דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פנאי

סגר שני / אם כבר סגר, אז שיהיה מעניין. ואם כבר בהייה, שתהיה איכותית

במקום עוד בינג', נסו ללמוד אספרנטו. שלט ברחוב בתל אביב (צילום: דבר)
במקום עוד בינג', נסו ללמוד אספרנטו. שלט ברחוב בתל אביב (צילום: דבר)

סרטים, קומיקס ואנימציה, לימודים, אמנות | מבחר לצפייה בין ארבעה קירות | רשימה ראשונה

רז רותם
רז רותם
צרו קשר עם המערכת:

עוד סגר. עוד בהייה ארוכה ומתמשכת במסכים. ואם כבר סגר, אז שיהיה מעניין. ואם כבר בהייה, שתהיה איכותית. הרצאות, סרטים, פסטיבלים, ביקור במוזיאון ולימודי שפה. המגוון ברשת אינסופי וכאן מוגשות כמה הצעות תרבותיות.

סרטים וסרטונים

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים מתקיים השנה במתכונת אינטרנטית רק עד ה-26 בספטמבר (שבת הקרובה). באתר הפסטיבל ניתן לצפות בסרטים ולהשתתף בהרצאות ובכיתות אמן (בהרשמה מראש).
מחיר: 49 שקלים לכל הסרטים בפסטיבל.

ארכיון הסרטים הישראלי שעלה באחרונה לרשת מציע צפייה ביותר מ-250 סרטים ישראליים החל מ-1928 ועד היום, וקטעי ארכיון נדירים, המציגים את החיים בישראל של פעם: צילומים מחוף הים של תל אביב בשנות ה-30, או סרטון משנות ה-60 של נער המציג את אומנות קטיף הסברס.
מחיר: חלק בחינם וחלק בתשלום לגישה של 72 שעות.

סינמטק תל אביב מציע סרטים מספריית ה-VOD. ניתן לצפות בסרטים חדשים, סרטים לכל המשפחה ובסרטים מפסטיבל הקולנוע הגאה.
מחיר מנוי: 75 שקלים | מחיר לצפייה בודדת: כ-20 שקלים (למנויי הסינמטק: כ-10 שקלים).

אתר ארכיון הסרטים הישראלי (צילום מסך)
אתר ארכיון הסרטים הישראלי (צילום מסך)

בעמוד היוטיוב של כאן מבחר תכנים גדול. בין השאר ניתן לצפות בסרטוני "דוקותיים". סרטים תיעודיים קצרים ויפיפיים, כמו למשל סרטו של הבמאי איתי אשר על דור ויינגר, בשלן שבתקופת הקורונה החל לאסוף ירקות שננטשו בשוק הסיטונאי, מכין מהם ארוחות צהריים חמות ומחלק אותן בחינם למי שרוצה.
מחיר: חינם.

קומיקס ואנימציה

אנימיקס, הפסטיבל הבינלאומי ה-20 לאנימציה, קומיקס וקריקטורה החל בסוף השבוע שעבר ויימשך עד ה-12 בנובמבר. במסגרת הפסטיבל מתקיימות כיתות אמן והרצאות, כמו הרצאתם של יובל שרון ודני אמיתי "מארוול VS די.סי" על הקומיקסים החדשים שהוציאו השנה לאור שתי הוצאות הקומיקס הגדולות בארה״ב.

אתר הפסטיבל הבינלאומי ה-20 לאנימציה, קומיקס וקריקטורה (צילום: מסך)
אתר הפסטיבל הבינלאומי ה-20 לאנימציה, קומיקס וקריקטורה (צילום: מסך)

עוד ניתן לצפות במיטב הסרטים שיצרו השנה סטודנטים לאנימציה, ובסרטי האנימציה המועמדים לפרס והזוכים בתחרות אסיף 2020.
מחיר: 20 שקלים לכרטיס (10 שקלים למנויים).

לימודים

האתר של בית אבי חי מציע הרצאות, מאמרים,  שירים, הסכתים, פיוטים ומתכונים; ומבטיח כי לקראת כל חג האתר יתחדש בתוכן ייחודי. חלק גדול מהתכנים מועברים בשידור חי בזום. בכל יום שלישי, למשל, מתקיימת הרצאה בסדרה "סיפורים במונו – אצלכם בבית" של יואב קוטנר, שמספר על אמנים ואמניות במוזיקה הישראלית, משמיע קטעים נדירים מהארכיון שלו ומקרין קטעי וידאו. עוד מרכז האתר  שלל הפעילויות האינטרנטיות שמתקיימות בירושלים.
מחיר: חלק בחינם וחלק בתשלום (בהרשמה מראש).

מבחר קורסים מתוך אתר קמפוסIL (צילום מסך)
מבחר קורסים מתוך אתר קמפוסIL (צילום מסך)

קמפוסIL הוקם ביוזמת משרד הדיגיטל הממשלתי (כן, יש משרד כזה) והמועצה להשכלה גבוהה, ומציע 242 קורסים דיגיטליים של מוסדות אקדמיים, משרדי ממשלה וגופים ציבוריים אחרים. הקורסים משלבים סרטונים, כלים אינטראקטיביים, פורומים ומסלולי למידה המותאמים אישית.
ברשימת הקורסים הפופולריים יש, בין היתר, קורס ערבית מדוברת ב-15-12 שבועות, קורס מבוא לתכנות בשפת  Cּּ++ שאורכו 50 שעות, קורס רעיונות מרכזיים בפיזיקה שאורכו 9 שבועות, וקורס פסיכומטרי שאורכו כ-3 חודשים.
מי שלא מעוניינים להתחייב לקורסים ארוכים, יוכלו להירשם, בין היתר, לקורס "מבוא קצר לאומנות, פמיניזם ומגדר", ול"אתגרים בדרך לירח", שאורכם כשעתיים, או לקורס וורד למתחילים שאורכו כשלוש שעות.
רשימת הקורסים כאן.
מחיר: חינם.

הינשוף של דולינגו מציע קורסים ללימוד 36 שפות שונות, במחשב או באפליקציה. הלמידה משלבת קריאה, כתיבה, האזנה, ודיבור. השיטה פשוטה: הלמידה מתבצעת דרך משחק ממכר המורכב ממעבר שלבים, זכייה בפרסים ומילות חנופה מפי הינשוף, המורה הירוק והמכובד. לא נוצרה אפליקציה מעוררת אשמה כמו דולינגו, שמזכירה ללא הרף לתרגל את האספרנטו או את האיטלקית הנלמדת ומביעה את אכזבתה העמוקה (במייל ובהתרעות לנייד) מהזנחתה.
למרות שהיתרונות בדולינגו עולים על החסרונות, הבעיה המרכזית בה היא שהלמידה מתבצעת באנגלית ועל כן רלוונטית רק למי שקורא אנגלית ברמה סבירה.
מחיר: חינם.

אמנות

מוזיאון ישראל בירושלים מציע סיורים מרחוק בתערוכות המוזיאון. חלק מהסיורים עוברים דרך תמונות סטילס וקטעי קול ובהם הסברים על היצירות ועל האמנים, כמו למשל התעורכה החדשה העוסקת באוגוסט רודן וטולוז לוטרק "אשפי ההבעה", וחלק מהסיורים צולמו מראש בווידאו ומודרכים על ידי אוצרים וןמומחים לנושא התערוכה.
סיור מעניין הוא, למשל, הסיור של ד"ר שירלי בן דור אבין, אוצרת לארכיאולוגיה מצרית במוזיאון, שלוקחת את הצופים לסיור מרתק בעקבות כתב החרטומים המצרי (כולל השוואה מדהימה בין הסימנים העתיקים לאימוג'ים של היום), ומדגימה איך הכתיבה בתמונות מהעת העתיקה התגלגלה עד למערכת הכתב המודרנית. עוד ניתן להאזין באתר לפודקסטים במבחר נושאים.
מחיר: חינם.

אתר מוזיאון תל אביב לאומנות (צילום מסך)
אתר מוזיאון תל אביב לאומנות (צילום מסך)

מוזיאון תל אביב לאמנות מציע מסיורים מודרכים בתערוכות, מסדנאות יצירה לילדים כמו למשל סדנת ציור בהשראת ואן גוך, או מקטעים נבחרים מסדרות הקונצרטים של המוזיאון.
מחיר: חינם.

במוזיאון טיקוטין לאומנות יפנית בחיפה מתקיימות במשך כל השנה הרצאות מגוונת במסגרת "מועדון תרבות", שכעת הועברו לזום. הצפייה פשוטה ונוחה וכך גם התשלום. בשבועות הקרובים ניתן לצפות למשל בהרצאה של ניר אלון על שדים ורוחות בתרבות היפנית, בהרצאתה של ד"ר גליה דור על יחסי החוץ של קוריאה הצפונית, או בהרצאה של ד"ר דורון לוריא על זיופים באומנות.
תכנית המפגשים השנתית כאן.
מחיר להרצאה בודדת: בין 45 ל-65 שקלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!