דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

לקראת סגר שני / ראש הממשלה בהצהרה מיוחדת: ״נחלק מענקים לשימור עובדים. לא נהסס להטיל עוד מגבלות״

שר האוצר: ״מעסיק שישמור על עובדים ולא יוציא לחל״ת, יקבל 5,000 שקלים לעובד״ | שר הבריאות: ״3,500 אנשי צוותים רפואיים בבידוד, 1,300 חולים בקורונה״ | גמזו נעדר מההצהרה

רה"מ נתניהו בהצהרה (צילום: לע"מ)
רה"מ נתניהו בהצהרה (צילום: לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה, נתניהו, בהצהרה מיוחדת לפני הסגר שייכנס לתוקפו מחר (שישי) ב-14:00: ״נכנסים לסגר שני מאז שהחלה המגפה העולמית. הוא חשוב ומתבקש. גם כשהייתי בוושינגטון עסקתי בקורונה, יחד עם סגן הנשיא פנס.

״במישור הכלכלי אנחנו מכריזים הערב על עוד תכנית כלכלית. ניתן מענקים לשימור עובדים, ניתן מענקים לעסקים שנפגעו מ-25% ומעלה. אנחנו יכולים לעשות את זה כי הכלכלה במצב טוב. אנחנו היינו הראשונים שנכנסו לסגר, ויצאנו מהסגר. בזכות ההחלטות הנכונות שקיבלנו, הכלכלה שלנו נפגעה פחות מכלכלות אירופה.

״קיימתי שיחה עם גמזו ועם שר הבריאות. היתה שיחה עניינית. במצב התחלואה שאנו נמצאים בו ייתכן שלא תהיה ברירה אלא להחמיר את ההגבלות. איננו מטילים סתם סגר, ולא נהסס להטיל עוד הגבלות אם יהיה צורך בכך.

״הכי חשוב ללכת עם מסיכות, לשמור על ריחוק. זה מה שמונע הדבקות. אנחנו פועלים למציאת חיסון. הבריאות והכלכלה בידיים שלנו״.

שר האוצר כ"ץ בהצהרה לפני הסגר. (צילום: לע"מ)
שר האוצר כ"ץ בהצהרה לפני הסגר. (צילום: לע"מ)

שר האוצר, ישראל כ״ץ: ״הדוגמה האישית היא הדבר הראשון, לכן ביקשתי לקצץ בשכר השרים וחברי הכנסת. פרשנו רשת בטחון כלכלית בשביל לסייע למובטלים ולעסקים. היא עובדת היטב כמו שהתחייבתי. הכול מתנהל על פי מה שהובטח. היום המענקים והתשלומים ניתנים.

״המובטלים, שמובטלים בניגוד לרצונם, מקבלים דמי אבטלה וימשיכו לקבל. החלטנו לתגבר ולהאיץ את הבטחון הכלכלי לקראת הסגר. יש הגדלה של רף הסיוע, עסק שנפגע ב-25% במקום 40%, יקבל פיצוי. כל העסקים שנפגעו ב-25% ירידה במחזור, יקבלו החזר מהמדינה גם בארנונה.

״החלטנו לתת תמריץ מיוחד בסך 5,000 שקלים למי שישמור את העובדים בחודשים ספטמבר ואוקטובר לפי טבלה שקבענו. המעסיק יקבל מענק על כל עובד שלא יוצא לחל״ת. החלטתי גם לפעול לביטול הסעיף שמקזז דמי אבטלה. לא יהיה קיזוז. אני רוצה שמובטלים יעברו הכשרות ויקבלו שכר גבוה בהייטק בסוף המשבר הזה״.

שר הבריאות יולי אדלשטיין (צילום: פלאש90)
שר הבריאות יולי אדלשטיין (צילום: פלאש90)

שר הבריאות, יולי אדלשטיין: ״ניסינו לא להכנס לסגר, אבל עכשיו, עם נתוני התחלואה, כבר אין ברירה. יותר מ-700 גנים ובתי ספר נסגרו, לא כולל הערים האדומות. הלב שלי כואב על כל אנשי העסקים שנפגעים, וההורים שלא יכולים לשלוח ילדים לבית הספר. אבל אם לא נעשה צעדים יחד, הנגיף ימשיך להשתולל. יותר חולים קשים יגיעו לבתי חולים. הגענו כבר ל-600 חולים קשים שמאושפזים.

״זו הזדמנות להגיד תודה לצוותים הרפואיים. שמשלמים מחיר. 3,500 אנשי צוותים רפואיים נמצאים בבידוד. ועוד 1,300 חולים בקורונה. דמיינו איזה עומס זה יוצר על המערכת״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!