דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

שחקניות במאבק / לאחר מאבק השחקניות: הושג סיכום על מועד פתיחת ליגת העל לנשים בכדורגל

בפגישה בין נציגות השחקניות ליו״ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, סוכם שהליגה תיפתח באופן רשמי ב-10 בדצמבר ולא בינואר 2021 | קארין סנדל: "זו הפעם הראשונה שיש לנו שותפים אמיתיים לקידום ספורט הנשים בישראל"

שירלי אוחנה ומור אפרים חוגגות את כיבוש שער לזכות אס"א ת"א (מושיק אושרי)
שירלי אוחנה ומור אפרים חוגגות את כיבוש שער לזכות אס"א ת"א (מושיק אושרי)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ליגת הנשים בכדורגל לעונת 2020/2021 תיפתח באופן רשמי ב-10 בדצמבר. לאחר פגישה שהתקיימה בין נציגות השחקניות קארין סנדל, לי פלקון ואשרת עיני, ליו״ר ההתאחדות אורן חסון והסמנכ״ל אבי לוי, סוכם על חזרתה של הליגה לפעילות.

"אני שמחה ומברכת על ההחלטה שהתקבלה שתאפשר לנו לחזור למגרש ולמשחק שאנחנו כלכך אוהבות" אמרה קארין סנדל, קפטנית נבחרת ישראל ויו"ר ארגון השחקנים והשחקניות. "אני רוצה להודות לאורן חסון על ההקשבה, שיתוף הפעולה והנכונות לקחת אחריות מצד ההתאחדות למען קידום כדורגל הנשים, וכמובן גם למשרד הספורט על האכפתיות האמיתית והתמיכה בנו לאורך הדרך, זו הפעם הראשונה שיש לנו שותפים אמיתיים לקידום ספורט הנשים בישראל".

קארין סנדל במדי נבחרת ישראל מול צ'לסי. 20 לאוגוסט 2019 (צילום: מושיק אושרי)
קארין סנדל במדי נבחרת ישראל מול צ'לסי. 20 לאוגוסט 2019 (צילום: מושיק אושרי)

ההחלטה להחזיר את הליגה לפעילות הגיעה לאחר מאבק משותף של ארגון השחקנים והשחקניות וארגון 'כדורגלניות עושות שינוי'. ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל פנה להתאחדות לכדורגל בדרישה להשיב לפעילות את ליגות הנשים.

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ עודד (ישראל ביתנו), שלח היום (חמישי) מכתב ליו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון. במכתב הוא טוען שדחיית פתיחת ליגת העל לחודש ינואר, היא המשך לאפליה הקשה של כדורגל הנשים ע"י ההתאחדות. "קשה לראות כיצד ההתאחדות כשלה בעשרים השנים האחרונות בקידום כדורגל נשים ועוד יותר קשה להבין את מנגנון קבלת ההחלטות המפלה באופן בוטה את ליגת העל של הנשים". 

ארגון "כדורגלניות עושות שינוי" כתבו בדף הפייסבוק: "אנחנו שמחות שהקול שלנו נשמע והמחאה עבדה. התעמתנו עם הטענות של ההתאחדות ועשינו סדר בשלל המידע השגוי שמופץ לכל עבר ובעיקר סיכמנו על המשך שיתוף פעולה ושיח פורה וכולל את כל הגורמים בכדורגל הנשים".

משחק ליגת העל לנשים בכדורגל בין אס"א תל אביב למ.כ.נ רמת השרון (צילום: מושיק אושרי, אס"א תל אביב)
משחק ליגת העל לנשים בכדורגל בין אס"א תל אביב למ.כ.נ רמת השרון (צילום: מושיק אושרי, אס"א תל אביב)

שר הספורט חילי טרופר: "אני שמח שאחרי מאמצים שלנו ושל אחרים נמצא פתרון שיאפשר את פתיחת ליגת הנשים כבר בשנת 2020. חיזוק הספורט הנשי בכלל והכדורגל הנשי בפרט, הוא יעד מרכזי בתפיסת עולמנו ואנו נמשיך לפעול לשם כך בשנה הקרובה. אני מברך את ההתאחדות לכדורגל והעומד בראשה אורן חסון, ואת קפטנית הנבחרת, קארין סנדל, אשר נענו לבקשה והתגייסו למציאת פתרון משותף לטובת כולם".

יו״ר ההתאחדות, אורן חסון: "מעורבות משרד הספורט ומחויבותו לנושא, תסייע להתאחדות להמשיך בקידום הענף, בביסוס הרפורמה שכבר אושרה בהנהלה ובהעמדת תנאים טובים יותר לרשות כדורגל הנשים. במפגש מוקדם שהיה לי עם קארין סנדל, אשרת עיני ולי פלקון לובנו מספר אי הבנות והבטחתי להמשיך יחד אתן בטיפוח הענף. ההתאחדות רואה בכדורגל הנשים פוטנציאל מבטיח ורעיון חברתי הכרחי".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!