דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

סגר שני / דיונים על הסגר: בממשלה שוקלים סגירת מקומות עבודה נוספים, הדיונים בוועדת החינוך נדחו

בין הצעדים שנשקלים - סגירת מקומות עבודה 'לא חיוניים' במגזר הפרטי ומעבר בכבישים עם היתרי עבודה | דיוני ועדת החינוך בלימודים בזמן הסגר נדחו ברגע האחרון78865432

שוטר נותן דו"ח לאזרח על אי חבישת מסיכה (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
שוטר נותן דו"ח לאזרח על אי חבישת מסיכה (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

בממשלה שוקלים הגבלות להחמרת הסגר שהחל בשישי האחרון. לפי דיווח של חדשות 12, ההגבלות שנשקלות הן סגירת מקומות עבודה לא חיוניים, מעבר בכבישים רק עם היתר עבודה, ווהרחבת האכיפה בתפילות ובהפגנות.

לפי הדיווח, קבינט הקורונה צפוי להתכנס מחר (שלישי) לדיון בהגבלות הנוספות, אך החלטה בנושא צפויה להתקבל בעוד מספר ימים ולא לפגוע במתווה שסוכם לתפילות יום הכיפורים. הממשלה תתכנס היום ב-15:00 לדיון בתכנית הסיוע הכלכלית, וסדר היום אינו כולל החמרה בהגבלות.

ועדת הכלכלה של הכנסת תתכנס הבוקר לדיון בתקנות המגבילות את הפעלת התחבורה הציבורית בזמן הסגר. בישיבת הוועדה צפוי להשתתף המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו.

ועדת החינוך של הכנסת אמורה הייתה להתכנס היום לדון בסגירת מערכת החינוך במהלך הסגר, אבל פגישתה נדחתה ברגע האחרון,וטרם נקבע לה מועד חדש. לוועדה ימים ספורים בלבד לבחון את מתווה הלמידה בסגר. לוועדה היה אמור להגיע פרופ' רוני גמזו, אבל בשל היעדרותו הצפויה ישיבת הוועדה נדחתה.

בישיבת הוועדה בחמישי האחרון אישרה הוועדה את התקנות שקבעה הממשלה לסגירת מערכת החינוך, אך קבעה שהן יהיו בתוקף עד רביעי השבוע בלבד, ולא למשך שלושה שבועות כפי שנקבע בתקנות המקוריות. הוועדה דרשה כי יוצגו בפניה נתונים מעודכנים על היקפי התחלואה בקרב ילדים צעירים, וכי הממשלה תגיש את התקנות מחדש כך שניתן יהיה לקבל החלטה על הלימודים בכל שכבת גיל.

ההחלטה התבססה על נתונים שהציגה ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות שהראו כי נתוני התחלואה בקרב ילדים בגילאי לידה עד שש הינם נמוכים משמעותית משיעורם באוכלוסייה. יו"ר ועדת החינוך ח"כ רם שפע אמר כי יש למצוא את האיזונים הנכונים בין שמירה על בריאות הציבור – התלמידים, ההורים וצוות ההוראה ובין המשך תפקודו של המשק. היו"ר שפע הקריא את ממכתב של פרופ' רוני גמזו לשר הבריאות ולשר החינוך בו נכתב כי שהעלייה בתחלואה נובעת מהדבקת יתר בגילאי מערכת החינוך ובמיוחד בגילאי 10 ומעלה. עוד כתב פרופ' גמזו כי ניתן לצמצם את סגירת מערכת החינוך לגילאי ה' ומעלה.

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות התריעה בדיון כי מערכת החינוך מביאה כל יום מאות ילדים ואנשי צוות מאומתים ובעקבותיהם אלפים שנכנסים כל יום לבידוד. "אנחנו בשיעורי תחלואה כאלה גבוהים במדינה ואנחנו לא יכולים להרשות את זה לעצמנו". עם זאת אמרה כי שיעורי התחלואה בגילאי לידה עד שש הם נמוכים, אך בשל התחלואה האדירה בארץ, אין אפשרות להסתכל על כל שכבת גיל בנפרד. היא קראה לציבור לקחת אחריות ולא להתקהל. "גם אני רוצה שילדיי ילמדו בבית הספר אבל כרגע אנחנו לא יכולים להרשות את זה לעצמנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!