דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סגר שני

סגר שני / יום כיפור בצל הסגר: הגבלות על בתי הכנסת, אזכרות לנופלים, זמני הצום ורכיבה על אופניים

תפילות בבתי הכנסת יותרו עד 10 או 25 מתפללים בהתאם לצבע העיר | בשטח פתוח קבוצות של 20 מתפללים קבועים תוך שמירה על מרחק | משפחות יוכלו להגיע לקברי יקיריהן | טקס הזיכרון הממלכתי לחללי מלחמת יום כיפור יתקיים ביום שלישי הקרוב, ללא קהל

מחסום משטרתי בכביש 1 בכנניסה לירושלים, 26 בספטמבר 2020 (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
מחסום משטרתי בכביש 1 בכנניסה לירושלים, 26 בספטמבר 2020 (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה הגבלות שנוגעות לבתי הכנסת ואזכרות בבתי העלמין לחללי מלחמת יום כיפור במהלך הסגר.

זמני הצום

בירושלים ייכנס הצום ביום ראשון, ערב החג, בשעה 17:53, ועד יום שני בשעה 19:03. בתל אביב ייכנס הצום בשעה 18:09 ועד יום שני בשעה 19:05. בחיפה ייכנס הצום בשעה 18:02 ועד יום שני בשעה 19:04. בבאר שבע ייכנס הצום בשעה 18:11 ועד יום שני בשעה 19:05.

תפילות בבתי הכנסת

באופן כללי חל איסור לערוך תפילות בתוך בתי הכנסת במהלך הסגר. מנייני התפילה מתקיימים רק בשטח הפתוח ובהשתתפות של עד 20 מתפללים, במסגרת מגבלת התנועה של עד קילומטר מהבית. במהלך יום כיפור מותרות תפילות גדולות יותר ותפילות בבתי הכנסת.

בתוך בית הכנסת מותרת ישיבה של קבוצות קבועות עד 25 מתפללים או עד 10 מתפללים בהתאם לצבע האזור המוגבל, על פי תכנית הרמזור. בין המתחמים בתוך בית הכנסת יישמר ריחוק ויוצבו מחיצות. בכנסיה לבתי הכנסת יוצבו שלטים עם גודל המקום, מספר המתפללים המותר וכללי ההתנהגות.

בשטח הפתוח יותרו תפילות של קבוצות קבועות הכוללות עד 20 מתפללים, עם מרחק פיזי בין הקבוצות. המתפללים בבתי הכנסת ומחוצה להם, צריכים לעמוד במגבלת המרחק של עד קילומטר מהבית.

במוצאי שבת פרסם ראש הממשלה סרטון וידיאו ובו קרא למתפללים ״אני מבקש מכם מה שביקשו הרבנים ומה שביקש חברי אריה דרעי, כראש ממשלת ישראל שמתפלל כל יום כיפור בבית הכנסת: אל תלכו השנה לבתי הכנסת. תתפללו בחוץ – ונשמרתם לנפשותיכם״. נתניהו הוסיף ״האם נעשו טעויות בדרך? ודאי. ההחלטה שלנו לפתוח את אולמות השמחות הייתה מהירה מדי, אולי גם ההחלטה לפתוח את כלל מערכת הלימודים״.

הגבלות תנועה

אין הגבלה על רכיבת אופניים יחידנית מעבר לקילומטר מהבית, במסגרת ההחרגה של ספורט בתוך ההגבלות. מעבר להחרגות של צרכים חיוניים כמו קניות, סיוע לאדם במצוקה, עבודה חיונית וספורט, אסורה היציאה מהבית למרחק של יותר מקילומטר.

אזכרות לנופלי מלחמת יום כיפור

במלחמת יום כיפור נהרגו 2,656 חללים. קרובי משפחה מדרגה ראשונה יוכלו לפקוד את קברי יקיריהם, במהלך השבוע הקרוב. האזכרות יוגבלו ל-20 איש.

לצורך אזכרה ניתן לעבור את מגבלת הקילומטר של תנועה מעבר לטווח המגורים. המשטרה תאפשר לכל משפחה שכולה להגיע לבתי העלמין הצבאיים.

בבתי העלמין הר הרצל, קריית שאול, חיפה, רחובות, אשדוד, נתניה, נהריה, ובאר שבע יתקיימו כמדי שנה טקסים לזכר הנופלים. במשרד הביטחון ערוכים להגעת המשפחות ויחלקו למשפחות זרים ומים. בנוסף, יוצבו חזן צבאי ו-10 חיילים, לטובת אמירת קדיש והשלמת מניין.

השנה יתקיים טקס הזיכרון הממלכתי לחללי מלחמת יום כיפור בשלישי הקרוב, ללא קהל. הטקס ייערך בהיכל הזיכרון בהר הרצל בנוכחות 20 בעלי תפקידים בלבד, בהם  נשיא המדינה, שר הביטחון, נשיאת בית המשפט העליון, נציג צה"ל, יו"ר ארגון יד לבנים, יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל. הטקס ישודר בשידור ישיר בשעה 11:00 בעמוד הפייסבוק והיוטיוב של משרד הביטחון; ובשידור ישיר בערוץ כאן 11, ערוץ הכנסת (99) ובאתר ערוץ הכנסת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!