דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לשכת רואי החשבון

כלכלת הקורונה / "ליקויים בחלוקה וקביעת הזכאות למענקי סיוע לעצמאים"

איריס שטרק, שלחה מכתב נוקב בשם לשכת רואי החשבון למנהל רשות המיסים, ערן יעקב ובו פירטה שורה של ליקויים בהתנהלות הרשות אל מול העצמאים: הקטנת מענקים שהובטחו, ליקויים בביצוע תחשיבים, ניכוי מס במקור שלא לצורך ועוד

אולם 'מנדרין אירועים' נעול. (צילום: אלבום פרטי)
אולם 'מנדרין אירועים' נעול. (צילום: אלבום פרטי)
הדס יום טוב

במכתב ששיגרה בשבוע שעבר נשיאת לשכת רואי החשבון, איריס שטרק, למנהל רשות המיסים, ערן יעקב, תחת הכותרת "סוגיות משמעותיות בנושא מענקי הסיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבועות", ביקשה להעלות בפני רשות המיסים ליקויים חמורים שעלו בפני רואי החשבון מבעלי העסקים בשטח.

"הפיצויים שהייתי אמור לקבל נפגעו", אומר ל'דבר' ליאור בבג'ני, בעל אולם האירועים 'מנדרין' בחוף הצוק בתל אביב. "הייתי אמור לקבל 25 אלף שקלים על מאי-יוני, שזה בכל מקרה מעט מאוד לאולם אירועים, והמענק שלי שונה לסכום של 6,000 שקלים על-ידי הפקידים ברשות המיסים. עכשיו הם בעומס וטוענים שזה מה שמגיע, אבל בדקתי עם כמה רואי חשבון והם אמרו שזה לא נכון, ושהם עושים את זה עכשיו עם מלא עסקים".

נשיאת לשכת רואי החשבון, איריס שטרק. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
נשיאת לשכת רואי החשבון, איריס שטרק. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

לדברי בבג'ני, עם 3,000 שקלים בחודש אין לו איך להתקיים וכך גם לשאר העסקים. "אין שיתוף פעולה מצד הפקידים ועוד מעט מגיע עוד חודש לשלם שכירות. אמרו שיישלח פירוט החישוב. עדיין לא קיבלתי כלום ולכן אי-אפשר לשלוח השגות".

המכתב של רואי החשבון הצביע על מקרים רבים כמו המקרה של בבג'ני של מעסיקים שהתלוננו על נטרול הכנסות באופן לא סביר, דבר שהפחית משמעותית את סכומי המענקים עד כדי אי-מתן זכאות, ליקויים בביצוע תחשיבים, אי-שליחת מכתבי החלטה, ניכוי מס במקור שלא לצורך והוראות חישוב הוצאות שכר נחסכות המנוגדות לחוק ופוגעות בבעלי העסקים.

אישה הולכת ברחוב מול חנויות סגורות במרכז תל אביב. 11 באוגוסט. (צילום: פלאש90)
אישה הולכת ברחוב מול חנויות סגורות במרכז תל אביב. 11 באוגוסט. (צילום: פלאש90)

במכתב הצביעה שטרק על כך שטרם נפתחה האפשרות לשינוי הבקשות מהמסלול המיידי למסלול המאוחר על-ידי עסקים המדווחים למע"מ על בסיס מזומן, זאת למרות תיקון החלטת הממשלה הרלוונטית כבר בסוף יוני. בנוסף, ציינה כי קיימת תקלה בהגשת בקשות למענקים במערכת רשות המיסים עבור נותני שירותים פיננסיים ובעלי דוכני פיס הזכאים למענק ודרשה להאריך את מועדי הבקשות לעסקים אלה.

בסוף המכתב מבקשת שטרק מרשות המיסים להקים מנגנון פשוט וידידותי יותר למשתמש לתיקון הבקשות שהוגשו במסגרת הפעימה השלישית ותקופת הזכאות של מאי-יוני 2020, עקב מקרים רבים בהם נדרשו בעלי העסקים לתקן את הבקשות בשל הנחיות שהוציאה רשות המיסים לאחר מועד הגשתן.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!