דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לקראת סגר שני

לקראת סגר שני / שר הבריאות, יולי אדלשטיין: ״אם לא יחול שיפור בתחלואה, נאריך את הסגר״

השר אמר בהצהרה לתקשורת, יממה לפני כניסת הסגר לתוקף: ״ייתכן שנאריך את הסגר או נהדק אותו, לא יהיה יום שבו תהיה אנחת רווחה פתאומית״

שר הבריאות אלדשטיין (צילום: דוברות משרד הבריאות)
שר הבריאות אלדשטיין (צילום: דוברות משרד הבריאות)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שר הבריאות יולי אדלשטיין נתן היום (חמישי) תדרוך לתקשורת לקראת הסגר המתקרב. בין היתר אמר השר: ״יהיה הרבה זמן לחשבון נפש. כרגע אנחנו נמצאים במלחמה. מלחמת 'שלום האזרח'. לכל החלטה שמתקבלת, גם אם היא מאוד קשה, יש הצדקה רפואית אפידמיולוגית ברורה״.

השר הזהיר שבמידה ולא יחול שיפור בתחלואה ״ייתכן שנאריך את הסגר או שנהדק אותו״. השר הצדיק את קיום הסגר שלטענתו מנסה לתמוך בכלכלה גם במחיר של ירידה איטית יותר בנתונים.

״היעדים הם פועל יוצא של כמה וכמה נתונים. אנחנו רוצים לראות כמה ערוכים נהיה מבחינת קטיעת שרשראות ההדבקה. נחליט לשחרר לפי המצב, ואני אומר כבר עכשיו שלא יהיה יום אחד שבו תהיה אנחת רווחה ונשחרר את הכול. היציאה תהיה הדרגתית, יש תכנית שלמה. המעבר בין ההגבלות לתכנית הרמזור יהיה מעבר הדרגתי״.

לדברי אדלשטיין, "אם כולנו נצא מתוך הנחה שהכלל להיות בבית עם המשפחה הגרעינית למעט עבודה מותרת או פעילות מותרת, יש סיכוי בהצלחה."

אדלשטיין התייחס לפתיחת מערכת החינוך: "ב-1 בספטמבר נפתחו בתי הספר ברחבי הארץ. לא קשה לראות את העלייה הדרמטית במספר המאומתים. אנחנו בנתונים של אלפי חולים, עשרות אלפי מבודדים. יש הצדקה אפידמיולוגית בסגירת בתי הספר, עם כמה שהיא קשה."

על הביקורת על הגבלת התנועה מעבר ל-500 מטר מהבית אמר אדלשטיין: "המומחים שאומרים שאין הגיון בהגבלה 500 מטר, וזה נכון. אין הבדל בהדבקה 500 מטר או 600 מטר מהבית. אבל לכלל יש הצדקה חברתית וניהולית, ואני קורא לאזרחי ישראל לשמור אותו. אחרת כל אחד ייסע לבקר את המשפחה, לטייל ברחבי הארץ, ללכת לים ולפארקים והתוצאה תהיה המשך של אותן הגבלות שאף אחד לא רוצה אותם. אני שומע גם שקצת הגזמנו עם הסיפורים על מצבם הקשה של הצוותים הרפואים – המציאות היא שפותחים עוד ועוד מחלקות קורונה, וזה מקשה על הטיפול בחולי אונקולוגים וקרדיולוגים."

בהתייחסו להגדרות המיוחדות הניתנות לתפילות, אמר השר: "אני מוצף בשאלות למה התרנו מתווה תפילות. התשובה היא כי ההגבלות חלות על ראש השנה ויום הכיפורים, ובהתחשב בעובדה הזו אישרנו בגאווה מניינים עם כל הדרישות של התו הסגול כדי שכל אחד יוכל לפעול על פי מנהגו".

בהתייחסות למצב מערכת הבריאות, אדלשטיין הצביע על "שיא שלילי" במספר חברי הצוות הרפואי שנמצאים בבידוד – 3,157. "תחשבו מה ההשלכות על תפקוד המערכת", הוא אמר. "המציאות היא שפותחים עוד ועוד מחלקות קורונה וזה מקשה על הטיפול בחולי אונקולוגיה וקרדיולוגיה." 

לפי תחזית צוות חוקרים אפידמיולוגים מהאוניברסיטה העברית, העומסים צפויים רק להחמיר וללא הגבלות משמעותיות, עלולים למות 1,000-1,500 חולים בשבועות הקרובים. מספר החולים הקשים כבר נמצא במגמת עלייה, ולפי המודל שלהם עלייה זאת צפויה להמשיך. בעקבותיה תגיע גם עלייה במספר המתים. המומחים קראו לסגר "יעיל", והוסיפו, "יש להדגיש את הקריטיות של מניעת הדבקה בין דורית. יש למנוע התכנסויות ללא כל החרגה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!