דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

נאבקים בקורונה / פרופ' גרוטו בוועדת הקורונה: היעדים ליציאה מהסגר "עדיין בדיונים"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות אמר כי היעד המתגבש ליציאה הוא 7% תוצאות חיוביות ביום, שיעור הבדיקות החיוביות אתמול (א'): 11.6% | יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור: "צריכים פתרונות עומק למערכת מורעבת, לא פלסטרים"

פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. (צילום: פלאש90)
פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. (צילום: פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר הבוקר (שלישי) לחברי ועדת הקורונה בכנסת כי היעדים שיאפשרו את יציאה מהסגר "עדיין בדיונים וייסגרו בימים הקרובים". אם זאת אמר כי המשרד מכוון לכך שהדבר יקרה כששיעור התוצאות החיוביות היומי יעמוד על 7%, ותירשם "ירידה משמעותית" במספר החולים במצב קשה וקריטי, וירידה בקצב הנדבקים. על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול עמד שיעור הוצאות החיוביות על 11.6%.

לדברי גרוטו, "היציאה הכוללת מתייחסת לשלושה מרכיבים: הראשון הוא מרכיב הרמזור וכולל החזרה הדרגתית למודל הרמזור בצורה מדורגת; השני הוא מרכיב איתור וקטיעת שרשראות ההדבקה. כרגע אנחנו לא במצב מספיק טוב, אבל מגייסים את פיקוד העורף; המרכיב השלישי הוא התעצמות בתי החולים ופתיחת מחלקות קורונה כדי לטפל בחולים ולהיערך למחלות של החורף".

הוועדה התכנסה לדיון בנושא היערכות המערכת הבריאות ליציאה מהסגר. מאוחר יותר היום יתכנס קבינט הקורונה לדון בהגבלות חדשות במסגרת הסגר, בהן: סגירת מקומות עבודה לא חיוניים, מעבר בכבישים רק עם היתר עבודה, והרחבת האכיפה בתפילות ובהפגנות.

צריכים פתרונות עומק למערכת מורעבת

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופסור חגי לוין: "הקריאה שלנו להוסיף רופאי בריאות הציבור טרם נענתה. תוספת כוח אדם ללשכות הבריאות היא גישה מצוינת, אבל היא צריכה להיות תוספת קבועה ולא מבוססת על סטודנטים שתכף יחזרו ללימודים. זאת גישה שלא רואה מעבר לאף, ואנחנו צריכים פתרונות עומק למערכת מורעבת ולא פלסטרים", כל אמר היום  בדיון של ועדת הקורונה בכנסת.

ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת שירותי הרפואה במשרד הבריאות: "כל בתי החולים הונחו לפתוח מחלקת קורונה נוספת. מחלקות הקורונה מבוססות על תשתיות קיימות, מכיוון שלבנות מחלקת אשפוז חדשה לוקח שנה וחצי, והכשרת צוות רפואה לוקח גם שנים. לכן אנחנו משתדלים לפתוח מחלקות קורונה חדשות, כאשר הקיימות מגיעות לכ-80% תפוסה, כדי לפגוע כמה שפחות בפעילות השוטפת. כבר הגענו לשלב שלא ניתן לא לפגוע בפעילות השוטפת".

ד"ר שושי גולדברג, האחות הראשית הארצית: "אם אנחנו מתייחסים לזה שיש לנו במערכת קרוב ל -5,000 אנשים שלא נמצאים, מתוכן 1,034 אחיות שלא נמצאות כי הן או בבידוד או מאומתות, כל מספר חולים שלא תכניסי זה יותר עומס אמיתי, וקושי של המערכת".

יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון (הליכוד): "אני מוכרחה לומר לכם, אני יושבת כאן והלב שלי בוכה. אנחנו לקחנו מדינה שלמה וסגרנו אותה על מה אנחנו מדברים פה? על מספר רופאים שאנחנו מבקשים שיקלטו כבר הרבה זמן ולא קולטים, כוננויות שבתי החולים לא מקבלים, אנחנו כמדינה לא עושים את הדברים הבסיסיים אבל אנשים יושבים בבית".

לאנשי משרד הבריאות אמרה: "בשבוע הבא אני רוצה שתבואו לכאן ותספרו לי שטיפלתם ולא שאתם תטפלו בעתיד, לא יכול להיות שמשרד הבריאות מוציא מסמך שמעבירים חולים מהצפון למרכז ויהיה שם משפט 'מוצו כל האפשרויות להרחבת התפוסה', אילו אפשרויות מוצו? מה החסירו בצפון? אנחנו לא מצליחים לקבל תשובות לכל השאלות הללו".

משרד הבריאות התחייב להעביר לוועדה, כבר מחר, נתונים על מספר מיטות האשפוז והתקנים בכל בתי החולים בארץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!