יוניקוד את האימוג'ים החדשים וביניהם נשים בתפקיד שרברבית, רתכת, חקלאית ועוד. בנוסף, יתווספו אימוג'ים נשיים ל-33 אימוג'ים הקיימים רק בגרסה גברית.

אמוג׳י קריירה חדשים עם דמויות נשיות. צילום מסך מפרסום גוגל.
אמוג׳י קריירה חדשים עם דמויות נשיות. צילום מסך מפרסום גוגל.

ארגון יוניקוד (UNICODE), האחראי על קביעת האימוג'ואים שיופיעו במקלדות הפלאפונים שלנו, אישר שורת אימוג'ואים חדשים, בהם ניתן דגש על דמויות של נשים עובדות. חבילת האימוג'ים החדשה גובשה בשיתוף עם חברת גוגל, ומכילה מגוון דמויות נשיות בתפקידים שונים כגון: רופאה, מורה, מדענית, טבחית, מתכנתת ועוד. בנוסף, אושרו אימוג'ים נשיים המקבילים לאימוג'ים גבריים קיימים.

בבלוג של חברת גוגל, שיזמה את המהלך, נכתב כי "יותר מ-90% מהאוכלוסייה המחוברת לאינטרנט משתמשת באימוג'ים. אך למרות המגוון האדיר של האימוג'ים, אין מגוןון רב של נשות קריירה בקרב הדמויות". בהמשך נכתב בבלוג כי "היצוג הנשי של נשים באימוג'ים, אינו בדיוק ייצוגי".

חברת גוגל הציעה את האימוג'יים החדשים לארגון יוניקוד, ארגון ללא מטרות רווח אשר אחראי על שמירה על אחידות הפונטים בין מערכות ההפעלה והמכשירים השונים ברחבי העולם, ועוסק בין השאר בקביעת האימוג'ים. בתהליך משותף בין שתי החברות, גובשו 11 אימוג'ים של אנשי מקצוע, אשר יקבלו כל אחד גרסה גברית ונשית. בנוסף, בדומה לאימוג'ים אחרים, ניתן יהיה לקבוע את צבע העור של הדמויות.

בנוסף, אישרה יוניקוד את הוספתן של גרסאות נשיות ל-33 אימוג'ים הקיימים כיום בגרסה גברית בלבד, וביניהם: 'איש רץ', 'שוטר' ו'אדם מסתפר'.

גרסאות נשיות לאמוג׳י גבריים ולהפך. צילום מסך מפרסום גוגל.
גרסאות נשיות לאמוג׳י גבריים ולהפך. צילום מסך מפרסום גוגל.

במסמך המפרט את הסיבות להחלטה שפירסם ארגון יוניקוד מפורט כי למרות שאינה מנחה את יוצרי האימוג'י באיזה מגדר לבחור, רבים מהם יצרו רק גרסה גברית של האימוג'ים. בנוסף, מצויין כי יש מחסור כללי באימוג'ים המייצגים מקצועות, וגם בקרב הקיימים חסרה פעמים רבות גרסה נשית. כדוגמא, מובא במסמך האימוג'י 'קצין משטרה' אשר קיים רק בגרסתו הגברית. בהמשך המסמך מפורטות הנחיות לשינוים הנדרשים באימוג'ים החדשים המיועדות למפתחי הסמלים.

הדמויות החדשות צפויות להצטרף לרשימת האימוג'ים הזמינים בחודשים הקרובים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!