דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

סגר שני / מכירות האופניים עלו בתקופת הקורונה, והמגמה מתגברת ככל שמתקרב יום הכיפורים

סמנכ"ל השיווק ברשת חנויות האופניים 'מצמן את מרוץ': "הביקושים הלכו וגדלו לאורך כל החודשים האחרונים" | איך אפשר לקנות אופניים בזמן הסגר ולמה כדאי לשים לב כשקונים זוג חדש

רוכב אופניים ברחובות ירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
רוכב אופניים ברחובות ירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
הדס יום טוב

"בדרך כלל לקראת יום הכיפורים, ניכרת עלייה משמעותית בביקושים לאופניים,  בעיקר לאופני ילדים ונוער", אומר ל'דבר' ציקי הירש, סמנכ"ל השיווק והמכירות והמשנה למנכ"ל ברשת חנויות האופניים 'מצמן את מרוץ'. השנה, מצטרף גל המכירות של כיפור לעליה כללית במכירות האופניים בתקופת הקורונה. עם זאת, נכון לעכשיו אין כל ודאות שהנחיות הסגר יאפשרו רכיבה ברחובות.

שיאי מכירות סביב יום הכיפורים, גם השנה

"מאחר וביום זה מדי שנה הכבישים נטולי מכוניות הרי שזו הופכת להיות שעתם של הילדים שמציפים את הכבישים באופניים מכל הסוגים והגדלים. יום כיפור מהווה את אחד משיאי מכירות האופניים בשנה", מסביר הירש.

הירש מוסיף כי השנה, בשל השפעות מגבלות הקורונה, מתעוררים קשיים במכירות האופניים בחנויות. "עיקר הקושי בימים אלו הוא בהתאמת פעילות החנות למגבלות החוק הכוללות חובת שמירת מרחק, צמצום כמות לקוחות בחנות וכיוצא בזה. הפתרונות לכך הם מגוונים וכוללים שירות ותמיכה טלפונית, משלוחים ואיסוף מבית לקוח, קבלת אופניים מחוץ לחנות ועוד".

למרות הכל, האופניים הפכו לכלי תחבורה מבוקש ביותר דווקא בתקופה הזו, והם נמכרים בעיקר און ליין. "עקב החשש מתחבורה ציבורית צפופה ובשל העובדה שרכיבה על אופניים היא ספורט יחידני המותר תחת מגבלות הקורונה, הביקוש הלך וגדל לאורך כל החודשים האחרונים. הגידול בביקושים הוא כלל עולמי וחלק ממפעלי הייצור מתקשים להדביק את הביקושים הגלובליים".

הירש מעיד שהמכירות האינטרנטיות גדלו באופן ניכר, אך קונים רבים המשיכו בחודשים האחרונים להגיע לחנויות, בעיקר בשל הצורך להתאים את מידת האופניים לרוכב.

מה לגבי אופניים חשמליים?
"טרנד אופני העיר החשמליים ירד באופן מובהק בשנה האחרונה", מסביר הירש, כאשר הסיבה המרכזית היא ריבוי תאונות הדרכים ותקנות החוק החדשות.

מה הכי חשוב לדעת לפני שקונים אופניים?
"בעת קניית אופניים חשוב להתאים את מידת האופניים למידות הרוכב (גובה, משקל) וזאת כדי להבטיח רכיבה בטוחה ומהנה. עולם האופניים כולל בתוכו כמה סגנונות רכיבה: רכיבת כביש, רכיבת שטח, אופני שיכוך מלא ואופני זנב קשיח. כדאי שהתאמת האופניים לסגנון הרכיבה של הרוכב עליהם תתבצע עם בקבלת ייעוץ והכוונה מקצועית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!