דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מחאה / "בלי הפגנות אין דמוקרטיה. תגידו שאין יותר דמוקרטיה, למה לעשות את ההצגה?"

עו"ד גונן בן-יצחק, ממובילי המחאה נגד ראש הממשלה, מוחה על כוונת הממשלה להגביל את זכות ההפגנה וטוען: "בזמן שנתניהו מוביל אותנו לאחד האסונות הגדולים, הוא מתעסק רק בבלפור, וזה בזמן שאין קשר בין ההפגנות להדבקה"

עו"ד גונן בן יצחק, ממובילי מחאת קריים מינסטר (צילום: אלבום פרטי)
עו"ד גונן בן יצחק, ממובילי מחאת קריים מינסטר (צילום: אלבום פרטי)
יהל פרג'

עורך הדין גונן בן יצחק, פעיל חברתי ומהדמויות הבולטות בתנועת המחאה 'קריים-מינסטר', רואה בהמשך קיום ההפגנות מול מעונו של ראש הממשלה בירושלים, החומה האחרונה בהגנה על הדמוקרטיה הישראלית. "אנחנו לא עובדים אצל ביבי", הוא אומר, "הוא רוצה להפסיק את ההפגנות, ובזמן שהוא מוביל אותנו לאחד האסונות הגדולים, הוא מתעסק רק בבלפור, וזה בזמן שאין קשר בין ההפגנות להדבקה. הוא ממשיך להתעסק בשוליים של המשבר, והקבינט דן בהפגנות, ובזמן הזה הוא לא מצליח להביא נתונים על הקשר בין הקורונה להפגנות".

"אם תתקבל החלטה לאסור הפגנות, נקבל כתנועה החלטה. ברמה האישית, הממשלה לא לגיטימית, ולא אקבל את הכרעתה. אם יגידו לי לנשום רק 12 שעות מתוך 24 שעות זה הגיוני? זו זכות שלי. בלי הפגנות אין דמוקרטיה. תגידו שאין יותר דמוקרטיה, למה לעשות את ההצגה?".

בן יצחק, המתנגד לביטול זכות ההפגנה גם לשבועיים, מספר ששלח מכתב למשטרת ירושלים, כבר באמצע אוגוסט, לגבי הרחבת השטח בו מתקיימת המחאה מול מעון ראש הממשלה. לטענתו של בן יצחק, המשטרה היא כלי פוליטי להגבלת ההפגנות. "כאן נחשפת הצביעות של המערכת, פניתי למערכת, ביקשתי שלא יצופפו אותנו, אבל הם רצו להגיד שאנחנו מדביקים". במכתב התשובה ששיגרה המשטרה לעו"ד בן יצחק, נכתב כי המשטרה ערבה לקיומן של ההפגנות וכי היא איננה מגבילה את מספר המשתתפים בהן.

"לפעמים צריך להיות פרגמטיים אבל לפעמים צריך להיות אידיאולוגיים", אומר בן יצחק. "מה יתנו השבועיים האלו? נגיד ואנשים לא יבואו לבלפור, מה יקרה אחרי שבועיים? התחלואה לא תרד, כי אין קשר בין התחלואה להפגנות. אז יגידו תנו עוד חודש. לפיד הדמוקרטיה צריך להיות דולק, ואנחנו משלמים על זה מחיר, גם בתוך המחנה שלנו, לא כולם שמחים".

"נתניהו יותר חכם מרובנו, והוא מבין את הפוטנציאל שיש בהפגנות, הוא מפחד ממצב של 300-200 אלף מול הבית שלו, הם מפחדים מזה. הוא בוודאי מבין, שאנשים יכולים להעיף אותם מבלפור".

בן יצחק מבהיר שלמרות שההפגנות הן מול בלפור, הכוונה היא ליצור לחץ על כחול לבן והעבודה. "אנחנו מפגינים נגדו, אבל מפעילים לחץ על גנבי הקולות שיושבים איתו. גנץ לא הציג ראיית עולם מורכבת, הצביעו לו כי לא רצו את ביבי, והוא נתן את ביבי. התשובה עצובה – הוא עלוב מדי". לשאלה מדוע לא מוחים מול ביתו של שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, הוא משיב כי "הוא בלתי רלוונטי מדי, הוא כל כך דחליל שזה פאתטי. האיש לא רלוונטי".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!