דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

תחרות שנתית / קנדה: הוכרזה הזוכה בפרס "תרמית ההפרטה" לשנת 2015

האיגוד הארצי של עובדי הציבור והעובדים הכלליים בקנדה מעניק מדי שנה את פרס "הונאת ההפרטה של השנה", פרויקט מחויך הבוחן את "הנכלוליות הכרוכה בחלק גדול של ההפרטות". השנה זכתה ממשלת ניופאונדלנד ולברדור שהפריטה את מערכת החינוך למבוגרים בשטחה

דגל קנדה. צילום: Jared Grove, ויקימדיה קומונס.
דגל קנדה. צילום: Jared Grove, ויקימדיה קומונס.

הקלפיות נסגרו, הקולות נספרו ויש לנו זוכה. במהלך הוועידה התלת-שנתית של האיגוד הארצי של עובדי ציבור ועובדים כלליים בקנדה (NUPGE), שהתקיימה לאחרונה, הוכרזה הזוכה בתחרות 'הונאת ההפרטה' לשנת 2015, בה הצביעו אלפי אנשים.

מדי שנה בוחרת 'ועדת הפרס' ב-NUPGE מספר תכניות הפרטה שיצאו לפועל בשנה החולפת ברחבי קנדה ומבקשת מהציבור לבחור מי מהן הגרועה ביותר. מדובר בפרויקט מחויך הבוחן את "הנכלוליות הכרוכה בחלק גדול של ההפרטות". על פי אתר האינטרנט של האיגוד הקנדי "תכניות הפרטה משלבות תאווה לרווח עם רמה גבוהה של חשאיות. קשה למצוא מתכון טוב יותר לעליבות, סַפְסָרוּת ושחיתות".

שמונה תכניות הפרטה שנויות במחלוקת היו מועמדות לקבלת הפרס עבור שנת 2015. מדובר במספר גבוה יותר של "מועמדויות" משנים קודמות, עלייה אותה מייחסים ב-NUPGE ל"מאמץ יוצא הדופן של תעשיית ההפרטה ב-2015 לרפד את כיסה על חשבוננו".

והזוכה היא…

מי שקטפה את הפרס השנה, כפי שהוכרז כאמור בוועידה התלת-שנתית של האיגוד, היא ממשלת הפרובינציה ניופאונדלנד ולברדור על הפרטת החינוך הבסיסי למבוגרים בשטחה (השלמה להשכלה תיכונית).

על פי האיגוד, יש למכללות הפרטיות בניופאונדלנד ולברדור היסטוריה בעייתית. בשנות התשעים שורת פשיטות רגל של מכללות פרטיות השאירה אלפי סטודנטים בחובות כבדים וללא כל אפשרות להשלים את הכשרתם. נתוני סקר שנערך בשנת 2010 העלו כי 48% מבוגרי המוסדות הפרטיים לא מצליחים להחזיר את ההלוואות שלקחו למימון לימודיהם.

לטענת NUPGE, מאז הפריטה הממשלה השמרנית את המערכת בשנת 2013, שכר הלימוד הממוצע עלה ב-88% בעוד מספר התלמידים צנח ב-30%.

בין שאר המועמדים לפרס השנה היו גם הפרטת שירותי ההסעדה במערכת בתי הסוהר של פרובינציית ססקצ'ואן בעקבותיה פרצה שביתת רעב באחד מבתי הסוהר כמחאה על איכות האוכל שהגישו המפעילים הפרטיים; והפרטת מועצת החיטה הקנדית בידי הממשלה הקנדית. הפרטה אותה מימן הרוכש הפרטי מהכספים שהיו כבר בקופת הגוף אותו רכש, כך שבפועל לא נרשמה הכנסה אמתית לקופת המדינה. את רשימת המועמדויות המלאה ניתן למצוא באתר הפרס.

מועמדויות לקבלת הפרס השנה הבאה ניתן יהיה להגיש בחודשים הקרובים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!