דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מחיר הקורונה / "בהיעדר מסגרות אין מנוס אלא להיעדר מבית החולים כדי לטפל בילדים"

במרבית בתי חולים עדיין לא נפתחו מסגרות לילדי העובדים | ד"ר אנה יוסף, רופאה בבית החולים אסותא באשדוד, שנשארה בבית כדי לשמור על בנותיה: "מצפים מאיתנו לא להפקיר את המטופלים ואת חברינו בצוותים, אבל לא מציעים פתרונות"

צוות רפואיי במחלקה לחולי קורונה בבית החולים שערי צדק. 24 במרץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
צוות רפואיי במחלקה לחולי קורונה בבית החולים שערי צדק. 24 במרץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ד"ר אנה יוסף, רופאה במחלקה פנימית בבית החולים אסותא אשדוד, נעדרה היום (שני) מהמחלקה לא בגלל כניסה לבידוד או העברה למחלקת קורונה. היא נאלצה להישאר בבית כדי לשמור על בנותיה בנות ה-2,4 ו-6.

יוסף תעבוד השבוע רק יומיים, מכיוון שבעלה ממשיך גם הוא לעבוד בתחום תקשורת המחשבים, והמסגרות החינוכיות סגורות. "זה מכעיס שמצפים מאיתנו לא להפקיר את המטופלים ואת חבריהם בצוותים, אבל לא מציעים לנו פתרונות" אומרת ד"ר יוסף ל-'דבר'. "הייתי מצפה מהמדינה להמשיך להפעיל את מערכות החינוך עבור עובדים חיוניים".

המחלקה הפנימית של ד"ר יוסף מטפלת בחולים מורכבים עם סרטן, מחלות לב וריאות. היום עבדו רק 5 מ-10 הרופאים הקבועים במחלקה, משום שאחד למד למבחן רפואה, אחת הועברה למחלקת קורונה, וד"ר יוסף ועוד רופאה נשארו בבית עם ילדיהם. "משמעות המחסור בכוח אדם היא שאנחנו לא יכולים לתת מענה מספיק טוב כמו שהיינו רוצים. אנחנו פשוט לא מספיקים להגיע לכולם", היא אומרת.

"הבדיקות מחכות, מטופלים מחכים יותר זמן עד שאנחנו מצליחים להגיע אליהם. במקום לבדוק 4-5 חולים אני צריכה לבדוק 8-9 חולים. העבודה מרגישה כמו כיבוי שרפות. לעשות את הדברים הדחופים מהר, לא להיות אמפתית, לא להתעמק במה שעובר על המטופל".

בחלק ניכר מבתי החולים ברחבי הארץ עוד לא נפתחו מסגרת לילדי העובדים, מה שמשאיר מאות רופאים ללא פתרונות הולמים לתקופת הסגר ומחמיר את בעיית כוח האדם בבתי החולים. פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרופואית, התריע בשבוע שעבר על בעיית הרופאים ההורים, במכתב לשרי הבריאות והאוצר, קרא לגבש פתרון שיאפשר לרופאים להגיע למקומות עבודתם.

מסגרת חינוכית לילדי העובדים של המרכז הרפואי פדה-פוריה, במהלך הסגר הראשון (צילום: אלון הופנהיימר)
מסגרת חינוכית לילדי העובדים של המרכז הרפואי פדה-פוריה, במהלך הסגר הראשון (צילום: אלון הופנהיימר)

בבית החולים אסותא אשדוד נפתחה כבר בשבוע שעבר מסגרת לילדי העובדים, אבל רק בשביל ילדים בגיל 3 ומעלה, ולכן לא פותרת את בעייתה של משפחת יוסף, בעיה המשותפת לרופאים רבים ברחבי הארץ. לפי פרופ' חגי, יש מאות זוגות בהם שני ההורים הם רופאים (שלא לדבר על עובדי צוותי רפואה שהם הורים יחידים).

לכן, בהיעדר מסגרות וללא אופציה להיעזר בקרובי משפחה, בגלל הסיכון להדבקה, אין מנוס אלא להיעדר מבית החולים כדי לטפל בילדים. בבתי חולים שיבא והעמק בעפולה, נפתחו גם כן מסגרות עבור ילדים בגילאי 3 ומעלה, ובבתי החולים בילינסון, וולפסון ופוריה, טרם נפתחו מסגרות לילדי העובדים. בבית החולים איכילוב נפתח היום (שני) פעוטון לילדים בגילאי אפס עד שלוש. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!