רשתות השיווק מדווחות על עליה בביקושים אבל גם מרגיעות כי לא צפוי מחסור. לאחר שבסגר הקודם נרשמו ברשתות השיווק תורים ארוכים וחוסרים במוצרי יסוד, ועם סגר הדוק הצפוי להתחיל בסוף השבוע שלפני כיפור, הרשתות נערכו לגל המכירות החריג שנובע מהשילוב של סוף השבוע ההכנות ליום כיפור ולסגר.

יוסי שליו, סמנכ"ל הסחר והשיווק בטיב טעם, אומר ל'דבר' כי: "עובדים בקצב חזק מהרגיל. ישנו גידול של 15% ברכישת סיגריות וכן גידול במכירה של מוצרי מכולת, חלב, מוצרים קפואים ודומיהם. קטגוריות אלה גדלו ב- 30% והן מעידות על אגירה. רשת טיב טעם ערוכה ואין כל מחסור".

בשופרסל מדווחים על עליה ברכישת המזון כבר מתחילת השבוע, ומתגברים לקראת כיפור בתגבור את החנויות הפיזיות ואת שירותי האון-ליין. כמו כן מתכננים ברשת לפתוח סניפים נוספים במוצאי שבת על מנת להקל על הלקוחות להיערך. גם שירות הלקוחות יתוגבר, בכדי לתת מענה לעומסים. ברשת הצטיידו במאוד מועד במלאי מוגבר של מוצרים האופייניים לתקופת החגים ומדגישים כי, בניגוד לסגר הקודם, לא צפוי מחסור בנייר טואלט.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

ברשת ויקטורי מדווחים על עלייה של 30% במכירות בהשוואה לחג מקביל בשנה שעברה ונערכים להמשך עלייה במכירות.  צריכה מוגברת נרשמה במספר תחומים שונים כמו: בשר, יינות, מזון קפוא , דגים טריים, קפה ותה, טחינה, ירקות קפואים, חטיפים מלוחים ומתוקים, קמח רגיל ובעיקר קמחים מיוחדים.

מקווים לא לחזור למראות כאלה. תור בכניסה לסופרמרקט באשדוד. מרץ 2020 (צילום: פלאש 90).

גם בויקטורי מרגיעים כי הם ימשיכו לשרת את הלקוחות לאורך על הסגר, בכוחות מתוגברים. מנכ"ל הרשת, אייל רביד, הוסיף גם כי הרשת חידדה את נהלי הבטיחות לעובדים, "במטרה לשמור על ביטחון תזונתי לתושבי המדינה". ברשת מבטיחים מבצעים שיוזילו את הרכישות בחנויות ובאון-ליין לאורך הסגר, מתוך התחשבות בחוסר הוודאות הכלכלית שחווים רבים. גם בויקטורי מדווחים על ביקוש מוגבר למוצרי מזון, חטיפים ועוד, אך מרגיעים כי מלאי הסחורה גדול וכי "אין ממה לחשוש".

יוסי שליו, סמנכ"ל הסחר והשיווק בטיב טעם, אומר ל'דבר' כי: "עובדים בקצב חזק מהרגיל. ישנו גידול של 15% ברכישת סיגריות וכן גידול במכירה של מוצרי מכולת, חלב, מוצרים קפואים ודומיהם. קטגוריות אלה גדלו ב- 30% והן מעידות על אגירה. רשת טיב טעם ערוכה ואין כל מחסור".