דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחאה

מחאה / כ-3,000 איש הפגינו בבלפור, למרות הסגר | חשד לניסיון דריסה של מפגינים

פעילים במחאה סימנו מראש מתחמי עמידה במרחק של שני מטרים בין מפגין למפגין, אך סירבו לפעול בהתאם למתווה הקפסולות, שטרם אושר בכנסת | "אנשים נפגעים מהסגר, גם כלכלית, לא רק מהשחיתות. וזו סיבה להמשיך לבוא"

מפגינים בבלפור, זה השבוע ה-14 (צילום: דוד טברסקי)
מפגינים בבלפור, זה השבוע ה-14 (צילום: דוד טברסקי)
יהל פרג'

נהג שדהר עם רכבו לעבר מחסום משטרתי, סירב לעצור והוצא מרכבו על ידי שוטרים עם נשקים שלופים. המשטרה דיווחה כי "לפני מספר דקות כוחות המשטרה שפועלים על רחוב קינג גורג, עצרו חשוד שהגיע במהירות עם רכב לכיוון מחסומי המשטרה והיווה סכנה למפגינים ולשוטרים".

לימור קורל (60) מרמת גן, שהשתתפה בהפגנה, אמרה ביחס לניסיון הדריסה: "מאוד מפחיד מה שקרה פה, יש הסתה מתמדת נגד המפיגינים שמפיצה סביבת ראש הממשלה, כבר איימו על מפגינים בגשרים וזה הולך וממשיך. המשטרה נאבקת בעיקר במפגינים ושלא יהיו הפגנות".

ההפגנות בבלפור ובצמתים ברחבי הארץ נמשכות הערב (מוצ"ש), זה השבוע ה-14 ברציפות. המתווה שפרסמה הממשלה להפגנות בתקופת הסגר קובע חלוקת המפגינים ל'קפסולות' של 20 איש, אך מתווה זה טרם אושר בכנסת ועל כן המארגנים אינם מתכוונים לפעול על פיו. גם המשטרה הודיעה כי לא תאכוף את המתווה. פעילי המחאה הגיעו לכיכר לפני התחלת ההפגנה וסימנו בעזרת גיר מתחמי עמידה במרחק של שני מטרים בין המפגינים.

מפגינים בבלפור זה השבוע ה-14 (צילום: דוד טברסקי)
מפגינים בבלפור זה השבוע ה-14 (צילום: דוד טברסקי)

 

מדוברות המשטרה נמסר כי לא תהיה אכיפה של החלוקה לקפסולות, זאת על אף שהמשטרה הכינה גידור באזור כיכר פריז, במטרה ליצור הפרדה בין המפגינים. למרות זאת, מתנועת קריים מיניסטר נמסר שהמשטרה קוראת למפגינים במערכת הכריזה להתחלק לקפסולות. מפגין אחד נעצר לאחר שנשמע כורז למפגינים לא להישמע להוראות המשטרה.

אורלי ונעמי חורש הגיעו מגדרה ורחובות ב"שיירת רכבים מרשימה. המשטרה לא נתנה לנו להכנס כולם ביחד והיינו צריכים להתפזר על כמה כניסות לעיר", הן מספרות. "יש משמעות מיוחדת להגיע דווקא היום. הסגר הוא פוליטי. לביבי יש אינטרס להשאיר אותנו בבית ובגלל זה צריך לצאת. אם לא ייתנו להפגין בבלפור צריל שנסע בשיירות ברכבים מסביב לירושלים".

בהעדר תחבורה ציבורית, מגיעים המפגינים לירושלים בשיירות של רכבים פרטיים ואוטובוסים מאורגנים מכל רחבי הארץ. השיירה מתקדמת תוך שהרכבים השונים צופרים ומנופפים בדגלי ישראל.

רינה וליאה, אם ובת שהגיעו מירושלים, סיפרו: "אנחנו מגיעות כמעט כל שבוע. רצינו לראות אם באמת יסגרו את ההפגנות כמו שאיימו שייעשו, חשוב לא להיכנע יותר מדי. אנשים פשוטים נפגעים מאוד מהסגר, גם כלכלית ועוד מגוון סיבות, לא רק מהשחיתות. וזו סיבה להמשיך לבוא".

נמרוד עממי הגיע מהרצליה. לדבריו, "למרות שניסו לכופף את ההפגנה באיומים ההרגשה פה מעולה. חשוב שאנשים יצאו לרחובות להגיד את דברם – שלא יהיה ראש ממשלה מושחת במדינה".

מפגינים בבלפור זה השבוע ה-14 (צילום: דוד טברסקי)
מפגינים בבלפור זה השבוע ה-14 (צילום: דוד טברסקי)

מורן אלמוג שהגיעה מגבעת שפירא: "היו הרבה שמועות שהמשטרה לא תתן להיכנס, אבל לא היו הפרעות". תומר ישראלי, הגיע מקיבוץ לבנים וגם הוא התייחס לשמועות שנשמעו ברשתות החברתיות: "אמרו שהמשטרה תעשה בעיות אבל זה לא קרה בפועל.
הנזק לכלכלה ולאנשים כל כך חמור שאנשים יגיעו לפה בכמויות להפגין על הפת לחם שלהם".

לא כל ארגוני המחאה הגיעו הערב לבלפור. תנועת 'הדגלים השחורים' הודיעה לפני החג כי בשל הסולידריות החברתית עם אלו המצויים בסגר, לא תשתתף במחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים. שאר התנועות, בהן 'קריים מינסטר', התנועה לאיכות השלטון, החזית הוורודה, הבלעבתים ועוד, צפויים להגיע למוקד ההפגנה המרכזי ברחוב בלפור בעיר.

מפגינים בבלפור, זה השבוע ה-14 (צילום: דוד טברסקי)
מפגינים בבלפור, זה השבוע ה-14 (צילום: דוד טברסקי)

המוחים יוצאים כנגד מה שהם מגדירים פגיעה בדמוקרטיה הישראלית, וכנגד הטיפול הבלתי מספק של הממשלה במשבר הכלכלי שיצרה הקורונה.

המחאה מתקיימת מול מעונו של ראש הממשלה בירושלים, מול ביתו הפרטי בקיסריה, ובצמתים וגשרים ברחבי הארץ.

בתוך כך הביעו המוחים זעם על דבריה של ד״ר שרון אלרעי, ממלאת מקום ראש שירותי בריאות הציבור, שטענה שהמפגינים פוגעים בעם. מארגון קריים מיניסטר נמסר: ""ראש שירותי בריאות הציבור התגלתה כפוליטיקאית קטנה שמדקלמת את דפיי המסרים של בלפור. במדינה מתוקנת עובדת ציבור שלוקחת חלק במסע הסטה עפה הביתה. נזכיר כי אין שום עדויות על הדבקות בהפגנות בבלפור המתקיימות באוויר פתוח תוך הקפדה על מסיכות וריחוק. והניסיון להאשים את המפגינים הוא ספין שקוף שנועד להסיט את האש מכישלונו של הנאשם בפלילים בטיפול בקורונה."

מתנועת הדגלים השחורים נמסר: ״מדינת ישראל נמצאת בסגר שיש לו סיבה אחת: נאשם בפלילים שעסוק מבוקר עד ערב במשפטו הקרב. המחדלים של הממשלה הזאת עומדים בשורה אחת  עם מחדלי מלחמת יום הכיפורים. משבר הקורונה לא יסתיים עד שאת מדינת ישראל ינהיג אדם הזוכה לאמון הציבור".

ביום שישי, ערב ראש השנה, הפגינה חבורת צעירים הקשורים למחאה בחוף הים בתל אביב, כנגד הסגר הפוליטי להגדרתם. התמונות של צעירים חוגגים על חוף הים, בזמן שמרבית הישראלים נמצאים בסגר, עוררה זעמם של רבים. בתגובה נכתב בדף הפייסבוק של 'החזית הורודה' כי "למעלה מחצי שנה של כשלונות רצופים בניהול המשבר, תוך הפקרת חיי אזרחים, והנה מסתבר שהאשמים הם כמה חמודים בספידו ושלט נגד השחיתות".

מפגינים בגשר חנה (צילום: הדגלים השחורים)
מפגינים בגשר חנה (צילום: הדגלים השחורים)

בהודעת המשטרה נמסר כי משטרת ישראל פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין.

הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד בירושלים נחסמו לתנועה. כמו כן צפויים להיחסם רחובות סמוכים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!