דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עובדים במאבק / עובדי ECI הפגינו במחאה על הכוונה למכור חלקים מהחברה

העובדים הפגינו מול ביתו של אלכס אוסישקין, בעלי 'חרמון מעבדות', המתכוון לרכוש מ-ECI את מעבדת Qualitech, וקראו בין היתר: "אנחנו עובדים, לא עבדים למכירה"

עובדי ECI מפגינים. (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
עובדי ECI מפגינים. (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי ECI הפגינו הבוקר (חמישי) בבנימינה מול ביתו של אלכס אוסישקין, בעלי 'חרמון מעבדות', במחאה על כוונתו לרכוש את מעבדות Qualitech השייכת כיום ל-ECI. העובדים שטוענים שהרכישה תיפגע הן בעובדי המעבדה והן בתחרות בתחום. בהפגנה הונפו שלטים עליהם נכתב בין היתר, "עובדי ECI לא עומדים למכירה", "אלכס, קווליטק תעלה לך ביוקר" ו"אנחנו עובדים, לא עבדים למכירה".

בשבועות האחרונים התגלה לוועד העובדים כי מתקיימים מגעים בין חברת ריבון, בעלת השליטה ב-ECI, לבין 'חרמון מעבדות' במסגרתם מתוכננת האחרונה לרכוש את מעבדת Qualitech. על פי הידוע לוועד העובדים מדובר על עיסקה בהקיף של כ-5 מיליון דולר. בוועד טוענים כי המגעים נעשים מאחורי גבם של העובדים, ללא קיום דיון על עתידם וביטחונם התעסוקתי.

עובדי ECI מפגינים. (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
עובדי ECI מפגינים. (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

בעקבות כך הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה שיאפשר לעובדים לנקוט בצעדים ארגוניים עד לכדי השבתה מלאה של החברה. ועד העובדים חושש כי יעודכן בפרטי העסקה רק לאחר סגירתה, דבר אשר יעמיד את פיטורי עובדי המעבדה כעובדה מוגמרת. עוד טוענים בוועד העובדים כי הגיעו לאוזניהם טענות כי עובדי חרמון מעבדות סובלים מתנאי עבודה ירודים ואף מיחס מתעמר לכאורה ממעסיקיהם.

הוועד מוסיף וטוען כי רכישת המעבדות עשויה לפגוע בתחרות בתחום ולהוביל ליצירת מונופול חדש, מה שיוביל להגדלת עלויות ללקוחות: מעבדת חרמון ומעבדת ECI יחד מהוות יותר מ-60% מהתחום בשוק. ישנן עוד שתי מעבדות גדולות שפועלות בתחום ("כרמל" ו"גלבוע").

"מר אושיסקין מתבלבל והולך לעבר עסקה רעה" מסר יו"ר איגוד עובדי הסלולר, ההייטק והאינטרנט בהסתדרות, יקי חלוצי. "אי אפשר לרכוש את עובדי המעבדה בעסקה כאילו היו עבדים. ככל שהעסקה תתקדם מאחורי גבנו הוא עלול למצוא את עצמו עם מעבדה, אך בלי עובדים ובלי לקוחות".

יו"ר ועד עובדי ECI, אופיר לוי: "ועד עובדי ECI חזר הבוקר לשטח לאחר קרוב לשלוש שנים לעשות את מה שאנחנו יודעים הכי טוב לעשות – להילחם על הזכויות שלנו! המאבק שלנו יהיה סמן ימני לכל המאבקים הבאים שיעלו בהמשך. המשפחות שלנו והעבודה שלנו הם לא הפקרות. אני מציע להנהלת ריבון להסתכל קצת על ההיסטוריה ולהבין שלא נפקיר אף אחד מאחור".

כ-750 עובדי telecom ECI התאגדו בהסתדרות בשנת 2016 ובחברה חל הסכם קיבוצי. מעבדת Qualitech היא חלק אורגני מפעילות ECI ועוסקת בבדיקות תקינה של מוצרים, בעיקר בתחום ההייטק – תמיכה במו"פ ובדיקות תאימות ואמינות. ECI התמזגה עם חברת ריבון האמריקאית במהלך השנה האחרונה.

מחרמון מערכות טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!