דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נגיף הקורונה / בעקבות העומסים בצפון ובי-ם: 140 חולי קורונה מועברים לבתי חולים במרכז ובב"ש

מאושפזים מבתי החולים בחיפה, בעפולה ובנהריה יועברו למרכז הארץ, ומאושפזים בירושלים ובאשקלון יועברו לבאר שבע | ראש אגף רפואה כללית במשרד הבריאות: "בשלב זה מוצו עד תום האפשרויות לפתוח מיטות חדשות בצפון הארץ"

מחלקת קורונה בבית החולים איכילוב (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
מחלקת קורונה בבית החולים איכילוב (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות החל היום (רביעי) במבצע להעברת 140 חולי קורונה המאושפזים בבתי חולים עמוסים, בעיקר בצפון ובירושלים, אל בתי חולים בהם יש מיטות פנויות במחלקות הקורונה. המבצע יימשך שלושה ימים, במהלכם יועברו החולים באמצעות חברות אמבולנס פרטיות העובדות עם משרד הבריאות. המשמעות היא שחולים רבים יאושפזו הרחק מאזור מגוריהם, ושהרצף הטיפולי שלהם ייקטע.

במכתב ששלחה ראש אגף רפואה כללית במשרד, ד"ר סיגל ליברנט-טאוב, למנהלי בתי החולים, היא מציינת שמטרת המבצע היא "ויסות עומסים בין בתי החולים על מנת לאפשר טיפול מיטבי". לדבריה, עומס המאושפזים מתרכז באזור הצפון ובירושלים, ולאור העלייה בכמות המאומתים ובמוקדי ההתפרצות באזורים אלו קיים צפי שהוא יימשך.היא מציינת כי "בשלב זה, מוצו עד תום האפשרויות לפתוח מיטות נוספות באזור צפון הארץ".

במסגרת התכנית יועברו 105 חולים מבתי החולים בצפון לבתי חולים במרכז הארץ: 25 חולים מבית החולים רמב"ם בחיפה לבית החולים שיבא בתל השומר, 25 חולים מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה ו-15 חולים מ'בני ציון' בחיפה לבי"ח איכילוב בתל אביב, 20 חולים מבית החולים העמק בעפולה ו-20 חולים מבית החולים כרמל בחיפה למרכז הרפואי רבין בפתח תקווה.

בנוסף יועברו 25 חולים מבתי החולים בירושלים לבית החולים סורוקה בבאר שבע – 10 מהדסה ו-15 משערי צדק. עוד 10 חולים מבית החולים ברזילי באשקלון יועברו גם הם לסורוקה.

לפי המכתב של ד"ר ליברנט-טאוב, ההחלטה על העברת המטופלים תתקבל על פי שיקול קליני של בית החולים המעביר. ככל הניתן יש להעביר מטופלים אשר מועד שחרורם מבית החולים המעביר צפוי להיות מעבר ל-72 שעות, תוך מתן עדיפות למטופלים במצב בינוני ומטופלים במצב קשה אשר נזקקים לתמיכה בחמצן בלבד. עוד נקבע כי אין להעביר מטופלים מונשמים או זקוקים לטיפול במכשירי נשימה מסוג HFNC או BPAP, וכי לא יועברו חולים סיעודיים, למעט מקרים מיוחדים ובאישור חמ"ל אשפוז.

המכתב של ד"ר ליברנט טאוב כולל הנחיות לקשר בין בתי החולים למשפחות, "לאור המורכבות והקושי המובנה בשהייה של מטופלים במרחק ממשפחתם". לפי ההנחיות, בית החולים המעביר ידאג לייצר קשר עם המשפחה ולהסביר על אודות המעבר. על בית החולים המעביר לשדך איש קשר לתקשורת עם המשפחה בבית החולים המקבל, שייזום תקשורת עם המשפחה עם קבלת המטופל וידאג לתקשורת רציפה במהלך האשפוז.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!