דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הציונות הדתית

דברי שנאה / שר החינוך יצא נגד הרב שכינה את הקהילה הלהט"בית סוטים

בנט התייחס לדבריו של הרב יגאל לוינשטיין שהתבטא באלימות נגד הקהילה הגאה, ואף תקף את צה"ל ואת התנועה הרפורמית. ראש הממשלה נתניהו: "הדברים שנאמרו לא מקובלים עליי, הקהילה הלהט"בית היא חלק מאיתנו"

יגאל לוינשטיין. (צילום מסך)
יגאל לוינשטיין. (צילום מסך)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

"זוהי לא דרכה של הציונות הדתית" כך התייחס אמש (שני) שר החינוך נפתלי בנט לאמירותיו של הרב לוינשטיין, אשר התבטא באופן גזעני כנגד הקהילה הלהטבית. השר לביטחון פנים גלעד ארדן גם הוא יצא כנגד אמירותיו של הרב לווינשטיין ואמר כי "התבטאויות שאין להן מקום ואסור שיישמעו". גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא אתמול בכנסת ואמר כי "הדברים שנאמרו לא מקובלים עליי, הקהילה הלהט"בית היא חלק מאיתנו, זה אזרחים, בני אדם, ככה חונכתי. לא דת גזע, מין  אני לא מקבל את ההבחנות האלה, אדם הוא אדם באשר הוא אדם, כך אני נוהג וכך לדעתי כולם צריכים לנהוג."

בימים האחרונים התפרסמו מספר התבטאויות שנויות במחלוקת של ראש המכינה הקדם-צבאית בעלי, הרב יגאל לוינשטיין מתוך דברים שאמר בכנס "ציון וירושלים" בו השתתף. במהלך הכנס כינה הרב לוינשטיין את הקהילה הגאה כ"סוטים" וביקר את המגמה לשלב אותם בצה"ל. הוא גם אמר כי "יש פה תנועה מטורפת שפשוט אנשים איבדו את הנורמליות של החיים, והקבוצה הזאת מטריפה מדינה והיא נכנסה לצבא בכל הכוח ואיש לא מעז לפתוח את הפה ולצפצף. הנוסעים לפולין מקבלים בהכנה ספר שנקרא 'אנשים רגילים', ספר שמתאר איך גייסו אזרחים רגילים נורמטיביים בגרמניה לשורות האס.אס. ורצחו יהודים", הוא תיאר. "העולה מן הספר: גם אדם נורמלי יכול להפוך להיות חיית טרף וכדי שלא יקרה לנו לצה"ל התופעה הזאת אנחנו עוברים עכשיו באושוויץ סדרת חינוך שבשטחים הכבושים לא נהפוך להיות נאצים".

בנוסף, תקף הרב את התנועה הרפורמית ואמר כי הוא לא זרם ביהדות וכי זהו זרם בנצרות.

על דבריו של הרב לוינשטיין הוסיף הבוקר הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, בתוכנית הבוקר של אסף ליברמן. הרב אליהו השווה את הקהילה הגאה לבעיות כמו השמנה, סמים ועישון. הוא אמר כי " התורה קוראת לזה תועבה אם אלוקים קבע הוא יודע יותר טוב מאחרים. אנחנו לוקחים אותם, מטפלים בהם, מחפשים את הדרך איך להפסיק להיות כזה. אני לא הופך אותם לסטרייטים, אני מחזיר אותו לבריאות שלו. כמו בן אדם שמשמין או מעשן. אתה מחזק את הנקודה הגברית והנשית והם חוזרים לעצמם."

שר החינוך נפתלי בנט אמר כי "זוהי לא דרכה של הציונות הדתית". לדבריו, "ההלכה נועדה לקבוע מה אסור ומה מותר. היא לא נועדה להיות כלי מפלג שמסמן אנשים ומגזרים. אי אפשר לכנות ציבור שלם בכינויי גנאי ולהסתתר מאחורי ההלכה. הדברים שנאמרו אינם מקובלים עליי". עוד הוסיף כי "לא את כל מי שעבר על איסור התורה אנחנו מוציאים מחוץ למחנה. האם כל מחלל שבת מות יומת כמו שכתוב בתורה?"

נפתלי בנט. צילום: מרים אלסטר / פלאש 90
נפתלי בנט. צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי "בכל מערכת גדולה יש תקלות ועשבים שוטים, ותעשה בדיקה יסודית לגבי הדברים". כמו כן התייחס לאופן בו בוחרים להגיב לאותם אמירות של לוינשטיין ואמר כי "ודאי שאין מקום להשתלחות בקבוצות אוכלוסייה שלמות וצריך להיות מחויבים לסובלנות כלפי כולם."

השר ארדן כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא רואה את הקשר בין אמירות אלו לבין הרצח שהיה שנה שעבר במצעד הגאווה בירושלים בה נרצחה שירה בנקי ז"ל. "כשאני שומע התבטאויות של רבנים, התבטאויות שאין להן מקום ואסור שיישמעו, מעבר לצער שאני חש מעצם הדברים, אני חושב גם על מה שאני למדתי כשהייתי תלמיד בבית המדרש, על פיקוח נפש שדוחה אפילו שמירת שבת. על ״ונשמרתם מאוד לנפשותיכם״." הוא הוסיף "כמה מסוכנות הן האמירות הללו. כמה זהירות אנו צריכים, כדי שלא יכנס שום רעיון לראש של איזה מטורף קנאי".

"לפני כשנה, הדחתי קצינים שהיו אחראיים לכשל של אבטחת המצעד. אבל להוריה ולאוהביה של שירה בנקי ז״ל זה כבר לא יעזור. הם איבדו את היקר להם מכל. אבל בואו אנחנו לא נאבד את עצמנו. בואו נכבד כל אדם. את בחירותיו, את זהותו, את אמונתו. אני מאמין שזהו גם תפקידם של הרבנים. זוהי היהדות שלאורה אני הולך. יהדות שפועלת לאחד וללכד את העם, ולא להרבות שנאה. יהדות שלפיה אני חי."

גם שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה לנושא ואמרה כי "אמירותיו של הרב לוינשטיין פוגעניות ולא ראויות להישמע מאיש ציבור ומחנך. ההכרה בערך ובחשיבות של התא המשפחתי המסורתי לא מכשירה אמירות נגד מי שבחר לחיות אחרת. גם כמי שרואה בחיי המשפחה המסורתית ערך עליון אני מכבדת ומחבקת את הקהילה הגאה ומצפה מכל איש ציבור לנהוג כך."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!