דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נמל אשדוד

נמל אשדוד / בית הדין קבע: בפריקת אוניית המלט יוצבו שני עובדים בלבד

בעוד הנהלת נמל אשדוד קובעת כי דרושים רק 2, טענו העובדים כי נדרשים 7 למשימה זו, והם אינם מוכנים לעשותה בתנאים אלה. ההנהלה בתגובה פנתה לבית הדין לעבודה בטענה כי העובדים מקיימים עיצומים, ובית המשפט קיבל את תביעתם.

נמל אשדוד (צילום: משה שי / פלאש 90)
נמל אשדוד (צילום: משה שי / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

השופט צבי פרנקל מבית הדין לעבודה בבאר שבע קיבל את עמדת הנהלת נמל אשדוד וקבע כי בפריקת אוניית המלט DK BLUE יוצבו שני עובדים בלבד. בפסק דינו הורה לועד העובדים לבטל כל הוראה אירגונית שניתנה בקשר לשביתה או עיצומים, ולשמור על השקט התעשייתי בנמל, ובכלל זה ביצוע פריקת המלט באונייה ובאוניות נוספות שיגיעו בעתיד.

הנהלת החברה וועד העובדים קיבלו את המלצת בית הדין לכנס מועצת ייצור, לאחר פריקתן של עוד ארבע אוניות מלט, אשר במידה ולא יגיעו במסגרתה להסכמות באשר לנוהלי הפריקה של אוניות עם מטען מסוג זה, ובהיקפים אלו, יוחזר העניין לדיון בבית הדין לעבודה. "אנו מוצאים לשבח את הצדדים ובאי כוחם בכך שקיבלו את המלצתנו וראו לנגד עיניהם את טובת מערכת יחסי העבודה בין הצדדים" כתב השופט בפסק דינו.

במסגרת חילוקי דיעות בין העובדים להנהלה על מספר העובדים הנחוצים לפריקת האונייה DK Blue מ-4,750 טון מלט, – פנתה הנהלת החברה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בטענה כי העובדים נוקטים בעיצומים, ובבקשה לצו מניעה.

מועצת ייצור היא מנגנון היסטורי שמטרתו להסדיר את ההתמודדות עם הגעת אוניות בעלות מטענים חריגים, בטיבם או בהיקפם, הדורשים היערכות ייחודית של מערך העבודה בנמל. במסגרת המועצה דנים נציגי העובדים וההנהלה, בסיועם של מומחים, כיצד נכון לפרוק אוניות בעלות מטען חריג.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!