דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
24.5°תל אביב
  • 24.3°ירושלים
  • 24.5°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 23.7°אשדוד
  • 29.4°באר שבע
  • 32.5°אילת
  • 29.3°טבריה
  • 21.7°צפת
  • 25.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ויצ"ו

עובדים במאבק / הנהלת ויצו מסרבת להרחיב את הזכויות הסוציאליות של המטפלות בתקופת הקורונה

ועד העובדים דרש המשך הפרשות פנסיוניות ושמירת תקנים, ההנהלה אישרה רק מענק של 500 שקלים | "לא נחזור אחרי החל"ת לפתוח את המעונות" מאיימים בוועד

מעון יום של ארגון ויצ"ו (צילום: דבר)
מעון יום של ארגון ויצ"ו (צילום: דבר)
דוד טברסקי

הנהלת ויצו מסרבת לדרישות ועד העובדים הנוגעות לזכויות הסוציאליות של המטפלות בתקופת הקורונה.

בשבוע האחרון פנה ועד עובדות מעונות היום להנהלת ויצו, בבקשה לקיים משא ומתן  על שיפור תנאי העובדות תחת מגבלות הקורונה.

בהנהלה מסרבים לפניה ודחו את כל דרישות הועד, שכללו יציאה לחל"ת רק לאחר ראש השנה, המשך הפרשה לפנסיה על ידי המעסיק במהלך החל"ת, שמירת התקן לעובדות והשלמת שכר מדמי האבטלה. כמו כן ביקש הועד  לקבל ארבעה ימי חופשה חלופיים בגין תקופת החל"ת.

"עובדות המעונות מועסקות במהלך השנה בתנאי עבודה לא פשוטים" כתבה במכתב למטפלות רחל מירון, יו"ר הועד, המאוגד תחת הסתדרות המעו"ף. "לצערנו הרב, הנהלת ויצו גילתה אטימות מוחלטת וסירבה לצמצם את הנזקים הקשים שיהיו לעובדות בתקופת החל"ת".

רחל מירון. (צילום: אלבום פרטי)
רחל מירון. (צילום: אלבום פרטי)

"סורבנו להכל, מלבד 500 שקלים שהוצע כמענק, וגם זאת לאחר מאבקים", מספר עו"ד עוז גולדברג, מנהל חטיבת הרשויות המקומיות בהסתדרות המעו"ף ומחזיק תיק ויצו.  "הנהלת ויצו הקשיחה עמדות. היום היא דורשת כי ארגון העובדים יאשר לה להוציא את העובדות לפרק זמן של למעלה משלושה שבועות".

עוז גולדברג. (צילום: אלבום פרטי)
עוז גולדברג. (צילום: אלבום פרטי)

המשא ומתן בין הצדדים החל עם הכרזת הממשלה על סגירת כלל מוסדות החינוך לתקופה של שלושה שבועות. העובדות, שתנאי עבודתן נפגעו כבר בסגר הראשון, נאלצו לפעול תחת המגבלות החדשות ודרשו מההנהלה שישולמו להן כלל הזכויות הסוציאליות, הפרשי השכר וההפרשות הפנסיוניות במהלך תקופת החל"ת, אך ההנהלה סירבה כאמור לשתף פעולה עם הדרישות

היחסים בין העובדים להנהלת ויצו, שהתחלפה בשנתיים האחרונות, היו בסך הכל תקינים עד שמשבר הקורונה הביא למתיחות. העובדות מאשימות את ההנהלה באטימות, חוסר אחריות וחוסר רגישות לסיטואציה, והכריזו על מאבק. "ההנהלה מסרבת לדרישותינו על מנת לחסוך כסף על גב העובדות ולעשות לעצמה עוד הון", אומרת מירון.  "אם לא נגיע להבנות, לא נחזור אחרי החל"ת לפתוח את המעונות".

תגובת ויצו:

"כמו כלל הגופים במשק, גם ויצו נאלצה לסגור חלק ניכר ממוסדותיה לציבור בהנחיית הממשלה. בין המוסדות, בתי ספר, מעונות יום ומסגרות חינוך ורווחה נוספים. עם סגירתן של המסגרות נעצרו לחלוטין תקציבי הממשלה ותשלומי הורים המיועדים להפעלתן ולפיכך, בצעד של לית ברירה הודיעה ויצו על יציאת מרבית עובדיה, במטה ובשטח לחל"ת או חופשה, בכללם עובדות מעונות היום. זאת למעט עובדים חיוניים בפנימיות ומרכזי חירום. אנו תקווה לחזור לשגרת החינוך המבורכת והחסרה לכולנו כל כך, ולהשיב את כלל עובדינו לעבודה בהקדם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!