דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

עובדים מוגנים / ההסתדרות וארקיע הגיעו להסכם, החברה תחדש פעילות אחרי חצי שנה

ארקיע תשוב לפעול באופן הדרגתי, העובדים הסכימו להפחתת שכר לכל עובד המרוויח מעל 8,000 שקלים בחודש | יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "העובדים גילו אחריות וערבות הדדית, אני מודה להם ומבטיח שההסתדרות תמשיך לעמוד לצידם"

מטוס של ארקיע בנתב״ג (תומר ניוברג / פלאש90)
מטוס של ארקיע בנתב״ג (תומר ניוברג / פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת ארקיע וועד העובדים חתמו הערב (רביעי), על הסכם להבראת החברה, על רקע המשבר הגדול שפקד השנה את ענף התעופה בארץ ובעולם, בשל התפשטות מגפת הקורונה. ההסכם נחתם לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן, בליווי יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, ובתמיכת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. מעמד החתימה נערך בבית ההסתדרות בתל אביב, ובמוקד נוסף בשיחת זום מאילת.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)

במסגרת ההסכם תחזור ארקיע לפעילות באופן הדרגתי. העובדים הסכימו על מנגנון הפחתת שכר לכלל הסקטורים בחברה. ההפחתה לא תחול על עובדים ששכרם עד 8,000 שקלים בחודש, ותתבצע באופן הדרגתי, לאורך שלוש תקופות, ובהתאם להתפתחויות בענף התעופה בארץ ובעולם. כמו כן, סוכם על צמצום מצבת עובדי החברה ל-400 עובדים, באופן הדרגתי ובהתאם להתפתחויות בענף.

בר-דוד, ברך את הצדדים ואמר כי "ערב השנה החדשה, ההסתדרות הצליחה להוביל בשורה משמעותית לעובדי ארקיע, לענף התעופה בישראל ולתעשיית התיירות. עובדי ארקיע המסורים ניהלו מאבק ארוך ועיקש על עתידם, על פרנסתם ועל מקום עבודה שאותו הם רואים כבית. הם גילו אחריות וערבות הדדית, ואני מודה להם על כך ומבטיח שההסתדרות תמשיך לעמוד לצדם בתהליך להבראת החברה. אני מברך גם את יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי ואת עובדי האיגוד שגיבו את העובדים, את יו"ר ועד ארקיע עליזה בלאיש, ואת הנהלת החברה ובעליה".

אדרי הוסיף: "אין בשורה טובה יותר לראש השנה, מפתיחת מקום עבודה שהיה בהדממה מזה שישה חודשים. ביצענו החייאה לחברת ארקיע והחזרנו אותה לעולם התעופה. אני גאה בוועדים של ארקיע שידעו לקבל החלטות לא פשוטות ובעובדי ארקיע שניהלו מחאה נקייה ומעוררת השראה. כל שנותר הוא שכולנו נטוס כחול-לבן ובכך נחזק את חברות התעופה הישראליות".

חתימת הסכם ארקיע. (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם ארקיע. (צילום: דוברות ההסתדרות)

יו"ר דירקטוריון החברה, גדי טפר: "אנו שמחים כי לאחר משא ומתן אינטנסיבי, שנמשך לילות כימים, חתמנו על הסכם קיבוצי חדש שיצעיד את החברה חזרה לפעילות ויפתח יעדים חדשים". טפר הודה למשפחת נקש בעלי השליטה בחברה, לנציג המשפחה בישראל אבי חורמרו, ליו"ר ההסתדרות, ולפרופ' ירון זליכה נציג העובדים בדירקטוריון.

יו"ר ועד עובדי ארקיע, עליזה בלאיש: "עשינו היום צעד משמעותי להצלת החברה מסגירה ופיטורי מאות עובדים. מאז שהחל משבר הקורונה ועובדי ארקיע הוצאו לחל"ת, ניהלנו, כל חברי המועצה בליווי ההסתדרות, משא ומתן מתמשך מול הנהלת החברה על מנת להשיב אותה לפעילות, ואני שמחה לומר שהיום הצלחנו בכך. עשינו ויתורים מפליגים על מנת לשמור על העובדים. לא כל דרישותינו התקבלו, ולא כל הבקשות שלנו נענו על ידי ההנהלה, אך שמרנו על המשך קיום החברה ועל חזרת העובדים מהחל"ת, בצורה מדורגת, תוך שמירה מרבית, עד כמה שניתן, על תנאיהם. אני מאמינה כי מכאן אנחנו יוצאים לדרך חדשה, אשר תוביל את ארקיע לגבהים חדשים".

במשא ומתן היו שותפים גם מנהלת חטיבת התעופה באיגוד עובדי התחבורה עו"ד קרנית שפר-לידור, היועצת המשפטית של הוועד עו"ד טל קרת וכן מטעם ארקיע מנכ"ל החברה ירון אמזלג, סמנכ"ל משאבי אנוש של קבוצת ג'ורדאש אורית סימנה, מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל עוז ברלוביץ, מנהל כוח האדם מיקי אוזן וחשב החברה רן כהן.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!