במסגרת חילוקי דיעות על מספר העובדים הנחוצים בעת פריקת אוניית מלט שעגנה בנמל אשדוד – פנתה הנהלת החברה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בטענה כי העובדים נוקטים בעיצומים, ובבקשה לצו מניעה.
על סיפון האונייה DK Blue כ-4,750 טון מלט לבן, ולטענת הנהלת הנמל מספיקים שני עובדי נמל בלבד לפריקתה. אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אמר בתגובה כי יש לקבוע מועצת ייצור המשותפת להנהלה ולעובדים אשר תקבע כמה עובדים דרושים לפריקת אונייה בסדר גודל שכזה. "אנחנו אומרים ששניים לא יספיקו לעשות שם כלום, ועל זה הוויכוח" אמר אדרי, והדגיש: "אין עיצומים כי הנמל ממשיך לעבוד". לדבריו עצם הגשת בקשת הצד אינה הופכת את אי ההסכמה בין הנהלת הנמל לועד העובדים לעיצומים, והדבר נתון להחלטת בית הדין. ההסתדרות מצידה הגישה לבית הדין את תגובתה.
מועצת ייצור היא מנגנון היסטורי שמטרתו להסדיר את ההתמודדות עם הגעת אוניות בעלות מטענים חריגים, בטיבם או בהיקפם, הדורשים היערכות ייחודית של מערך העבודה בנמל. במסגרת המועצה דנים נציגי העובדים וההנהלה, בסיועם של מומחים, כיצד נכון לפרוק אוניות בעלות מטען חריג.
כעת יצטרך להחליט בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע האם אכן מדובר בעיצומים כפי שטוענת ההנהלה, או חוסר הסכמה על רקע מקצועי, כפי שטוענים העובדים. במקרה ומדובר בחוסר הסכמה מקצועי, עלולה להיתפס הפנייה לבית הדין כמנוף לחץ בעייתי כנגד העובדים.
בהנהלת נמל אשדוד התעקשו כי ועד עובדי התפעול והציוד המכני נוקט בעיצומים.