דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יפה בן דוד

לקראת סגר שני / תוקף התקנות לסגירת מערכת החינוך יקוצר, עד יום ד' הקרוב יוצגו תקנות חדשות עם התייחסות לכל שכבת גיל

ועדת החינוך קיצרה את תוקפן של התקנות המגבילות את פעילות מערכת החינוך, והן יסתיימו ב-23 לספטמבר | הועדה דרשה מהממשלה להציג עד למועד זה התייחסות נפרדת לשכבות הגיל שעד כיתה ו'

גננת וילדים בגן ילדים בכפר יונה (צילום: חן לאופולד / פלאש 90)
גננת וילדים בגן ילדים בכפר יונה (צילום: חן לאופולד / פלאש 90)
דוד טברסקי

בניגוד לעמדת הממשלה שביקשה באמצעות התקנות לסגור את מוסדות החינוך עד ה-8 באוקטובר, החליטה ועדת החינוך היום (חמישי) שתוקפן של התקנות יהיה לשבוע בלבד, ודרשה מהממשלה להביא עד למועד זה תקנות חדשות ובהן התייחסות נפרדת לשכבות הגיל השונות עד כיתה ו', על מנת שהוועדה תוכל לבחון באופן דיפרנציאלי את סגירת מוסדות החינוך בהתאם לשכבות הגיל.

"הממשלה לא מאפשרת לכנסת לפקח על החלטותיה", אמר בדיון יו"ר הועדה, ח"כ רם שפע (כחול לבן). שפע נחשב למבקר חריף של מתווה סגירת כלל מערכת החינוך, וביקר את העובדה שהתקנות הנוגעות למערכת החינוך אינן כוללות חלוקה לשכבות גיל.

"מאות אלפי הורים צריכים לצאת לעבודה ואין להם פתרון לילדיהם, כשברור מנתונים, ששיעור התחלואה בגילאים הצעירים נמוך משמעותית משיעורם באוכלוסייה הכללית", אמר שפע. על פי נתוני משרד הבריאות שיעור הילדים עד גיל חמש מבין החולים בקורונה עומד על 5 אחוז מהחולים, בעוד שיעור קבוצת הגיל הזו מכלל האוכלוסייה הוא 12 אחוז.

לפי נתונים שהוצגו לוועדה, נכון ל-14 לספטמבר בגילאי לידה עד שלוש ישנם כ-200 ילדים מאומתים, ומספר דומה בגילאי ארבע עד שש. בגילאים אלו לומדים במסגרות החינוך השונות כ-350,000 ילדים. ח"כ אנדרי קוז'ינוב (יש עתיד-תל"ם) הגיב לנתונים ואמר כי זהו "מספר זניח שמאפשר את המשך קיומן של מסגרות חינוך עבורם".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, טענה שאופן ניהול הסגר השני הוביל להעמקת משבר האמון בין המורים למדינה. "תפסיקו לטרלל את המערכת" אמרה בן דוד, והוסיפה כי "לא יכול להיות שבגלל לחץ כזה או אחר יחריגו מערכות".

"בשום מדינה זה לא מתנהל כך. יש מדינות שלא פתחו את מערכת החינוך" אמרה בן דוד בביקורת על הכוונה להחריג חלק ממסגרות החינוך ממתווה הסגר. לטענתה, ללא פתרון כללי למורות שיצאו לעבוד המערכת תיוותר עם מורים מופקרים שיצטרכו לנטוש את משפחותיהם. "איך מצפים שמורים המלמדים בחינוך המיוחד יעשו זאת כשלילדיהם שלהם אין פתרון? אי אפשר להטיל את האחריות כל הזמן על האחר. המורים לא יזרקו את ילדיהם".

נציגי משרד הבריאות בדיון טענו כי "אנחנו במגיפה, צריך להסתכל על שכבות הגיל באופן דיפרנציאלי אבל אין לנו את הלוקסוס הזה עכשיו. ילדים בגילאים הללו כן מדביקים וזה יוצר גל בשרשראות ההדבקה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!