דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

קורונה בעולם / הקורונה מעמידה את פליטי המלחמות בעולם בסכנת רעב

דו"ח של 'מועצת הפליטים הנורבגית' העלה כי 75% מהעקורים איבדו את פרנסתם, ולכן את היכולת לספק מזון למשפחותיהם | על פי הערכות האו"ם, 265 מיליון בני אדם יגיעו השנה למצב חמור של חוסר ביטחון תזונתי

קבוצת פליטים מוונצואלה צועדת על כביש מהיר בקולומביה. (צילום: Nadège Mazars/NRC)
קבוצת פליטים מוונצואלה צועדת על כביש מהיר בקולומביה. (צילום: Nadège Mazars/NRC)
אוריאל לוי

מגפת הקורונה השפיעה בצורה "הרסנית" על חייהם של אלו שנעקרו מבתיהם בעקבות עימותים אלימים, והביאה רבים מהם למצב של רעב, כך על פי מדו"ח שפרסמה לאחרונה מועצת הפליטים הנורבגית, ארגון הומניטרי המסייע לפליטים ונפגעי מלחמות.

מסקר שערך הארגון בקרב 1,400 עקורי מלחמה, ב-14 מדינות שונות, עלה כי 75% מהם איבדו את מקור פרנסתם, ובעקבות כך את היכולת לספק מזון לעצמם ולמשפחותיהם.

שאיסטה גול )60), ובנה אסמאטולה (17), מחוץ לבקתה ארעית במחנה עקורים מחוץ לקאבול, בירת אפגניסטן: "אנחנו אוספות שאריות מהזבל כדי להאכיל את ילדינו". (צילום: Enayatullah Azad /NRC)
שאיסטה גול )60), ובנה אסמאטולה (17), מחוץ לבקתה ארעית במחנה עקורים מחוץ לקאבול, בירת אפגניסטן: "אנחנו אוספות שאריות מהזבל כדי להאכיל את ילדינו". (צילום: Enayatullah Azad /NRC)

 

"מחירי המזון הכפילו את עצמם. אנחנו אוספות שאריות מהזבל כדי להאכיל את ילדינו. אחרת הם ימותו מרעב. אם מגפת הקורונה לא תהרוג אותנו, הרעב יעשה זאת", כך אמרה שאיסטה גול, בת 60, לאנשי הארגון. גול מצטופפת עם 14 בני משפחה בבקתה ארעית, המחולקת לשני חדרים, במחנה עקורים סמוך לקאבול, בירת אפגניסטן.

80% מהנסקרים במחנות העקורים בקניה, אמרו לאנשי הארגון כי איבדו את מקור פרנסתם העיקרי. 86% מהנשאלים במחנות עקורים בקולומביה אמרו כי נאלצו לוותר על ארוחות כי אין להם כסף למזון. 80% מהנשאלים באפגניסטן אמרו כי פחות סביר שילדיהם ילכו לבית הספר בגלל מצבם הכלכלי.

265 מיליון בני אדם יתמודדו עם חוסר ביטחון תזונתי חמור

על פי הערכת ארגון המזון והחקלאות, מלבד כמיליון בני אדם שנפטרו ברחבי העולם כתוצאה מנגיף הקורונה וסיבוכיו, החריפה המגפה את משבר הרעב בעולם ותביא לקורבנות רבים נוספים.

על הארגון, סוכנות של האו"ם למאבק בתופעת הרעב בעולם, של אלה שנאלצים להתמודד עם מה שמכונה "חוסר ביטחון תזונתי" בדרגות שעלולות להביא לסיכון חיים, צפוי להגיע השנה ל-265 מיליון בני אדם, 132 מיליון יותר מלפני המשבר.

עוד מעריך הארגון כי מספר הילדים מתחת לגיל 5 שמשקלם הנמוך מציב אותם בסכנת מוות, בנוסף לבעיות בריאותיות והתפתחותיות אחרות, עלול להגיע השנה ל-7 מיליון, 14% ממספר הילדים באותו הגיל בעולם כולו.

ל-20 מיליון "גוועים ברעב", המצויים בסכנת חיים מידית בשל מחסור במזון כתוצאה ממלחמות, שינויי אקלים וקריסה כלכלית של מדינות, התווספו בחודשים האחרונים 3 מיליון נוספים, בעקבות העלייה במחירי המזון והיעדר מקור הכנסה.

על פי דיווח ב'ניו יורק טיימס',  הסגרים שהוטלו ברוב המדינות מונעים מ-250 מיליון ילדים במדינות עניות לקבל תוספי ויטמין A, המחזקים את המערכת החיסונית. מצב עניינים זה הופך ילדים אלה לפגיעים יותר לסכנות של תת-תזונה.

על פי הדיווח, המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר ממשבר המזון הן כמעט כל המדינות באפריקה, ומדינות דרום אסיה (הודו, אפגניסטן, פקיסטן ובנגלדש). אולם המשבר פוקד כמעט את כל העולם. אנשים שהתפרנסו בעבר בכבוד ומעולם לא ביקשו עזרה בקניית מזון, עומדים כעת בתורים ליד בתי תמחוי בארה"ב, ספרד ובריטניה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!