התקנות האוסרות על פתיחת מוסדות החינוך נכנסו לתוקף ללא הצבעת ועדת החינוך וללא אפשרות של הוועדה לבחון את סגירתם של המוסדות לגיל הרך. הממשלה נמנעה מלהעביר לוועדה את הנתונים הרלוונטיים ולכן לא התקיימה הצבעה בוועדה, מה שיצר מצב בו התקנות האוסרות על פתיחת מוסדות החינוך נכנסו לתוקף היום (רביעי) בשעה 20:00 באופן אוטומטי.
למרות בקשת חברי הוועדה כי בתקנות החדשות יפורטו ההוראות בדבר סגירת מסגרות חינוך לפי שכבות גיל, המדינה לא סיפקה לוועדה את פירוט התקנות. הסיבה לכך הייתה ניסיון של הוועדה לבטל חלק מהסעיפים ולאפשר פתיחת מסגרות החינוך ביחס לחלק משכבות הגיל.הדיון על אפשרות לפתיחת מוסדות החינוך לשכבות הגיל הנמוכות יתקיים בעוד שבועיים.
יו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע, העביר ביקורת נוקבת על על התנהלות הממשלה שלא אפשרה לוועדה לבחון לעומק את משמעות סגירתן של כלל מוסדות החינוך לשבועות הקרובים.
המסגרות החינוכיות לילדי הצוותים הרפואיים ומורי החינוך המיוחד
שפע העביר ביקורת נוקבת גם על חוסר המוכנות לתת מענה לעובדי הוראה בחינוך המיוחד ולאנשי צוות רפואי להם ילדים צעירים שלא יכולים להישאר בבית :"כל החקיקה והתקנות סביב השמרטפיות צריכה לעבור רפורמה מקיפה. המדינה לא מספיק מוכנה לתת מענה לילדים של העובדים החיוניים".
על פי משרד החינוך, עד כה נפתחו למעלה מ-200 מסגרות ב-81 רשויות לילדים למורים בחינוך המיוחד במסגרות. עם זאת, הודו במשרד שהמדינה לא יודעת להגיד כמה עובדים חיוניים יש וכמה ילדים נדרשים למסגרת כזו. "הרשויות יודעות להגיד רק על פי גורמי הרפואה", אמר שפע.
התקנות שאושרו בממשלה יאפשרו את הפעילות לילדים להורים שהם עובדים חיוניים, בגילאי 3 עד 12, ויתקיימו בקבוצות של עד 10 משתתפים, לרבות אנשי צוות. פעילות של פעוטות עד גיל 3 תתקיים בקבוצות של עד שמונה פעוטות, אך אם מספר הילדים עולה על חמישה תותר פעילות בתנאי שיהיו במקום שני מטפלים לפחות. קבוצות הפעילות יהיו נפרדות לחלוטין בכל זמן הפעילות ולא יהיו חילופים של אנשי צוות וילדים בין הקבוצות הקבועות, ובכלל זה לא תותר פעילות של מפעילים חיצוניים.